Geen BVN: wie het weet mag het zeggen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

altijd lekker astra 1 kunnen kijken met een ufo schotel en denson 500 antiek maar super , totdat bvn naar hotbird 13b gaat , schotel kan de gewone hotbird wel vinden en heeft wel duizend aziatise en russiese zenders geladen maar geen bvn wie weet raad ?andere topics doorgespit maar ik kom er niet uit. alvast mijn dank piet uit de lemmer lmc 638 a dubbellucht [ps .meer tv hebben we helemaal geen behoefte aan]
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1732
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door komtwelgoed »

Ik denk dat je niet op de Hotbird gericht staat want er zitten niet veel Russische en Aziatische zenders, wel heel veel Italiaanse en Arabisch talige zenders.
BVN is zowel op de Astra 19,2 als op de Hotbird heel erg makkelijk te ontvangen, veel makkelijker dan de meeste andere zenders op die satellieten.
Zie hier alle zenders van de Hotbird: https://www.lyngsat.com/Hotbird-13B-13C-13E.html
BVN zit op 10815H.
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

mijn dank voor het antwoord , straks de camper op de ruimte zetten en weer proberen , was bang dat onze schotel en ontvanger met pensioen moesten terwijl wij er best tevreden mee zijn . nog maar een keer proberen dan piet uit de lemmer lmc 638a lyberty
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

hallo iedereen frequentie 10815h staat niet op mijn denson ds 500 lijst alle andere 108en wel denk ik is het mogelijk die frequentie zelf te veranderen .???? nogmaals dank piet uit de lemmer lmc 638a lyberty
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

al gezien waarom ik 10815 niet heb hij staat op hotbird 13e niet b hoe kom ik daar ??? vervelend gedoe moe van . dank piet uit lemmer lmc 638a
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

al gezien waarom ik 10815 niet heb hij staat op hotbird 13e niet b hoe kom ik daar ??? vervelend gedoe moe van . dank piet uit lemmer lmc 638a
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1732
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door komtwelgoed »

Met 13e wordt 13 east bedoeld ofwel 13 graden oost.
De Hotbird 13 bestaat uit 3 satellieten, de 13B, 13 C en 13E
Maar op 13E zitten maar 3 transponders, 10727H, 10775H en 11432V.
Transponder 10815H zit op de Hotbird 13B.
Alle drie de satellieten staan dus op positie 13e. Je hoeft dus geen satelliet toe te voegen. Misschien wel transponder 10815H.

Maar als je een nieuwe fastscan doet, komt BVN op de nieuwe positie er toch vanzelf bij te staan. Je moet daarvoor wel de schotel op de Astra 19,2 gericht hebben want daar haalt je ontvanger de zenderlijst vandaan.
Hoe je een transponder eventueel handmatig toe moet voegen staat op blz. 16 van de gebruiksaanwijzing.
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

goeden avond eergister op 13% gescand en toen kreeg ik die hele lijst , fastscan vraagt steeds om een smardcard maar die zit erin daarom probeer ik het met geavanceerd . 12 jaar aandoen -uitrichten =beeld naar de :bang: daarom het ik van de rest totaal geen sjoege . piet uit de lemmer lmc 638 a
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1732
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door komtwelgoed »

BVN staat in de nieuwe fastscan op positie 524 van de zenderlijst en is van positie 80 verdwenen.
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door Satzat »

Nieuw lijst staat in de ontvanger en BVN is nu inderdaad verhuisd naar 524. We hebben een automatische Teleco Magic Sat Easy met een dubbele lnb voor ontvangst van Astra 1 en 3 in combinatie met een Philips ontvanger DSR 8121. Ontvanger op kanaal 524 gezet en op bedieningskastje Hotbird gekozen lukt het niet de sat te vinden. Zou niet weten waar en hoe ik iets zou moeten instellen om deze Hotbird sat te kunnen vinden?? Voor Astra 1 en 3 stem ik af op kanaal 111 ARD HD en heb altijd snel beeld op beide satellieten. Graag ontvang ik tips wat ik kan doen om Hotbird te vinden.

We staan nu in Rees met vrij zicht.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

hallo iedereen camper onder de boom vandaan en de hele middag bezig geweest ,kaart aangemeld tv en schotel op npo1 uur gewacht -wilde niet [achteraf in de de kaart verkeerd om] :mrgreen: nou je dan maar een geavanceerde scan 19, en een op hotbird 13e met als resultaat 1700 zenders icl radio en bvn nog steeds op de astra 19 en alles van astra 3 er af geschreven dus kan ik mijn kaart ook niet meer aanmelden :bang: dat gaan iemand zoeken die er meer van weet dan ik of meer boeken mee groetjes piet uit de lemmer lmc 638 a lyberty
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1732
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door komtwelgoed »

Op de transponder waar BVN op zit, zit bijv. ook Fashion One Europa.
Kun je die wel ontvangen?
Of is die misschien ook niet ingescand?
Een kaartupdate gaat ook vanaf de Astra 19,2. Dat gaat via transponder 12515H waar o.a. Hustler TV op zit,
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

goedemorgen allemaal
ik heb bvn nu staan op astra 19,2 nummer 1102 en ook fashion in totaal wel 1650 zenders inclusief hotbird . ik denk dat ik vanmorgen fabrieks instellingen en daarna weer scannen probeer . want volgens mij stapeld hij de zenders op ik zie veel dubbelen alleen npo 1 2 3 etc van astra 3 niet meer compleet zoek . nieuwe dag nieuwe kansen groetjes piet uit lemmer lmc 638a
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door Cee Pee »

Ik heb het ook wel eens gehad dat de zaak er dubbel inzit dan is het inderdaad het slimste om hem helemaal leeg te maken door terug te gaan naar fabrieksinstellingen en dan met een schone lei beginnen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie