Huishoudaccu's laden niet bij

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Huishoudaccu's laden niet bij



Bericht door myway »

Waarom wil je een 60 en een 100ah aan elkaar koppelen??
En dan met max 6mm2 als het niet nog dunner is🤪
mimi
Berichten: 33
Lid geworden op: do 22 mei 2003, 18:38
Locatie: Den Haag

Re: Huishoudaccu's laden niet bij



Bericht door mimi »

@myway, de camper garage vond dat de accu's vervangen moesten worden. Ik weet niet hoeveel ampere mijn vorige accu's hadden. Die onder de bijrijdersstoel blijkbaar 95A, want dat is mijn oude blijkt.
Ik heb er geen verstand van....
heb inmiddels van jouw antwoorden begrepen dat beide accu's dezelfde Ampere moeten hebben. ga er morgen langs
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Huishoudaccu's laden niet bij



Bericht door Aloys »

Inderdaad, 2 dezelfde accu's is het beste: zelfde merk, zelfde type, zelfde productiedatum...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Huishoudaccu's laden niet bij



Bericht door myway »

Dan gelijk ook vragen waarom ze het op deze manier aansluiten, het is echt prul werk.
Het kan natuurlijk dat er door de klant wordt aangegeven dat het niet te veel mag kosten, maar dan zou ik als bedrijf zeggen dat gaan wij niet doen.
mimi
Berichten: 33
Lid geworden op: do 22 mei 2003, 18:38
Locatie: Den Haag

Re: Huishoudaccu's laden niet bij



Bericht door mimi »

@myway, ja dat ga ik zeker doen, ben inmiddels best wel behoorlijk teleurgesteld en weinig vertrouwen meer.....
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet te veel mag kosten. ben ontzettend aan mijn "camperhuisje" gehecht en ben al vele duizenden euros verder...
Dank voor jullie input!
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Huishoudaccu's laden niet bij



Bericht door pwhooftman »

Zoals de eerste foto ook laat zien zijn alle aansluitingen erg vies en gecorrodeerd. Daarin kan de oorzaak liggen van het niet werken van de koelkast op 12V. Ook zie ik in een van de laatste foto's een zwarte draad aan de plus pool van de huishoudaccu, samen met een paar andere rode draden :crazy: , het werkt blijkbaar maar erg onoverzichtelijk allemaal.

Beide accu's zijn met erg dunne draden verbonden, maar ik zie ook geen dikkere draden van de dynamo afkomen, dus het laden zal sowieso niet zo snel gaan/ de draden zullen voelbaar warm worden bij het laden. Maar dat lijkt wel vanaf fabriek al zo te zijn, helaas wordt/werd daar op beknibbeld.
Zoals het nu is, is het niet goed, een nieuwe accu samen met een heel oude accu. De kans is reëel dat de nieuwe accu eenmaal volgeladen en met uitgezette motor vooral de oude accu van stroom gaat voorzien in plaats van de apparaten in je camper. Dus zsm die oude accu vervangen.
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Huishoudaccu's laden niet bij



Bericht door pwhooftman »

Overigens: ik vind wel dat de garage veel werk gedaan heeft in 4 uur (als ze het ook echt allemaal gedaan hebben :eh: )
Plaats reactie