Euro 6 Start & Stop startaccu loskoppelen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Euro 6 Start & Stop startaccu loskoppelen



Bericht door FredV »

LouisHRP schreef:Bedankt voor de reacties en loskoppelen niet zo moeilijk is als het lijkt. Dat geeft mij zelfvertrouwen om eraan te beginnen. Hopelijk na afwerking niet te veel parameters opnieuw dient ingesteld : tijdklok, radio, ...

De tip om het Euro 6 management tijdelijk onder spanning te houden met acculader onder kap laat ik achterwege wegens risico op kortsluiting aan printplaatje met Midi en Mega fuses.
Bij mijn draadje over S&S in mijn aangeschafte Outlander werd de ‘speciale’ S&S accu gewoon ontkoppeld en een nieuwe geplaatst.
Dezelfde vraag van mij dus ook: geen probleem, de nieuwe accu wordt door de computer ingelezen. Ik moest wel de klok op tijd- en de radiozenders opnieuw instellen.
Is wel een Euro 5.
Knibbel
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51307
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Euro 6 Start & Stop startaccu loskoppelen



Bericht door Kroppie »

nu al een nieuwe?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Euro 6 Start & Stop startaccu loskoppelen



Bericht door FredV »

Kroppie schreef:nu al een nieuwe?

jos
Ik koop nooit een nieuwe auto. Deze accu was niet zo best meer? En daarom werkte het S&S niet meer. Onder garantie is er toen een nieuwe accu in gezet. Een echte Japanse staat ook Start - Stop op de accu vermeld. Wel leuk: In mijn onderzoekje naar AGM op zijn kant worden de Japanse accu’s door de deskundigen als de beste accu aangegeven.
Knibbel
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13428
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Euro 6 Start & Stop startaccu loskoppelen



Bericht door hathi »

Let wel Fred,dat,als het start stop systeem,n,niet goed werkt,dat het niet Wil zeggen,dat de accu versleten is,het s&s systeem Word automatisch uitgeschakeld,als de accu onder bep. Spanning zit,( zodat er voldoende start spanning over is)bij Meer spanning werkt het weer normaal?
Hans
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Euro 6 Start & Stop startaccu loskoppelen



Bericht door FredV »

Ik kon gewoon starten en alles werkte normaal. Maar omdat S&S niet werkte weer terug naar de verkoper. Nieuwe S&S accu erin en dat werkte ook weer tot nu toe. Kwam daar overigens wel pas achter nadat ik met de radio en met het navigatiesysteem had gespeeld. Accu was toen waarschijnlijk redelijk afgezwakt. Dus dat klopt dan dus wel wat jij schrijft. Thx.
Knibbel
Plaats reactie