Niesmann extern alarmslot

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2205
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door Marinus »

In principe kun je de sleutelschakelaar vervangen door een willekeurig andere type.

Wel moet je een bepaalde weerstand in serie met het contact aansluiten.
Welke waarde je moet gebruiken kun je opmeten van het bestaande contact.
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door BOKKIE »

@budbaroud,

Ik vermoed dat deze constructie zo is gemaakt om een en ander waterdicht te houden.

Zelf ben ik zo iemand uitzoeken hoe het werk via simulatie: Kun je het slot ook simuleren?
Ik bedoel, ALS het een reedcontact zou zijn, kun je door er een magneet bij te houden kijken wat er met het alarm gebeurt.
Let wel even op de noord en zuid pool wat het reed contact nodig heeft, als het niet werkt dan even de magneet omdraaien.

Als het alarm bediend kan worden op deze manier kun je mogelijk een oplossing bedenken.

Ik zou zelf helemaal klaar zijn met dit alarm, als het zo simpel zou zijn om het alarm ook weer uit te zetten heeft het geen zin om het alarm in de camper te hebben.

Haije.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
Gebruikersavatar
budbaroud
Berichten: 13
Lid geworden op: za 21 jul 2018, 15:48
Locatie: Hotton (B) en St-Niklaas (B)
Contacteer:

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door budbaroud »

Hey Bokkie,
Zo simpel is het niet, het slot en de magneetvervinding zitten onder de motorkap, alleen het sleutelplaatje zit uitwendig zoals je op een van mijn geposte foto’s kan zien.
Ik ben pas enige tijd bezig met dat alarm, enerzijds omdat ik me daar niet direct zorgen over maakte, en anderzijds heb ik nu wa meer vrije tijd vanwege die voetoperatie van februari, zoals ik ergens ook al meedeelde.
En ik probeerde effectief ook het magneetsleeptrukje, maar dan met de originele magneet die ik van het sleutelcontact kon verwijderen na demontage ervan af de camper.
Heb weer wa vrije tijd genomen vandaag en het ganse slot gestript en alles in genummerde zakjes gestoken omdat ze uitgaande van een slot dat kan draaien+ alle genummerde inboedel ervan perfect de platte geboorde sleutel met de 7 veiligheidsposities kunnen maken.....
En nu kan ik ook zelf eerst even nazien of het alarm wel degelijk werkt gezien ik het complete slot terug kan monteren en door het feit dat ik het nu ook kan verdraaien weet ik straks wel of ik het alarm kan inschakelen en zo ja, of ik het ook weer kan uitschakelen...
Boeiend klusje om dat slot helemaal open te maken zonder beschadigen, maar heb dat wel meer gedaan toen ik nog mijn eigen garage had.
Resultaat van mijn alarmtest volgt nog !
Bedankt tot hiertoe voor alle tips, suggesties, en ondersteuning die ik kreeg !!! :thumbup:
We are not loved because we are good, but we are good because we are loved...🚍👌
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door Kroppie »

en zo te zien moet je als je de weerstand wil meten het contact "aan" hebben, vlgs schema kun je dan pas die weerstand meten, dus eerst met de magneet proberen of de reedswitch reageerd.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door Hoofdnoorman »

Marinus schreef:
ma 23 jul 2018, 11:32
In principe kun je de sleutelschakelaar vervangen door een willekeurig andere type.

Wel moet je een bepaalde weerstand in serie met het contact aansluiten.
Welke waarde je moet gebruiken kun je opmeten van het bestaande contact.
Het is geen VDO/Bosch/Hella alarm Marinus. Die anderen waren (uit mijn geheugen) 5 Ohm in de uit-stand en 10 Ohm in de aan-stand.
Deze gaat met een reedcontact. Heel simpel. Je kunt er ieder slot voor gebruiken welke op die plaats kan. Aan het eind van de slotlip monteer je een magneet die je voor of langs het reedcontact laat lopen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 829
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door De Boer op toer »

budbaroud schreef:
zo 22 jul 2018, 14:21
Na veel tijd en opzoekwerk zoek ik dus mensen die dit systeem ook hebben met de vraag of je het merk van de sleutel en ev (?) het nummer ervan samen met een detailfoto kunt/wilt doorsturen
Ik heb niet direct op dit bericht geantwoord omdat ik de sleutel niet meer kon vinden en bang was dat hij met oud ijzer was afgevoerd tijdens onze grote opruiming i.v.m. verkoop van onze woning.
Maar vanmorgen tijdens verdere opruiming kwam ik hem toevallig tegen en heb er foto’s van gemaakt.
Hoop dat u hier iets mee kan, eventueel kan slot en sleutel worden overgenomen omdat wij het niet meer gebruiken.
Onze camper is van bouwjaar 1985.

Alarm (1).jpg
Alarm (1).jpg (65.42 KiB) 630 keer bekeken
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 829
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door De Boer op toer »

Alarm (2).jpg
Alarm (2).jpg (60.78 KiB) 627 keer bekeken
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
budbaroud
Berichten: 13
Lid geworden op: za 21 jul 2018, 15:48
Locatie: Hotton (B) en St-Niklaas (B)
Contacteer:

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door budbaroud »

Dag Appie,
Bedankt met je reactie! Daar ben ik zeker in geïnteresseerd en wil ik het met plezier overnemen.
Laat me even weten hoe we dat het beste kunnen afhandelen en hoe ik je daarvoor kan vergoeden.
Werkte dit alarm dito startonderbreker goed bij jullie?
Indien ja, kun je me wat meer uitleg geven hoe dit werkte, hoe je dit aanzette, en zo van die weetjes meer?
Want zoals ik vroeger schreef, heb ik het slot gestript en nu kan ik de cilinder draaien zonder sleutel (als test natuurlijk...) maar ik krijg dat alarm niet aan.
Het lijkt me dat er ergens een zekering uitligt of misschien moet ik het ergens via een geheime knop of ? Wel activeren.
Misschien is het ook wel helemaal kapot gegaan.
Moet ik nog uitzoeken.

Hartelijke grtjs,

Bud. :thumbup: :thumbup:
We are not loved because we are good, but we are good because we are loved...🚍👌
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 829
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door De Boer op toer »

budbaroud schreef:
zo 29 jul 2018, 11:22
Werkte dit alarm dito startonderbreker goed bij jullie?
Helaas Bud, het was bij ons uitgeschakeld toen wij de camper kochten, bij de vorige eigenaar ging het alarm iedere keer spontaan af, dus hij had hem al uitgeschakeld.
Tijdens het verbouwen van ons interieur heb ik er alles uitgesloopt en doen het gewoon met dit alarm. :wink:
Hier waken wij!.jpg
Hier waken wij!.jpg (50.05 KiB) 569 keer bekeken
Ik weet niet hoeveel haast u er mee heeft, omdat wij de komende weken met het leeg halen van onze woning best wel druk zijn.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
budbaroud
Berichten: 13
Lid geworden op: za 21 jul 2018, 15:48
Locatie: Hotton (B) en St-Niklaas (B)
Contacteer:

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door budbaroud »

Hoi Appie, nee, zo dringend is het niet!
Jouw uitleg verklaart misschien waarom de sleutel er bij mij ook niet bij was, maar ik wil dat toch later es verder onderzoeken, al is het maar om technisch iets bij te leren.
Zo’n alarmsystemen heb ik tot voor kort ook altijd gehad, voornml herders, al 7 grote honden in totaal, de laatste was een Mechelse herder.
Wegens recente rug- en voetoperatie nu een tijdje zonder.... :thumbdown:
Ergens half augustus vertrekken we ook weer even richting Duitsland en moest het dan helpen als we het ommetje via jullie maken, dan doen we dat gewoon even :cheers:

Grtz, bud.
We are not loved because we are good, but we are good because we are loved...🚍👌
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 829
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Niesmann extern alarmslot



Bericht door De Boer op toer »

U heeft een PB.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Plaats reactie