BVN naar Hotbird 13B: hoe instellen?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: BVN naar Hotbird 13B Hoe instellen?



Bericht door komtwelgoed »

Momenteel bestaat de Hotbird uit de satellieten 13B, 3C en 13E.
Het zou natuurlijk onzinnig zijn dat je dan alleen maar de Hotbird 13E zou kunnen ontvangen maar met 13E bedoelen ze 13 east ofwel 13 oost zoals ook de 19,2e en 23,5e genoemd worden.
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: BVN naar Hotbird 13B Hoe instellen?



Bericht door ariedekreij »

Ben vandaag een tijd bezig geweest. Eerst kwam ik er achter dat er een slecht contact in een kabel zat. Nadat dit was opgelost had ik een beter signaal op astra 1 en 3. Vervolgens naar hotbird. De schotel ziet die satelliet niet goed. Geeft wel 80% signaal maar 0% kwaliteit. Tenslotte ook nog de juiste frequentie etc ingesteld maar geen resultaat. Zou het handig zijn om via fabrieksinstellingen etc helemaal opnieuw te beginnen? Maar waarom zou ik dan wel een betere signaalkwaliteit krijgen?
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: BVN naar Hotbird 13B Hoe instellen?



Bericht door hans51 »

:idea: :idea: Is het niet mogelijk on de zenderlijst te verwijderen en dan opnieuw in te laden via CD dan zou je toch automatisch de juiste satelliet bij BVN moeten krijgen of zie ik dit verkeerd Heren technici ?


Groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: BVN naar Hotbird 13B Hoe instellen?



Bericht door Sandor Gora »

Geen idee of dit voor anderen ook kan gelden: ik heb de Denson opnieuw laten scannen en toen stond BVN erbij op Hotbird.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: BVN naar Hotbird 13B Hoe instellen?



Bericht door hans51 »

:thumbup: :thumbup: heb zelf ook een denson 1010 maar moet hem nog opnieuw laten zoeken ,ik heb geen abbo meer van CD maar nog wel een kaart dus ben benieuwd of het bij mij dan ook lukt.


groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: BVN naar Hotbird 13B Hoe instellen?



Bericht door Sandor Gora »

Hier ook geen abo, we kijken "vrij in de lucht"...
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: BVN naar Hotbird 13B Hoe instellen?



Bericht door ariedekreij »

Sandor Gora schreef:
di 02 okt 2018, 19:42
Geen idee of dit voor anderen ook kan gelden: ik heb de Denson opnieuw laten scannen en toen stond BVN erbij op Hotbird.
Ja dat heb ik ook gedaan. Nu ziet hij Hotbird wel en bvn ook, op kanaal 524. Alleen geeft hij 80% signaalsterkte en 0% kwaliteit. Dan doet hij het dus niet. Ik ben nu in Frankrijk en als ik verder naar het Zuiden ben ga ik het nogeens testen. Dan is het signaal sterker.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: BVN naar Hotbird 13B: hoe instellen?



Bericht door Sandor Gora »

Heb ik niet ergens een keer gelezen dat Hotbird wel een groter bereik heeft, maar een zwakker signaal?
Ben nog niet van huis geweest, dus ervaring zal me leren.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
duive013
Berichten: 26
Lid geworden op: do 04 okt 2018, 20:41

Re: BVN naar Hotbird 13B: hoe instellen?



Bericht door duive013 »

Hallo beste mensen.
Interessante discussie want dit gaat mij ook aan.
Ik heb chipkaart CD zonder abonnement en tot dusver BVN kunnen vinden op Astra 1. Vanaf nu dus echter via Hotbird en dat wordt natuurlijk even uitpluizen of dat lukt. Ik heb schotel welke ik door het dak druk en handmatig moet richten wat steeds lukt met de sat-finder, alhoewel altijd even friemelen is. Nu echter de vraag of dit gaat lukken in de nieuwe situatie, vooral omdat ik nog oud type decoder heb die in de wagen zat toen ik die overnam nl Philips type DRS 2221.(foto). De chipkaart zit hier rechtstreeks ingestoken dus zonder module.

Ga eerdaags weer tripje doen en ga dit alles uitproberen maar kan iemand hier iets op voorhand over roepen svp. Lukt dit überhaupt met deze decoder ??

Wanneer dit niet het geval is: Mogelijk heeft iemand nog een latere versie decoder liggen - waar het dan wel lukt- en wellicht ter overname?? Misschien toch nieuwe decoder waar je bv dan zo de kaart in kan steken zonder module.(te hoeven aanschaffen)

Ik roep maar iets...Heb er ook niet heel veel verstand van.

Graag wil ik BVN blijven ontvangen echter zonder vast te zitten aan een abonnement. Liefs wil ik alles houden zoals nu is al is tikje primitief, en dat is eigenlijk óók leuk.

Graag zie ik reactie tegemoet.

Grtjs Aad
Bijlagen
decoder DRS 2221.jpg
decoder DRS 2221.jpg (35.82 KiB) 2788 keer bekeken
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8668
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: BVN naar Hotbird 13B: hoe instellen?



Bericht door seth_space »

Dan kun je ipv investeren in kaarten , decoders en dat soort zaken beter gaan voor deze optie:
voor pakweg 30 euro (even zoeken scheelt zelfs nog meer) heb je een perfect werkend apparaatje dat alle mogleijke zenders free to air weet te vinden.
Daarnaast ook extra features die we niet stimuleren ;)

https://nl.aliexpress.com/item/Gtmedia- ... 82484.html

Ongelooflijk klein apparaatje met heel veel mogelijkheden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: BVN naar Hotbird 13B: hoe instellen?



Bericht door Rob66 »

duive013 schreef:
za 06 okt 2018, 13:28
Hallo beste mensen.
Interessante discussie want dit gaat mij ook aan.
Ik heb chipkaart CD zonder abonnement en tot dusver BVN kunnen vinden op Astra 1. Vanaf nu dus echter via Hotbird en dat wordt natuurlijk even uitpluizen of dat lukt. Ik heb schotel welke ik door het dak druk en handmatig moet richten wat steeds lukt met de sat-finder, alhoewel altijd even friemelen is. Nu echter de vraag of dit gaat lukken in de nieuwe situatie, vooral omdat ik nog oud type decoder heb die in de wagen zat toen ik die overnam nl Philips type DRS 2221.(foto). De chipkaart zit hier rechtstreeks ingestoken dus zonder module.

Ga eerdaags weer tripje doen en ga dit alles uitproberen maar kan iemand hier iets op voorhand over roepen svp. Lukt dit überhaupt met deze decoder ??

Wanneer dit niet het geval is: Mogelijk heeft iemand nog een latere versie decoder liggen - waar het dan wel lukt- en wellicht ter overname?? Misschien toch nieuwe decoder waar je bv dan zo de kaart in kan steken zonder module.(te hoeven aanschaffen)

Ik roep maar iets...Heb er ook niet heel veel verstand van.

Graag wil ik BVN blijven ontvangen echter zonder vast te zitten aan een abonnement. Liefs wil ik alles houden zoals nu is al is tikje primitief, en dat is eigenlijk óók leuk.

Graag zie ik reactie tegemoet.

Grtjs Aad
Opnieuw kanalen installeren via Astra 1, dan de Philips op Kanaal 524 zetten. Schotel op Hotbird richten en kijken maar.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
duive013
Berichten: 26
Lid geworden op: do 04 okt 2018, 20:41

Re: BVN naar Hotbird 13B: hoe instellen?



Bericht door duive013 »

IMG_20180920_235524_resized_20181007_071740397.jpg
IMG_20180920_235524_resized_20181007_071740397.jpg (57.26 KiB) 2711 keer bekeken
Hallo Rob 66;

Hoef ik hier dan niets te veranderen ??
Gewoon richten naar Hotbird en het werkt ??
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: BVN naar Hotbird 13B: hoe instellen?



Bericht door Arie55 »

Probeer dit eens. Wel eerst de schotel richten op Hotbird.
Bijlagen
Image1.jpg
Image1.jpg (57.12 KiB) 2698 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
leenjose
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 14:28
Locatie: Steenbergen (Nbr)

Re: BVN naar Hotbird 13B: hoe instellen?



Bericht door leenjose »

Ik heb hetzelfde probleem krijg ook alleen maat Hotbird E hoe moet ik nu naar D

Wij hebben een Alden schotel met een Alden SSC dvbs2 decoder.

Wie kan mij uit de brand helpen?
Plaats reactie