Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door Premiumliner »

U heeft gelijk!
Ik zit nog niet zo lang op dit Forum, maar het valt me op hoe vaak een topic wordt "vervuild" door niet ter zake doende reacties en dat doet afbreuk aan de inhoud. Vervolgens gaan anderen daar dan op in en voor je het weet gaat het topic over wel of geen TV kijken of over de aanschaf van nieuwe fietsen of zo!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Uitgeschreven

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door Uitgeschreven »

Op welk kanaal nr zit BVN? Ik heb 1300 zenders op Hotbird geladen .maar vind BVN niet. Ook niet met de frequentie hierboven aangeraden
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door javanes »

Als nu alleen de zenders van transponder 10815 H binnen haalt dan heb je ongeveer 13 zenders waaronder BVN.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door Adfur »

Cee Pee schreef:
di 04 sep 2018, 19:58
Kan dat nu niet een ietsje subtieler uit je koker komen.
Zeikers heb je altijd, ook op dit forum.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 895
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door ekruijsse »

Jammer dat de zaak (voor de zoveelste keer) weer op de schop gaat, er zal maar eens iets gratis zijn.....
Wij kijken dus wel naar BVN via de Astra met een klein schoteltje en een oude Philips decoder DSX6073, kun je deze decoder instellen op die Hotbird of heb je dan bijv. een andere LNB nodig?
Eugene
Uitgeschreven

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door Uitgeschreven »

Het zal de ontvanger zijn die moet bijgewerkt worden denk ik. Hier wel een in de Tv ingebouwde en een schotel van 85 cm. Het was efkens zoeken.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door Rob66 »

ekruijsse schreef:
do 06 sep 2018, 11:54
Jammer dat de zaak (voor de zoveelste keer) weer op de schop gaat, er zal maar eens iets gratis zijn.....
Wij kijken dus wel naar BVN via de Astra met een klein schoteltje en een oude Philips decoder DSX6073, kun je deze decoder instellen op die Hotbird of heb je dan bijv. een andere LNB nodig?
Je hebt geen nieuwe LNB nodig. Vroeger had Canal Digitaal BVN via de Hot Bird nog wel eens meegenomen in zijn Fastscan lijst. Sinds CD en BVN ontkoppeld zijn niet meer. Zover ik kan herinneren heb je in de DSX6073 twee zoekopties: snelscannen en ?? Tweede optie doen en dan hopen dat ie de TP van BVN in zijn geheugen heeft staan en BVN na de scan opslaat.
En anders een andere sat ontvanger. Die worden nog genoeg aangeboden op MP voor weinig. Bijvoorbeeld een Adimo Jive of Denson DS500 etc.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door Ruud Adam »

ekruijsse schreef:
do 06 sep 2018, 11:54
Jammer dat de zaak (voor de zoveelste keer) weer op de schop gaat, er zal maar eens iets gratis zijn.....
Dat heeft er o.a. mee te maken dat gratis niet bestaat.
Om iets te kunnen krijgen, zal er ergens iemand iets moeten doen.
En dat kost geld in mankracht, materialen, huur, etc.
De publieke omroep moet gaan bezuinigen.
Of dat goed is.... daar heeft ieder zijn mening over.
Of ze daarnaast ook op de juiste plekken bezuinigen, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Ook zal men moeten kijken naar het aantal gebruikers en wat je dan per gebruiker uitgeeft.
Daar moet wel een soort van verhouding tussen zitten. Die is in onze samenleving wel vaker zoek, en ik denk dan ook dat daar langzaam aan op vele vlakken een einde aan gaat komen.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door javanes »

ekruijsse schreef:
do 06 sep 2018, 11:54
Jammer dat de zaak (voor de zoveelste keer) weer op de schop gaat, er zal maar eens iets gratis zijn.....
Wij kijken dus wel naar BVN via de Astra met een klein schoteltje en een oude Philips decoder DSX6073, kun je deze decoder instellen op die Hotbird of heb je dan bijv. een andere LNB nodig?
Op pag 12 van de handleiding staat hoe je een andere satelliet en transponder kunt invoeren invoeren om te scannen.
Je moet dan wel zeker weten dat je schotel op Hotbird staat.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 895
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door ekruijsse »

Dit had ik gezien Jacques maar in de BVN instrukties hebben ze het over Transponder 115 (?) dit vind ik niet terug in het Philips menu en daar wordt dan weer wel gesproken over LO-LNB (in mhz) en dat vind ik weer niet in de BVN instructies.......
Eugene
figofreak
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 20:20

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door figofreak »

Rob66 schreef:
di 04 sep 2018, 14:06
Zo ver ik kan zien in de Canal Digitaal lijst komt BVN via de Hot Bird hier niet in voor.
Oplossing is dan handmatig inladen.
De parameters zijn:
10.815 Hor 27500 5/6 DVB-S
Vraagje: Wij hebben een Travelvision Sat 85. We hebben de satelieten terug laten scannen, en enkel BVN op Astra is er gevonden. Nochtans zou Hotbird ook moeten lukken, want sommige andere zenders werden wel in de zenderlijst gevonden, oa. Vozrozhdeniye , The Word Network, TBN ..
Waar kan je die "transponder 115" en "FEC 5/6" ergens in een "zoekmenu" ingeven ? Ligt het daaraan misschien , want ook bijv de "Thai TV global network" van op de lijst "https://www.lyngsat.com/Hotbird-13B-13C-13E.html" werd niet gevonden..
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door Rob66 »

Welke satelliet ontvanger heb je?
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
figofreak
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 20:20

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door figofreak »

Tussen schotel en TV zit enkel de "controlbox" die bij de Sat 85 hoort, een MTC 3810.
Een zeer duidelijke uitleg staat hier : http://www.travel-vision.com/travelvisi ... page&id=94
Alleen staat om ons bedieningspanneltje reeds Eutelsat ipv Hispasat..
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Discussie over voortgang satellietverspreiding BVN



Bericht door javanes »

ekruijsse schreef:
do 06 sep 2018, 20:37
Dit had ik gezien Jacques maar in de BVN instrukties hebben ze het over Transponder 115 (?) dit vind ik niet terug in het Philips menu en daar wordt dan weer wel gesproken over LO-LNB (in mhz) en dat vind ik weer niet in de BVN instructies.......
Die 115 is ook niet van toepassing voor de invoer van de transponder.

Dit zou je moeten kunnen invullen in het menu.
Frequency 10,815 GHz
Polarization H(orizontaal)
Symbol Rate 27500
FEC 5/6
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie