Lijmen of lijmen en schroeven?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Lijmen of lijmen en schroeven?



Bericht door blizard »

Dit soort onderwerpen zijn wel vaker aan bod geweest.
Als je die paneelspoilers gebruikt, kan je die alleen lijmen met een goede lijmkit. Eerst schuren, ontvetten.
De panelen heb ik zelf weer in de spoilers geschroefd met parkers, waardoor ik ze zonder geknoei eraf kan pakken.
En Jos: er zijn ook hoek en zijstukken in de handel, zodat klapperen niet nodig zou moeten zijn
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Lijmen of lijmen en schroeven?



Bericht door PaulBng »

blizard schreef:Eerst schuren, ontvetten.
Voor het schuren ook ontvetten. Anders schuur je het vet het materiaal in.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lijmen of lijmen en schroeven?



Bericht door Kroppie »

blizard schreef:
zo 22 jul 2018, 9:34
Dit soort onderwerpen zijn wel vaker aan bod geweest.
Als je die paneelspoilers gebruikt, kan je die alleen lijmen met een goede lijmkit. Eerst schuren, ontvetten.
De panelen heb ik zelf weer in de spoilers geschroefd met parkers, waardoor ik ze zonder geknoei eraf kan pakken.
En Jos: er zijn ook hoek en zijstukken in de handel, zodat klapperen niet nodig zou moeten zijn
klopt ,die zijn gewoon in de handel, maar ik zie dat ze hier niet gebruikt zijn , dus vandaar mijn opmerking.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Lijmen of lijmen en schroeven?



Bericht door blizard »

PaulBng schreef:
ma 23 jul 2018, 18:15
blizard schreef:Eerst schuren, ontvetten.
Voor het schuren ook ontvetten. Anders schuur je het vet het materiaal in.
Ik ga uit van nieuw gekochte spoilers. Het dak moet je eerst wel ontvetten, dat spreekt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lijmen of lijmen en schroeven?



Bericht door Kroppie »

die ontvet ik ook eerst, zitten altijd restjes van een lossingsmiddel van de mal op, en als die er niet op zitten, is het ook geen moeite, dat lappie remmenreiniger, dus doe ik het gewoon.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Lijmen of lijmen en schroeven?



Bericht door DiffRental »

Lijmen en schroeven doe je alleen als je geen geduld hebt om de wagen geruime tijd te laten staan.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Lijmen of lijmen en schroeven?



Bericht door Kroppie »

of als je niet weet dat enkel goed lijmen sterk genoeg is, b.v. door verkeerde voorlichting door een paneel verkoper.
of als je de lijm niet vertrouwt, of als je de ervaringen hier op het forum niet gelezen hebt. :DD

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Lijmen of lijmen en schroeven?



Bericht door AadenAnke »

Was vanmorgen of eigenlijk gisterenochtend bij de camper. Heb is even flink aan het paneel getrokken zit echt muurvast. En dat zonder schroeven.

Gr. Aad
Plaats reactie