Telefoon naar TV?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Roril
Berichten: 26
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 20:12

Telefoon naar TV?



Bericht door Roril »

Beste lezers,

Heeft er iemand ervaring met het kabeltje " mini usb naar hdmi" . Je kunt dan je telefoon aansluiten op de hdmi poort van je tv. Als je dan bv ziggo Go hebt kun je gewoon alle zenders bekijken. Je verbruikt dan wel wat internet data.

Groet Roril
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Telefoon naar tv



Bericht door Mathijs_ »

Ja dit kan met een MHL kabel naar HDMI. Alleen niet elke telefoon ondersteunt dit.
Een andere optie is een ChromeCast, maar dan moet je de hotspot functie aanzetten op je mobiel. En de cromecast daar verbinding mee laten maken.
Gaat een de accu wel sneller van leeg.
Roril
Berichten: 26
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 20:12

Re: Telefoon naar tv



Bericht door Roril »

Mathijs_ schreef:
wo 29 aug 2018, 0:21
Ja dit kan met een MHL kabel naar HDMI. Alleen niet elke telefoon ondersteunt dit.
Een andere optie is een ChromeCast, maar dan moet je de hotspot functie aanzetten op je mobiel. En de cromecast daar verbinding mee laten maken.
Gaat een de accu wel sneller van leeg.
De chrome cast heb ik geprobeerd maar ik krijg geen verbinding met mijn hotspot. Volgens sommige berichten word dat niet ondersteund.
myway
Berichten: 15522
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Telefoon naar tv



Bericht door myway »

Roril schreef:Beste lezers,

Heeft er iemand ervaring met het kabeltje " mini usb naar hdmi" . Je kunt dan je telefoon aansluiten op de hdmi poort van je tv. Als je dan bv ziggo Go hebt kun je gewoon alle zenders bekijken. Je verbruikt dan wel wat internet data.

Groet Roril
Je hebt het over “verbruikt dan wel wat internet data”
Enig idee hoeveel dat “wat” is?
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Telefoon naar tv



Bericht door travelscout »

Als je GSM geschikt is voor usb-otg, kan dat goed (verloop mico-usb male -> HDMI).
Wij gebruiken een verloopkabel waar een extra usb voeding naar toe, wordt gekoppeld.

Het verbruik van data is daarbij uiteraard niet anders dan dat je op je GSM, naar de tv kijkt.
Zelf gebruiken we een vrij oude android-tablet, om naar films van een sd-kaartje te kijken op de tv.

Maar of dit allemaal bevorderlijk is voor de levensduur van een GSM of een tablet.....
Paul.
Roril
Berichten: 26
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 20:12

Re: Telefoon naar tv



Bericht door Roril »

myway schreef:
wo 29 aug 2018, 7:43
Roril schreef:Beste lezers,

Heeft er iemand ervaring met het kabeltje " mini usb naar hdmi" . Je kunt dan je telefoon aansluiten op de hdmi poort van je tv. Als je dan bv ziggo Go hebt kun je gewoon alle zenders bekijken. Je verbruikt dan wel wat internet data.

Groet Roril
Je hebt het over “verbruikt dan wel wat internet data”
Enig idee hoeveel dat “wat” is?
Ja toevallig wel (ik ga uit van 10mb per minuut) maar ik heb onbeperkt zakelijk wereldwijd :wink:
Roril
Berichten: 26
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 20:12

Re: Telefoon naar tv



Bericht door Roril »

travelscout schreef:
wo 29 aug 2018, 8:36
Als je GSM geschikt is voor usb-otg, kan dat goed (verloop mico-usb male -> HDMI).
Wij gebruiken een verloopkabel waar een extra usb voeding naar toe, wordt gekoppeld.

Het verbruik van data is daarbij uiteraard niet anders dan dat je op je GSM, naar de tv kijkt.
Zelf gebruiken we een vrij oude android-tabblad, om naar films van een sd-kaartje te kijken op de tv.

Maar of dit allemaal bevorderlijk is voor de levensduur van een GSM of een tabblad.....
Ik ga even kijken of mijn p10 pro dit ondersteunt. Bedankt.

Edit: handige tool om het te checken
Screenshot_20180829-090538.jpg
Screenshot_20180829-090538.jpg (52.05 KiB) 992 keer bekeken
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Telefoon naar tv



Bericht door Mathijs_ »

Roril schreef:
wo 29 aug 2018, 7:25
Mathijs_ schreef:
wo 29 aug 2018, 0:21
Ja dit kan met een MHL kabel naar HDMI. Alleen niet elke telefoon ondersteunt dit.
Een andere optie is een ChromeCast, maar dan moet je de hotspot functie aanzetten op je mobiel. En de cromecast daar verbinding mee laten maken.
Gaat een de accu wel sneller van leeg.
De chrome cast heb ik geprobeerd maar ik krijg geen verbinding met mijn hotspot. Volgens sommige berichten word dat niet ondersteund.
Hier werkt het wel, op een p10 pro zou dit ook moeten werken.

Sinds 2017 moet het eigenlijk op elk Android toestel werken.
https://androidworld.nl/nieuws/google-c ... martphone/
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Telefoon naar TV?



Bericht door Gommel »

Die hotspot werkt ook prima op onze beide Samsungs. Werkt erg makkelijk met Ziggo app.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Telefoon naar TV?



Bericht door appellover »

Het werkt alleen goed als je snelle 4G verbinding hebt en onbeperkt data.Heb het uitgeprobeerd,tv kijken van 19.00 tot 23.30 verbruik was 5,82 GB.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Telefoon naar TV?



Bericht door Gommel »

Dat is fors voor Ziggo app. Wij pakken net geen Gb per uur.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Telefoon naar tv



Bericht door jurgenc »

Roril schreef:
wo 29 aug 2018, 7:25

De chrome cast heb ik geprobeerd maar ik krijg geen verbinding met mijn hotspot. Volgens sommige berichten word dat niet ondersteund.
Heb je Chromecast al geïnstalleerd/aangemeld in je hotspot netwerk? Anders werkt het niet.
H20
Roril
Berichten: 26
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 20:12

Re: Telefoon naar tv



Bericht door Roril »

jurgenc schreef:
do 30 aug 2018, 22:06
Roril schreef:
wo 29 aug 2018, 7:25

De chrome cast heb ik geprobeerd maar ik krijg geen verbinding met mijn hotspot. Volgens sommige berichten word dat niet ondersteund.
Heb je Chromecast al geïnstalleerd/aangemeld in je hotspot netwerk? Anders werkt het niet.
Ik denk dat hij stuk is want op mijn woonkamer tv met normale WiFi werkt hij ook niet.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Telefoon naar TV?



Bericht door Huub56 »

Ook daar moet je hem in aanmelden via je tel of computer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie