Canal Digitaal of App

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Robruy
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 sep 2017, 7:04

Canal Digitaal of App



Bericht door Robruy »

Ik kon zo 123 niet een discussie vinden op het forum over de keuze tussen een schotel of een 4G abonnement met de ziggo app.

Op onze camper ligt een oude schotel, die je zelf moet richten. De ontvanger heb ik ook, dus met een abonnement zou ik klaar zijn.

Toch overweeg ik volgend jaar een 4 g abonnement aan te schaffen voor de zomervakantie. Zo’n abonnement (onbeperkt data) kost nu rond de 25 euro per maand (maandelijks opzegbaar) en een abonnement van CD kost 8 euro per maand voor een half jaar.

Ik kan zelf wel wat voor- en nadelen bedenken voor beide opties, maar benieuwd wat jullie keuze is geweest.
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door marcel-m »

Als je net zo tv wil kijken als je thuis doet of wil internetten dan moet je wel een hele grote data bundel hebben.
Ben net terug van 3 weken Frankrijk met af en toe een uurtje tv en redelijk wat internet had ik toch 25 gb verbruikt.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Canal Digitaal of App



Bericht door FredV »

Wie het weet mag het zeggen. Hoe zit dat nu met dat onbeperkte data gebruik?
1. Is dat onbeperkt gebruik van de aangeschafte bundel binnen de EU? of,
2. Is dat een onbeperkte bundel zonder enige beperking in de hoeveelheid data die wordt verbruikt? Zo ja: waar kan ik deze dan gebruiken?
Volgens mij is dat onbeperkt gebruik alleen het eerste.
Ik heb zelf een bundel met onbeperkt gebruik met een max van de door mij aangeschafte bundel gebruik binnen de EU incl. Turkije.
Gelukkig wel met een verdubbelaar dankzij Vodafone/Ziggo.
Overigens prima TV ontvangst met 4G op mijn Ipad in Turkije dankzij de CanalDigital App.
Knibbel
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18171
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door Cee Pee »

Het CD signaal van de satelliet is in heel europa goed te ontvangen zelfs een stukje daarbuiten zelfs.
Het 4G signaal is lang niet overal te ontvangen en op veel plaatsen moet je het doen met 3G of 2G en dat is vaak zelfs nog van slechte kwaliteit.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door appellover »

We zijn net terug van 4 maanden reis door europa ,12 landen ,van de 115 dagen slechts 20% een 4G verbinding ,meest in Nederland en Duitsland ,in landen als Hongarije,Slovenië,Croatië,Italië, vaak alleen heel trage 3 G of “geen service” .wij hebben Vodafone als provider,helaas dus voor ons CD het hele jaar .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door Camperic »

Automatische schotel zat erop toen we de camper kochten en daarom ook decoder en tv erbij gekocht. In de praktijk gebruikten we het nooit en lieten we decoder & tv zelfs inmiddels thuis. Bovendien kregen we op campings meerdere keren ongevraagd minder goede plaatsen aangeboden, omdat ze vanwege de schotel op het dak er vanuit gingen dat satelietontvangst belangrijk was :wtf:
Onze keuze: schotel van het dak af (scheelt ook weer gewicht :lol: ). Geen moment spijt van gehad en als k tv wil kijken dan doe ik dat via iPad en app, wat prima gaat is mijn ervaring (Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk).
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
myway
Berichten: 15537
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door myway »

Dat doe je via WiFi of 4G.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door Camperic »

Beide obv beste beschikbaarheid. Vaak is dat 4G wanneer WiFi ook beschikbaar is.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door appellover »

Valt mij ook op dat vooral Fransen op de cp komen en dan eerst kijken of ze schotelontvangst hebben en dan camper steeds verplaatsen tot ze ontvangst hebben of zelfs vertrekken.We staan nooit op camping maar als op cp veel bomen zijn dan maar geen tv .Zomers kijken we heel weinig tv ,meestal veel te warm binnen om tv te kijken,buiten blijven . Heb verschillende malen meegemaakt dat men buiten tv kijkt ,hele avond lawaai van Franse tv.Maar in de winter als het vroeg donker is (en koeler) is Nederlandse tv wel heel fijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5708
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door Camperic »

Met winter hebben we nog geen ervaring mee helaas. Wel lente en herfst waarbij je 's avonds binnen zit, maar ook dan mis ik het echt niet en voldoet combinatie tablet & app. Overigens heeft onze camper zelfs een buitenaansluiting voor tv. Een vorige eigenaar keek blijkbaar wel erg graag tv.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door FredV »

Robruy,
Ik heb bij meerdere aanbieders gezocht naar een abonnement met een onbeperkte data LIMIET binnen de EU. Ik kom niet verder dan ‘onbeperkt’ gebruik van de aangeschafte LIMIET met maar .....GB voor € 25. Dus OP=OP en ga je extra betalen.
Of is er toch stiekem toch een aanbieder die een onbeperkte LIMIET aanbiedt voor slechts € 25
Knibbel
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1031
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door zwaailicht »

FredV schreef:Robruy,
Ik heb bij meerdere aanbieders gezocht naar een abonnement met een onbeperkte data LIMIET binnen de EU. Ik kom niet verder dan ‘onbeperkt’ gebruik van de aangeschafte LIMIET met maar .....GB voor € 25. Dus OP=OP en ga je extra betalen.
Of is er toch stiekem toch een aanbieder die een onbeperkte LIMIET aanbiedt voor slechts € 25
Ik denk dat bij abonnementen het iets anders werkt. Je hebt een bundel, bijv 20Gb. Als die verbruikt zijn, dan kun je nog steeds internetten alleen de snelheid is veel langzamer.

Ik heb zelf KPN. Drie abonnementen met verdubbelaar (lijkt wel een quizzzzz) kom ik op 80gb per maand uit. Een van de drie abo’s is een data simcard. Ik boek iedere keer wat Gb’s over naar die simkaart. Deze kaart zit in een mifi. In de camper heb ik ook een engenius. Die maakt de primaire verbinding naar de mifi en alle andere apparaten maken verbinding met de engenius.

Gaat perfect en streamen gaat bijna overal probleemloos. 4g is merendeels beschikbaar.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11131
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Canal Digitaal of App



Bericht door Zwerfsteen »

We waren in augustus in Picardiē en Normandië en hadden een enkele keer 4g meestal 3g of zelfs dat niet eens.
Op sommige plaatsen konden we niet eens bellen!
Groet,
Leny en Pieter
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Canal Digitaal of App



Bericht door FredV »

Dus als de snelheid minder wordt dan 4G kun je o.a. TV kijken wel vergeten. Ik gebruik zelf 2 zakelijke abo’s en ook dankzij ‘de quiz’ totaal 100 Gb en gebruik naast de 2 simkaartjes van de abo’s ook nog eens 3 extra data-kaartjes. Ik was alleen verbaasd over een onbeperkt gebruik voor maar € 25. Ik denk trouwens dat jij ook wel wat meer zal betalen dan € 25.
Knibbel
Plaats reactie