Even meekijken

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Bob123
Berichten: 12
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 13:13

Re: Even meekijken



Bericht door Bob123 »

Dank je wel Willart. Ik verdiep me altijd in ALLE materie waar ik me bezighou... daarom duurt de camperbouw ook 3 mnd te lang. :D

Ik heb geen technische achtergrond, maar ben van mening dat alles is te leren als je doorzet wanneer de materie moeilijk wordt. Ik hou van puzzels en die foto van jou ziet eruit om je in vast te bijten. Geweldig! :thumbup:
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Even meekijken



Bericht door veetee »

Natuurlijk is het schema van Bob123 - en Victron - juist. Ik werd in verwarring gebracht, zoals ik al in mijn eerste post in dit draadje zei, doordat de verbinding naar massa (chassis) niet in de tekening stond.
Er werd daarna gezegd dat de startkring er niet toe deed, het ging om de hh accu, maar ik meen dat voor een zo volledig mogelijk begrip je het best een compleet schema kunt tekenen met alle zaken er op. Anders kun je beter de startaccu en zijn leidingen ook weglaten, óf als je de startaccu wel tekent, dan ook de startmotor en de verbinding van de minleiding van het startcircuit naar massa. Die verbinding naar het chassis kan je namelijk op de één of de ándere kant van de shunt zetten - natuurlijk is er maar één manier goed. :mrgreen:
Excuus voor de verwarring - het blijft interessante materie ... :cheers:
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Even meekijken



Bericht door myway »



Zoals op een andere afbeelding Victron staat daar de startaccu niet op.
Alleen begrepen hele volksstammen toen niet wat er werd bedoelt.
Plaats reactie