Epsolar 30A

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Epsolar 30A



Bericht door Kroppie »

u gaat de sealed stand gebruiken ,oke, maar de flooded stand komt wat dichter in de buurt van wat gebruikelijk is voor agm
de stand flooded doet eigenlijk vermoeden dat ie voor de gewone natte loodzuurbatterijen bedoeld is, en bij die batterijen werd ook een wat hogere laadspanning aan gehouden, daar die heel makkelijk met water bijgevuld konden worden, ik zou nog eens overwegen of u toch niet die flooded stand zou gebruiken, laden de accu,s toch wat sneller

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
bonte5koe
Berichten: 119
Lid geworden op: za 07 jul 2007, 18:48
Locatie: Den Helder

Re: Epsolar 30A



Bericht door bonte5koe »

Oke ik zal het allemaal nog eens navragen. Bedankt
groetjes gerrit
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Epsolar 30A



Bericht door Audiofiel »

Ik gebruik zelf met een Tracer 2210A ook de Flooded stand, die komt het dichtste bij de meeste AGM parameters in de buurt. Ook met een Panasonic 245Wp paneel. Ik vond de 20A lader daarvoor al voldoende.

Voor wie los wil gaan kun je inderdaad de user stand gebruiken. Wel opletten dat je dan precies weet wat je aan het doen bent!
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Plaats reactie