LouisHRP schreef:Bedankt voor de reacties en loskoppelen niet zo moeilijk is als het lijkt. Dat geeft mij zelfvertrouwen om eraan te beginnen. Hopelijk na afwerking niet te veel parameters opnieuw dient ingesteld : tijdklok, radio, ...
De tip om het Euro 6 management tijdelijk onder spanning te houden met acculader onder kap laat ik achterwege wegens risico op kortsluiting aan printplaatje met Midi en Mega fuses.
Bij mijn draadje over S&S in mijn aangeschafte Outlander werd de ‘speciale’ S&S accu gewoon ontkoppeld en een nieuwe geplaatst.
Dezelfde vraag van mij dus ook: geen probleem, de nieuwe accu wordt door de computer ingelezen. Ik moest wel de klok op tijd- en de radiozenders opnieuw instellen.
Is wel een Euro 5.
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
Ik koop nooit een nieuwe auto. Deze accu was niet zo best meer? En daarom werkte het S&S niet meer. Onder garantie is er toen een nieuwe accu in gezet. Een echte Japanse staat ook Start - Stop op de accu vermeld. Wel leuk: In mijn onderzoekje naar AGM op zijn kant worden de Japanse accu’s door de deskundigen als de beste accu aangegeven.
Let wel Fred,dat,als het start stop systeem,n,niet goed werkt,dat het niet Wil zeggen,dat de accu versleten is,het s&s systeem Word automatisch uitgeschakeld,als de accu onder bep. Spanning zit,( zodat er voldoende start spanning over is)bij Meer spanning werkt het weer normaal?
Ik kon gewoon starten en alles werkte normaal. Maar omdat S&S niet werkte weer terug naar de verkoper. Nieuwe S&S accu erin en dat werkte ook weer tot nu toe. Kwam daar overigens wel pas achter nadat ik met de radio en met het navigatiesysteem had gespeeld. Accu was toen waarschijnlijk redelijk afgezwakt. Dus dat klopt dan dus wel wat jij schrijft. Thx.