Geen BVN: wie het weet mag het zeggen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door komtwelgoed »

Als Fashion One Europa is ingescand, moet BVN er ook bij zitten.
Maar zoals Cee Pee al schrijft, maak eerst heel de zenderlijst eens leeg en scan dan opnieuw de CD-fastscanlijst eens in.
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

nou nou de aanhouder wint zullen we maar zeggen,3 x leeggemaakt 3x weer astra 1 en weer niks .fast scannen doet hij niet omdat 19,1 -23,5 er niet meer inzet en dat geeft niet . dus geavanceerd nog een keer hotbird 13e met de goede transponder en toen zappen en hij stond op! 1556 niet te filmen maar de aanhouder wint en als we opperdan zijn dat gooi ik er als die andere rommel wel uit . komtwelgoed en cee pee mijn dank
is groot :cheers: groet piet uit de lemmer lmc 638 a dubbellucht
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door komtwelgoed »

Gelukkig toch gelukt. Kunnen jullie weer naar BVN kijken.
Bijlagen
BVN kijken.png
BVN kijken.png (104.57 KiB) 613 keer bekeken
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door pietb »

zukke luxe stoelen hebben we niet in de camper ,voor de rest lijkt het wel . groet piet uit de lemmer lmc 638 a dubbellucht
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door Cee Pee »

:thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door Arie55 »

Heb vandaag geprobeerd met de kennis die ik van komtwelgoed gelezen had. Heb zelfs bij de instellingen de gegevens die ik hier vandaan overgenomen had, invoert. Dat kon via handmatig nieuwe gegevens invoeren. De oude verwijderen, lukte me aldaar bij die instellingen niet.
Toen een automatische scan gedaan, maar zag de nieuwe ingevoerde gegevens transponder niet voorbij komen. Vervolgens in het menu nogmaals naar de schotel instelling en aldaar een handmatige scan. Er werd niets gevonden. Toen was ik het zat, dan maar niet...

Misschien werkt de oude instelling nog? Want de boel zou immers de 20ste overgaan. Het zou niet mogen werken tenslotte. Mooi wel! Met een scrollende tekst dat het nu de 30ste is dat er iets verandert. Ik zie wel als het zover is en volg het draadje.

Arie
Bijlagen
Dsc01294.jpg
Dsc01294.jpg (54.74 KiB) 596 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door javanes »

Arie,
Op de afbeelding staat transponder. 10815V
Dat moet horizontaal zijn
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door zwaailicht »

Hallo
Ik volg dit draadje al een paar dagen nu we op vakantie zijn.
Heb al verschillende keren vanalles uitgeprobeerd. Heb een Camos bolletje op het dak staan met daarbij een Camos Srv-300.

De schotel staat op Astra 1 gericht.
Ondanks vele keren proberen lukt het me niet om BVN op hotbird erbij te krijgen.

Ik heb wat screenshots gemaakt. Wellicht heb ik een instelling verkeerd staan Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door komtwelgoed »

Beste zwaailicht

Als je de CD fastscan lijst wilt inladen, dan moet de schotel op de Astra 19,2 gericht staan. Wil je echter handmatig transponders van de Hotbird scannen, dan moet de schotel natuurlijk op de Hotbird gericht zijn.
En diseqc D? hoezo. Gebruik je 4 lnb's? Diseqc gewoon uit.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door zwaailicht »

Helaas. Van alles geprobeerd. Krijg bvn er niet bij. Net terug naar fabrieksinstellingen en fatscan gedaan. Gaat goed, maar zie geen mogelijkheid om bvn eraan toe te voegen.

Wat me wel opvalt : als ik handmatig ga zoeken op hotbird verticaal, dan heb ik ontvangst. Horizontaal niet....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door komtwelgoed »

De zender Fashion zit op dezelfde transponder als BVN op de Hotbird.
Fashion zit op positie 557 van de zenderlijst. Is die wel ingeladen, dan moet BVN op positie 524 er ook bij staan.

Ja natuurlijk, als de schotel op de Astra 19,2 gericht staat, heb je bij transponder 10815V signaal en niet bij 10815H maar als de schotel op de Hotbird gericht is heb je op 10815H signaal en op 10815V niet.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door Rob66 »

Arie55 schreef:
za 22 sep 2018, 16:27
Heb vandaag geprobeerd met de kennis die ik van komtwelgoed gelezen had. Heb zelfs bij de instellingen de gegevens die ik hier vandaan overgenomen had, invoert. Dat kon via handmatig nieuwe gegevens invoeren. De oude verwijderen, lukte me aldaar bij die instellingen niet.
Toen een automatische scan gedaan, maar zag de nieuwe ingevoerde gegevens transponder niet voorbij komen. Vervolgens in het menu nogmaals naar de schotel instelling en aldaar een handmatige scan. Er werd niets gevonden. Toen was ik het zat, dan maar niet...

Misschien werkt de oude instelling nog? Want de boel zou immers de 20ste overgaan. Het zou niet mogen werken tenslotte. Mooi wel! Met een scrollende tekst dat het nu de 30ste is dat er iets verandert. Ik zie wel als het zover is en volg het draadje.

Arie
Omdat 10815 in de lage band zit moet de 22 KHz schakelaar op UIT staan.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door Rob66 »

zwaailicht schreef:
za 22 sep 2018, 19:45
Hallo
Ik volg dit draadje al een paar dagen nu we op vakantie zijn.
Heb al verschillende keren vanalles uitgeprobeerd. Heb een Camos bolletje op het dak staan met daarbij een Camos Srv-300.

De schotel staat op Astra 1 gericht.
Ondanks vele keren proberen lukt het me niet om BVN op hotbird erbij te krijgen.

Ik heb wat screenshots gemaakt. Wellicht heb ik een instelling verkeerd staan Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Omdat 10815 in de lage band zit moet de 22 KHz schakelaar op UIT staan.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Geen BVN: wie het weet mag het zeggen



Bericht door zwaailicht »

Wij stonden. In Aix en orthe en diverse malen alles opnieuw geïnstalleerd. Totdat gisteren het “noodweer” uitbrak. Omdat de camos maar een schotel heeft van dia 40cm, ben ik gestopt.

Vanmorgen, voor vertrek, weer alles naar fabrieksinstellingen gereset en default zenderlijst geladen.
En tot mijn verbazing zag ik fashion tv erbij staan. Dus verder gezocht en nu staat ook bvn erbij.
Alleen op beiden nog geen beeld, we gingen vertrekken en staan nu in Verdun. Dus dadelijk verder om te zien of ik beeld ga krijgen.

Mochten er meer mensen zijn met een camos en hetzelfde probleem, dit zijn de stappen die ik heb ondernomen:
* zenderlijst weggooien
* fabrieksinstellingen terugzetten
* in het algemene instellingenmenu alles land, zomertijd etc aangepast
* en dan zijn er twee opties. Met de back-toets zelf de zenders laden (had ik iedere keer gedaan) of met de exit-toets de zenderlijst van de producent (denk eprom) inladen.
* ik heb gekozen voor de exit-optie en voila de lijst werd geladen

Resultaat : bvn staat nu als een van de zenders op hotbird erbij.

Ik hou jullie op de hoogte van de (hopelijk positieve) afloop


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Plaats reactie