Hotbird en zo BVN ontvangen met een Teleco?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Hotbird en zo BVN ontvangen met een Teleco?



Bericht door Satzat »

We hebben een automatische Teleco Magic Sat Easy met een dubbele LNB voor ontvangst van Astra 19 en 23 in combinatie met een Philips ontvanger DSR 8121. Ik stem de ontvanger af op kanaal 111 ARD HD en de Teleco vindt de Astra 19 satelliet vrij snel. Wanneer beeld op ARD heb ik ook door de tweede LNB gelijktijdig ontvangst van Astra 23 met alle Nederlandse zenders. Dit werkt altijd perfect.

Nu BVN is verhuisd naar Hotbird en de nieuwe zenderlijst al in de ontvanger zit, probeerde ik de Teleco op Hotbird te krijgen. Ontvanger op kanaal 524, maar helaas vindt de Teleco Hotbird niet en blijft maar draaien.

Nu thuis heb ik de handleiding van de Philips DSR 8121 kunnen downloaden. In het menu staat DiSEqC A ingesteld op Astra 19 en DiSEqC B op Astra 23. Ik vermoed nu dat een van de DiSEqC op Hotbird moet worden ingesteld om de Teleco deze satelliet te kunnen laten vinden.

Maar als ik dan weer bijvoorbeeld daarna NPO1 op Astra 23 zou willen zien, moet ik dan steeds weer een van de DiSEqC op Astra terug stellen? Zo zou het wel omslachtig worden om af en toe BVN te kunnen zien op plaatsen waar we geen zicht hebben op Astra 23.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Uitgeschreven

Re: Hotbird en zo BVN ontvangen met een Teleco?



Bericht door Uitgeschreven »

Mijn gedacht, als je zicht hebt op A 23 heb je ook zicht op Hotbird . Of je zou net naast een muur moeten staan. Ik kijk alleen BVN op Hotbird nu.Ook met Teleco .Maar het zou inderdaad ingewikkeld zijn moest het zo zijn.A19 en A 23 scheelt 4 graden.
Hotbird (13 ) en A 19 scheelt 6 graden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hotbird en zo BVN ontvangen met een Teleco?



Bericht door Hoofdnoorman »

Helaas zal het zo zijn.

Ik heb ook de dubbele LNB op mijn Oyster wegens slecht Astra 3 vinden. Ik stel hem dus scherp op Astra 1.

In en boven de 51° Noord, kan ik ook de Noorse satellieten nog ontvangen. Ik zoek dan met de Astra 1 naar Sirius. Dan krijg ik dus ook gelijk Thor.
Tijdens de introductie van Joyne wilde ik een kijken naar het aanbod. Mijn Oyster heeft 9B niet in zijn menu. Dus stem ik af op Hotbird.

In al die laatste gevallen moet ik in het menu van mijn Dreambox de LNB instellingen wijzigen. Inderdaad heel omslachtig.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie