Oyster Digital & Canal Digitaal: ik snap er niets van...

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Hermes »

Citaat Rob66.

Deze twee stations zitten inderdaad op de 12.168, samen met Ocko en RTL. Maar het is een DVB-S transponder.
Neem eens een kijkje op deze overzichtlijst: https://www.lyngsat.com/Astra-3B.html
Dus ik begrijp niet wat ik beweer wat niet zou kloppen?

Rob66. Jij hebt gelijk. Ik ben er van uit gegaan dat deze zenders niet op dezelfde transponder zaten. Daarvoor mijn excuses. Volgens jou is het op het einde van het jaar afgelopen met deze SD transponder. Voor mij maakt het niet uit. Ik heb geen abonnement van CD. De 2 Luxemburgse zenders vallen deze dan ook onder Sky link of blijft Luxemburg gewoon uitzenden in SD. Jij schreef dat er nog alleen tsjechische zenders te ontvangen waren in SD vandaar mijn antwoord.
Laatst gewijzigd door Hermes op vr 02 nov 2018, 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
klaasv
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 21:51
Locatie: Grimbergen

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door klaasv »

Het topic gaat intussen over hoe je met een SD systeem toch kan afstellen op de Astra 3 waar dan nog een Luxemburgse zender uitzendt, maar het is mij niet helemaal duidelijk waarom je dat zou willen ? De zenders van CD zijn toch enkel in HD?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Carthago E-line
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Hermes »

Zolang er nog in SD uitgezonden wordt kun je de Astra3 nog ontvangen met een oudere receiver van Oyster. Als je een HD ontvanger hebt of een satelliet-tv kun je die op verschillende manieren doorlussen vanaf je oude receiver en hoef je geen dure vervangingsontvanger te kopen van Oyster.
toonleny
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 21:34

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door toonleny »

Hallo ik ben Toon.
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik bijna iedere avond mijn zenders van cd in moet laden. Ik heb een oister schotel met skew 85 cm en een tv waar mijn ci module ingaat.
Vrij staan is vrijheid blijheid!!!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door de Jonckheer »

Dat heeft niks met de schotel te maken maar alles met de tv die een flashgeheugen heeft waar je de zenderlijst in moet opslaan. Worden ze niet opgeslagen zul je dus elke dag opnieuw de zenderlijst moeten downloaden.
toonleny
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 21:34

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door toonleny »

Kan ik dat flashgeheugen aanzetten, hoe kan ik zien of dat flashgeheugen werkt?
Vrij staan is vrijheid blijheid!!!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door de Jonckheer »

Als het goed is krijg je na het downloaden "opslaan" te zien in het menu, of "opgeslagen" als het opslaan automatisch gebeurt. Zelf kun je niet in dat geheugen komen. Het kan natuurlijk zijn dat het anders werkt, kijk daarvoor in de gebruikers manual van je TV. Heb je die niet kun je die wel weer vinden op het internet.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door hathi »

En alvorens opnieuw,in te laden,eerst resetten,naar fabrieksinstellingen
Hans
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Rob66 »

toonleny schreef:
di 11 dec 2018, 18:49
Hallo ik ben Toon.
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik bijna iedere avond mijn zenders van cd in moet laden. Ik heb een oister schotel met skew 85 cm en een tv waar mijn ci module ingaat.
Is het een AKAI of Salora tv?
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
toonleny
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 21:34

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door toonleny »

Het is een Akai tv 19inch die geschikt is voor cd Ci module.
In het verleden nooit last mee gehad. We zijn enkele maande onderweg. En 8 vd 10 x moet ik opnieuw inladen. Ik heb gemerkt dat wanneer ik de schotel volledig laat zakken en dan pas de tv uitzet de zenders blijven staan. Erg vreemd.
Vrij staan is vrijheid blijheid!!!
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Rob66 »

Het kan te maken hebben met de instelling in het menu, er staat zoiets als STAND-BY ZOEKEN, dit moet op je UIT zetten.
Wat er namelijk gebeurt in de stand-by stand, dan gaat de tv kijken of er nieuwe kanalen zijn. Als de schotel ingeklapt is "ziet" hij niets en wist je hele kanalenlijst. Zet het op UIT en je kanalen blijven er in staan.
Als je ooit een fabrieksherstelling doet, dan zal je het weer uit moeten zetten.
Succes
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
toonleny
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 22 dec 2013, 21:34

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door toonleny »

Beste Rob bedankt voor je advies. Ik heb stand-by zoeken uitgezet en nu blijven de zenders wel staan.
Grt Toon
Vrij staan is vrijheid blijheid!!!
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door lassche »

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met de satelietschotel in onze "nieuwe" in Duitsland gekochte camper.

Daar zit een Oyster Digital CI type S7 ontvanger (of S8, daar ben ik niet zeker van) in.

De Astra 3 sateliet wordt niet automatisch gevonden. Voor de Astra 3 staat de frequentie 11.914 Ghz ingesteld, polarisatie op Horizontaal met een Symbolrate van 27.500. Begrijp ik het goed dat ik de frequentie moet wijzigen in 12.188GHz en de rest zo moet laten staan?

En op de Oyster Digital CI zit een doorlusmogelijkheid zag ik. Kan ik dan het signaal van de Oyster Digital CI doorlussen naar mijn M7 Sat801 reciever en zo toch de Nederlandse HD zenders ontvangen ondanks dat de Oyster Digital CI een SD ontvanger is?
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal: ik snap er niets van...



Bericht door Rob66 »

Helaas, de parameters om een gewenste satelliet te kunnen vinden zijn in een Digital Ci niet handmatig in te stellen. Is alleen mogelijk met een pc. Maar de fabriek voorziet niet meer van nieuwe firmware.

De waardes die je nog wel in kan stellen zijn om nieuwe zenders in te laden.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Plaats reactie