Oyster Digital & Canal Digitaal: ik snap er niets van...

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
klaasv
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 21:51
Locatie: Grimbergen

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door klaasv »

hathi schreef:
wo 31 okt 2018, 22:48
CD geeft alleen,een signaal door,!!!! om het te kunnen ontvangen,moeten je eigen spullen in orde zijn,Dus ongeveer hetzelfde als je tankstation vragen,als je auto niet start?
Nou, goede vergelijking hoor. Als je een telefoonabonnement afsluit bij een provider (bijv KPN) en je stopt de sim in je telefoon, maar er komt geen signaal, bij wie ga je dan te rade?
Carthago E-line
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door reinolt »

En wat jij wil is te vergelijken met: DAB+ radio willen ontvangen op een 7 jaar oude transistorradio.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Hermes »

Het probleem met canal digitaal is dat ze nogal een wisselen van frequentie, transponder zelfs van satelliet en daar is de consument de dupe van.Je moet dan zelf maar zorgen dat je het weer voor mekaar krijgt.
rquadraat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 mar 2011, 21:14
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door rquadraat »

Snel een software-update laten uitvoeren bij een dealer. Er schijnt nog één Oost-Europese zender gebruik te maken van Astra 3 met oude software. Als deze er mee stopt verzendt Astra 3 geen richtsignaal in het oude format meer. Dan kun je nog zoveel updaten als je wil, maar vindt je schotel de zenders op Astra 3 niet meer
SEA Sharky (identiek aan de Elnagh Baron 120L) op een Fiat Ducato 2.3 / 130 Pk
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Hermes »

Klopt niet er zijn meerdere fta zenders op astra 3 die uitzenden bijv. 2 zenders uit Luxemburg.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Rob66 »

Er is inderdaad nog slechts één transponder die in QPSK (SD/mpeg2) uitzendt: 12.168 GHz verticaal 27500 3/4.
Deze wordt gebruikt door SkyLink Tsjechië. Ook deze provider heeft plannen om alles via 8PSK (HD/mpeg4) mod. uit te zenden. Dit houdt in dat automatische SD schotel sets die satelliet niet meer "zien". Hij blijft dus maar ronddraaien. Kortom de set zal aangepast moeten worden. Geruchten zijn dat SkyLink deze verandering dit jaar nog wil gaan uitvoeren.

Ik lees en hoor vaak dat Canal digitaal altijd de firma is die de ellende veroorzaakt maar dat is meestal dus niet het geval.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Hermes »

Rob 66'. Het klopt niet wat jij schrijft. Ik heb even in mijn camper gekeken. Ik dacht misschien is er iets veranderd. Maar ik kan nog steeds Chamber TV. en en RTL Tele Letzeburg zien en deze zijn beide FTA. ChamberTV is de zender van het Luxemburgs parlement.
tessenderlo
Berichten: 211
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 18:21

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door tessenderlo »

Je moet de schotel via het menu een paar graden naar links draaien en je zal zien dat je beeld hebt. Wel niet te vlug drukken en de tv even de tijd geven om het signaal te detecteren
De Oyster gaat automatisch naar Astra1 en dat kan je met een iets ouder systeem alleen maar op deze manier voor elkaar krijgen, bij ons lukt dit nog steeds. Software update zal niet helpen.
Nog één tv zender op Astra1???? zou kunnen maar nog enkele honderden radio zenders die je ook kan ontvangen op Astra1
Laatst gewijzigd door tessenderlo op do 01 nov 2018, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Hermes »

Ook dat klopt niet je kunt het nog steeds voor mekaar krijgen. Zoals ik boven jouw reactie geschreven heb. Overigens zijn er nog meer mogelijkheden zonder voor die dure omwisseling te kiezen.
tessenderlo
Berichten: 211
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 18:21

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door tessenderlo »

Hoe kan het dan dat hij bij ons nog wel steeds werkt op deze manier?
En die dure omwisseling heb je op dit moment inderdaad nog steeds niet nodig, ondanks de onheilspellende berichten op de website van Ten haaft.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Hermes »

Ik wilde alleen maar aangeven dat het nog steeds automatisch kan. Je hoeft inderdaad nog steeds niet voor die dure oplossing te kiezen.Wat jullie doen kan natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door rzwiebel »

Ben ik blij dat ik een handbediende schotel heb! Nooit een update nodig (dat kan ook niet want de afstelling op de satelliet zit in mijn hoofd), ikzelf sta onder de bomen in de schaduw en de schotel 20 m verderop in de volle zon. Één nadeel: als het regent en ik zou TV willen kijken moet ik hem in de regen opzetten, maar ach meestal weet ik dat tevoren wel en zet ik hem in een droge periode op. En qua kosten: 10% van een automatische schotel :-B
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Rob66 »

Hermes schreef:
do 01 nov 2018, 19:59
Rob 66'. Het klopt niet wat jij schrijft. Ik heb even in mijn camper gekeken. Ik dacht misschien is er iets veranderd. Maar ik kan nog steeds Chamber TV. en en RTL Tele Letzeburg zien en deze zijn beide FTA. ChamberTV is de zender van het Luxemburgs parlement.
Deze twee stations zitten inderdaad op de 12.168, samen met Ocko en RTL. Maar het is een DVB-S transponder.
Neem eens een kijkje op deze overzichtlijst: https://www.lyngsat.com/Astra-3B.html
Dus ik begrijp niet wat ik beweer wat niet zou kloppen?
Laatst gewijzigd door Rob66 op do 01 nov 2018, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Oyster Digital & Canal Digitaal, snap er niets van



Bericht door Rob66 »

tessenderlo schreef:
do 01 nov 2018, 20:12
Je moet de schotel via het menu een paar graden naar links draaien en je zal zien dat je beeld hebt. Wel niet te vlug drukken en de tv even de tijd geven om het signaal te detecteren
De Oyster gaat automatisch naar Astra1 en dat kan je met een iets ouder systeem alleen maar op deze manier voor elkaar krijgen, bij ons lukt dit nog steeds. Software update zal niet helpen.
Nog één tv zender op Astra1???? zou kunnen maar nog enkele honderden radio zenders die je ook kan ontvangen op Astra1
Waar staat er geschreven dat er nog maar één tv zender op Astra 1 uizendt?
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Plaats reactie