Votronic op Euro 6 aansluiten
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Votronic euro 6
Speciaal voor euro 6 en wel een D+ nodig?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Votronic Euro 6 aansluiten
Inmiddels een handleiding gevonden.
https://www.votronic.de/images/Anleitun ... r/3324.pdf
En idd moet hij via de D+ worden aangesloten.
Volgens mij zit er op een dynamo tegenwoordig geen D+ meer
Hoe ze er bij Votronic dan bijkomen om dat via een D+ te doen?
Er zijn natuurlijk D+ simulators maar dat komt er dan nog wel bij.
Zijn er al mensen die hem gebruiken?
https://www.votronic.de/images/Anleitun ... r/3324.pdf
En idd moet hij via de D+ worden aangesloten.
Volgens mij zit er op een dynamo tegenwoordig geen D+ meer
Hoe ze er bij Votronic dan bijkomen om dat via een D+ te doen?
Er zijn natuurlijk D+ simulators maar dat komt er dan nog wel bij.
Zijn er al mensen die hem gebruiken?
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Als je even verder kijkt, zie je dat aansluiting van de D+ niet vereist is. Het apparaat reageert dan op de spanning van de startaccu/dynamo.
Steuer-Anschlüsse an 5pol. Klemmleiste erstellen, u. a.:
Klemme „D+“: 1) anschließen: automatische Gerätesteuerung durch Signal Fahrzeug D+.
2) frei lassen: automatische Gerätesteuerung durch Betriebsspannung.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Wel vreemd, als het ding reageert op het oplopen van de spanning dat je dan in alle schema’s die in de beschrijving staat een “licht-maschine” met D+ aangeeft.
Overigens nooit geweten dat een dynamo in het Duits licht-maschine heet
Overigens nooit geweten dat een dynamo in het Duits licht-maschine heet
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Niemand al ervaring met dat ding?
Ik denk dat we er maar eens een gaan bestellen, kunnen we zelf gaan testen.
Als ik zie dat het handig is om er cyrix bij te monteren onder bepaalde omstandigheden???
Ik denk dat we er maar eens een gaan bestellen, kunnen we zelf gaan testen.
Als ik zie dat het handig is om er cyrix bij te monteren onder bepaalde omstandigheden???
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Dit is een economy B2B van Votronic.
Inderdaad, het zwakke punt is dat je met in en uitschakelen op basis van spanning (en er is geen D+ voorhanden) in de fout kan gaan.
Zeker niet met intelligente accu en dynamo management op die moderne voertuigen.
Ieder voertuigmerk werkt met zijn eigen filosofie en daar valt geen rechte lijn in te trekken.
Je weet nooit zeker of de motor draait of dat hij gestopt is.
Het resultaat is dat het inschakelen en uitschakelen op verkeerde ogenblikken kan gebeuren wat verlies aan lading oplevert.
Voordeel is de erg lage prijs.
Inderdaad, het zwakke punt is dat je met in en uitschakelen op basis van spanning (en er is geen D+ voorhanden) in de fout kan gaan.
Zeker niet met intelligente accu en dynamo management op die moderne voertuigen.
Ieder voertuigmerk werkt met zijn eigen filosofie en daar valt geen rechte lijn in te trekken.
Je weet nooit zeker of de motor draait of dat hij gestopt is.
Het resultaat is dat het inschakelen en uitschakelen op verkeerde ogenblikken kan gebeuren wat verlies aan lading oplevert.
Voordeel is de erg lage prijs.
Groeten Kampo
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
Erg lage prijs valt ook wel mee, het zal richting de 200€ gaan.
Een D+ simulator zal mijn inziens ook geen oplossing zijn, omdat die met het zelfde probleem te maken heeft.
Een D+ simulator zal mijn inziens ook geen oplossing zijn, omdat die met het zelfde probleem te maken heeft.
Re: Votronic op Euro 6 aansluiten
en een contact maken met de oliedruk schakelaar, is er oliedruk dan draait de motor, schakelt bij motor uit naar massa, met een afvalcontact van een relais is er wel wat te versieren.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything