huishoudaccu loopt snel leeg

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
pierrebertens
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 12:00

huishoudaccu loopt snel leeg



Bericht door pierrebertens »

Ik heb 2 huishoudaccu's die steeds 3/4 weken stroom vasthielden en nu ineens zijn ze na een paar dagen onbruikbaar, omdat volgens het Hymer display het amperage naar 0 % is gezakt. Als ik de 12 voltknop weer aanzet zie Amperage 0 % en Voltage 12,2. Er staat niets aan,en geen enkel lampje , ijskast of TV; alles staat uit en toch in 3/4 dagen van 100 % naar 0 %. Het gaat om vrijwel nieuwe accu's die het tot voor kort normaal deden. Wat kan dit zijn?
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: huishoud accu loopt snel leeg



Bericht door seth_space »

Zijn ze ook echt onbruikbaar of geeft het display dat aan?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: huishoud accu loopt snel leeg



Bericht door Kroppie »

al eens gecontroleerd op slecht / geoxideerde/losse verbindingen naar of vanaf de accu.
en al GEMETEN met een ampere meter of er inderdaad geen sluipverbruiker is, alles uit wil niets zeggen, er kan altijd iets door een defect toch stroom verbruiken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
pierrebertens
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 12:00

Re: huishoud accu loopt snel leeg



Bericht door pierrebertens »

seth_space schreef:
do 02 aug 2018, 18:01
Zijn ze ook echt onbruikbaar of geeft het display dat aan?
Ga ik proberen als ze weer leeg zijn, maar ik wil niet mijn accu's verspelen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: huishoud accu loopt snel leeg



Bericht door Kroppie »

waarom zou je door te proberen of iets op je accu,s wil functioneren je accu,s verspelen, als niets er eer op werkt dan zijn ze toch al overleden .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: huishoud accu loopt snel leeg



Bericht door Atoz »

Dan zou ik nu eerst ook dringend de stroom meten zoals hierboven beschreven.... :bang:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
pierrebertens
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 12:00

Re: huishoud accu loopt snel leeg



Bericht door pierrebertens »

Kroppie schreef:
do 02 aug 2018, 18:09
al eens gecontroleerd op slecht / geoxideerde/losse verbindingen naar of vanaf de accu.
en al GEMETEN met een ampere meter of er inderdaad geen sluipverbruiker is, alles uit wil niets zeggen, er kan altijd iets door een defect toch stroom verbruiken.

jos
wel verbindingen gecontroleerd maar een ampère meter moet ik nog regelen.
Plaats reactie