Heeft iemand een bedradingsschema Ducato 244 2.8 JTD?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Henk.v.Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 18:48
Locatie: Klaaswaal

Re: Heeft iemand een bedradingsschema Ducato 244 2.8 JTD?



Bericht door Henk.v.Dijk »

Hallo Ferry,
Hoe ver ben je met het oplossen van de storing.
Ik ben natuurlijk benieuwd hoe het verder afloopt met de aangegeven raad die ik je heb gegeven.
Henk.v.Dijk
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Heeft iemand een bedradingsschema Ducato 244 2.8 JTD?



Bericht door Hymerferry »

Ik heb morgen weer tijd om verder te gaan, maar bij een eerste snelle blik zag ik volgens mij de connector al loshangen. Zekering 11 vervangen en blijft heel maar de storing is nog niet weg. Las wel in een ouder topic dat iemand die pas wegkreeg na losnemen van omwenteling sensor op de bak, dat moet ik nog proberen.
Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Heeft iemand een bedradingsschema Ducato 244 2.8 JTD?



Bericht door Hymerferry »

Helaas blijft de storing met brandend motormanagement lampje direct na starten en na korte tijd ook het gloeispiraal lampje, ook na het loshalen van de connector en met een nieuwe zekering f 11. Nog niet gereden want ook een nieuw zijluik erin gelijmd die even moet uitharden maar verwacht dat de km teller het ook nog niet doet. Deze zekering blijft wel heel. De sensor voor de omwentelingen, zit die op de bovenzijde van de bak? Je hebt er geen goed zicht op zonder veel te demonteren.
Grt Ferry
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Heeft iemand een bedradingsschema Ducato 244 2.8 JTD?



Bericht door Hymerferry »

Na 1200 km vanuit Oostenrijk nog even terugkoppelen. Na het vervangen van zekering 11 en het loshalen van de stekker op de carterverwarmings unit blijft deze zekering heel. De teller blijkt weer te werken, het motormanagement lampje bleef de afgelopen 1000 km wel branden maar ging 200 km geleden ook spontaan weer uit. En blijft tot nu toe ook uit.
Bedankt voor de reacties die me op het goede spoor brachten.

Grt Ferry
Henk.v.Dijk
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 18:48
Locatie: Klaaswaal

Re: Heeft iemand een bedradingsschema Ducato 244 2.8 JTD?



Bericht door Henk.v.Dijk »

Ferry,
Ik wil nog wel even onder de aandacht brengen, dat je nog wel aandacht moet besteden aan het verwarmings element indien deze echt sluiting veroorzaakt.
Ik heb nog gezocht naar mijn aantekeningen omtrent de weerstand waarde van het element, echter ik kan deze niet meer vinden mede omdat wij nu met een FIAT 3 liter motor rijden.
Henk.v.Dijk
Plaats reactie