Stroom valt uit onder het rijden
Stroom valt uit onder het rijden
Onder het rijden valt de stroom uit waardoor de motor stilvalt .het dashbord geeft ook niets meer aan .als ik 2 min wacht heb ik weer stroom en start de motor weer dit gebeurt regelmatig de motor is goed op temperateur het gaat om een hymer B544. Bij 2001 wie weet de oplossing mvg v kesteren. Het is een fiat onderstel met een 2.8jtd motor
Laatst gewijzigd door Maradhym op zo 23 sep 2018, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stroom valt uit onder het rijden
op welk voertuig staat de camper.?
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Stroom valt uit onder het rijden
als garage zou ik dan maar eens beginnen met alle massa en relevante stekker verbindingen te controleren, dus niet enkel naar kijken , maar losmaken , dan inspecteren en weer vastmaken, zal een flinke zoekpartij worden als je weinig geluk hebt, en niets vind .
of een mobile diagnosecomputer(laptop met juiste software) aansluiten en dan gaan rijden tot de storing optreed en dan kijken wat er in de computer staat
succes
jos
of een mobile diagnosecomputer(laptop met juiste software) aansluiten en dan gaan rijden tot de storing optreed en dan kijken wat er in de computer staat
succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Stroom valt uit onder het rijden
Meet eens de spanning van de startaccu als de motor is uitgevallen.
Jaren geleden soort gelijk gehad.
Accu (nagenoeg nieuw) was kapot. (inwendig, dan weer wel, dan weer geen contact)
Jaren geleden soort gelijk gehad.
Accu (nagenoeg nieuw) was kapot. (inwendig, dan weer wel, dan weer geen contact)
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Stroom valt uit onder het rijden
Het lijkt mij erg vreemd dat er bij volledig uitvallen van de motor er geen storingcode wordt gegeven.
Re: Stroom valt uit onder het rijden
Als er helemaal geen stroom is (bijv. massaverbinding weggevallen) en de ECU (motormanagement) dus ook stroomloos is, hoe zou er dan een foutcode opgeslagen moeten worden?
Re: Stroom valt uit onder het rijden
Zit of zat er ooit een startonderbreker/alarminstallatie in?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Stroom valt uit onder het rijden
Ik heb eens meegemaakt dat de stekkers onder aan de zekeringkast te warm (te heet) geworden waren waardoor de veerkracht uit de schuifstekkers verdwenen was.
De schuifstekkers (de fastons) zaten nog wel op de aansluitingen maar maakten soms wel en soms geen contact.
Je zou eens onder de zekeringkast kunnen kijken.
Twee schroefjes los en de hele zekeringkast voorzichtig omhoog tillen.
Een andere mogelijke boosdoener is het contactslot.
De contacten binnen in het slot willen na verloop van tijd wel eens slecht worden waardoor de overgangsweerstand toeneemt.
Tijdens het rijden voelen of het contactslot warm wordt.
De schuifstekkers (de fastons) zaten nog wel op de aansluitingen maar maakten soms wel en soms geen contact.
Je zou eens onder de zekeringkast kunnen kijken.
Twee schroefjes los en de hele zekeringkast voorzichtig omhoog tillen.
Een andere mogelijke boosdoener is het contactslot.
De contacten binnen in het slot willen na verloop van tijd wel eens slecht worden waardoor de overgangsweerstand toeneemt.
Tijdens het rijden voelen of het contactslot warm wordt.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Stroom valt uit onder het rijden
Uitlezen lijkt me vooralsnog echt niet nodig.
Hoe weet je zo zeker dat de stroom uit valt?
Als je contactslot slecht is, lijkt de stroom ook uit te vallen.
De 244 staan bekend om slechte contactsloten.
Een dikke elektrisch verbinding lijkt me het meest logische om na te zoeken.
Zoals: zitten de accu polen wel goed vast?
Maar ook als de startaccu bezig is te overlijden door drab onder in, kan zoiets gebeuren (zeldzaam).
Maar je hebt toch twee accu s?
Kun je ze ook eens omwisselen (niet doen bij een GEL huishoudaccu!).
Hoe weet je zo zeker dat de stroom uit valt?
Als je contactslot slecht is, lijkt de stroom ook uit te vallen.
De 244 staan bekend om slechte contactsloten.
Een dikke elektrisch verbinding lijkt me het meest logische om na te zoeken.
Zoals: zitten de accu polen wel goed vast?
Maar ook als de startaccu bezig is te overlijden door drab onder in, kan zoiets gebeuren (zeldzaam).
Maar je hebt toch twee accu s?
Kun je ze ook eens omwisselen (niet doen bij een GEL huishoudaccu!).
Paul.
Re: Stroom valt uit onder het rijden
Ik heb dit ook meegemaakt , en het bleek toen de massakabel te zijn .
Met mijn personenauto heb ik iets dergelijks . Als 'ie koud is nooit problemen, als het of hij warm is valt de stroom weg. Bleek na lang zoeken het contactslot te zijn.
Met mijn personenauto heb ik iets dergelijks . Als 'ie koud is nooit problemen, als het of hij warm is valt de stroom weg. Bleek na lang zoeken het contactslot te zijn.