Zwaardere accu

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Zwaardere accu



Bericht door appellover »

Deze zal dus ongeveer 120 ah zijn bij C20 of heb ik het helemaal fout.Waarom niet allemaal C20 ?Marketing?AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zwaardere accu



Bericht door Vertrokken2 »

Wat is nu weer een solar batterij. het maakt toch niet uit hoe zo'n ding geladen wordt, alleen de laadspanning is toch relevant?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zwaardere accu



Bericht door Kroppie »

grotendeels marketing praat, de vermelding van de Ah bij c100 doet een zwaardere accu vermoeden , omdat de meeste mensen het verschil in c- waarde niet weten, en met de benaming solar battery hopen ze dat de bezitters van panelen voor dit type gaan kiezen, maar de accu interesseerd het niets waar de stroom vandaan komt.
en de professionals weten toch wel wat ze moeten hebben en waar ze die moeten kopen.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op wo 31 okt 2018, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Zwaardere accu



Bericht door appellover »

Heb geen idee wat verschil is tussen Solar,Caravan,Wohnmobil,Marine,Golfcar.
Zien allemaal hetzelfde uit en prijs ook bijna gelijk ,ongeveer € 170,- ,140 ah C100
Met vriendelijke groet
Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zwaardere accu



Bericht door Vertrokken2 »

Het jammere is dat er bij mijn wagen GEL accu’s voorgeschreven zijn. AGM is leverbaar in hogere vermogens bij dezelfde maten.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Zwaardere accu



Bericht door appellover »

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zwaardere accu



Bericht door Vertrokken2 »

Ik kan maar weinig over dat merk vinden? En om er nu een of ander onbekend merk in te zetten?
Vraag me af of het te krijgen is in Nederland.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Uitgeschreven

Re: Zwaardere accu



Bericht door Uitgeschreven »

Efkens of topic,bestaat er een LZ batterij van 140 +/_ en ter groote van die 33 cm lang. Ik heb de varta lfd 90 en zou die willen vervangen door een zwaardere, maar heb maar een 4 cm over in de lengte en een paar cm in de hoogte.

https://www.onlinebattery.be/nl/fiche/v ... -930090080

Het gaat niet over de prijs hier.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zwaardere accu



Bericht door Kroppie »

en hoe groot mag ie dus maximaal wezen?, nu moeten wij eerst de maten van de lfd opzoeken , het lijkt mij handiger om meteen de maximale maten die je kwijt kan op te geven.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zwaardere accu



Bericht door jansloos »

Als u het voorgaande leest, ziet u uw antwoord.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Uitgeschreven

Re: Zwaardere accu



Bericht door Uitgeschreven »

Ik vind mijn antwoord niet dus in bovengaande. op de link staan de afmetingen. je hoeft alleen maar te klikken en beetje te scrollen.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zwaardere accu



Bericht door Vertrokken2 »

on4avt schreef:
vr 02 nov 2018, 7:51
Efkens of topic,bestaat er een LZ batterij van 140 +/_ en ter groote van die 33 cm lang. Ik heb de varta lfd 90 en zou die willen vervangen door een zwaardere, maar heb maar een 4 cm over in de lengte en een paar cm in de hoogte.

https://www.onlinebattery.be/nl/fiche/v ... -930090080

Het gaat niet over de prijs hier.
Victron heeft een GEL 110A, echter 22 cm hoog.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Zwaardere accu



Bericht door Metor »

Ik kan maar weinig over dat merk vinden? En om er nu een of ander onbekend merk in te zetten?
Vraag me af of het te krijgen is in Nederland.
Inderdaad, niet aan beginnen, geen fatsoenlijke spec. sheet. C100? 140Ah? Marketing misleiding en mensen gaan het toch niet controleren.
In een dergelijke behuizing (350x175x190) kun je voor een loodzuur accu niet meer dan 100 eerlijke Ah in proppen.
Zoek er een met een fatsoenlijke spec. sheet en een met het hoogste gewicht, dat zijn de beste lz accu's.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zwaardere accu



Bericht door Kroppie »

on4avt schreef:
vr 02 nov 2018, 9:32
Ik vind mijn antwoord niet dus in bovengaande. op de link staan de afmetingen. je hoeft alleen maar te klikken en beetje te scrollen.
ik vind dat het minste wat u zelf kunt doen is, zelf meten wat de maten mogen zijn, dan een keer klikken en een beetje scrollen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie