Wat neem je aan audio/video mee op reis?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door Navigator »

Buiten de 'camperhobby' film en fotografeer ik graag. Van de meeste reizen maken we een film. Als het echt iets bijzonders is huren we een bioscoop af en vertonen daar de film aan vrienden en familie (2014 - Route 66 op de Harley in de USA).

Over twee weken vertrekken we met de camper naar IJsland en de Faröereilanden. Als enthousiast fotograaf en filmer wil ik een film maken over de reis en dit keer in 4K. Ik ben een beetje alle apparatuur aan het verzamelen, inclusief de foto- en filmapparatuur. Dit blijkt toch aardig uit de hand te lopen:
- Canon XC10 (4K cam)
- Rode externe microfoon
- Panasonic Lumix DMC-TZ100 point-and-shoot cam
- GoPro 5
- Feiyutech gimbal
- DJI Mavic Pro (drone)
- Garmin Zumo 660 (campernavigatie)
- Garmin GPSmap 64 (wandelnavigatie)
- Macbook Pro
- Mounts, accu's, poles, tripods en opladers
Het grof monteren van de film doen we meestal in de avonduren. Het is tijdens de wandelingen en excursies een beetje de kunst je tas zo in te pakken dat je alleen het nodige meeneemt. De relatief zware XC10 gebruiken we alleen op korte tochten en de Lumix en Gopro zijn lichte camera's. Via een set zuignappen kunnen we de GoPro ook overal op de camper monteren. Dat geeft mooie beelden.

Benieuwd of er meer camperaars zo op reis gaan of filmen we alleen met de GSM?
IMG_0468.jpg
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door dedruivenplukker »

Leuk zo'n hobby!
Zelf heb ik een autoradio om het locale nieuws en weer te luisteren en om mijn talen bij te houden.
Vroeger had ik ook een wereldontvanger mee, maar daar is tegenwoordig niets meer op te horen.
Ik denk dat ik aan het andere einde van het spectrum zit.

Sinds kort heb ik wel een heel oude smartphone, daar kan ik foto's mee trekken sms-en en bellen.
Een nieuwere heb ik nu ook gekregen, maar daar past mijn simmetje niet in. :-B
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door Navigator »

....en 's middags om 1700u luisteren naar de Wereldomroep en de oproepen van de ANWB :-B . Das war einmal.
Forum verlaten.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door jansloos »

Bent u lid van een filmclub?

Bv. Www.lvsl.nl?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door Navigator »

Nee, ik ben geen lid van een filmclub. Er zijn wereldwijd vele fora waar je informatie er ervaring kunt delen. Dank voor de tip.
Forum verlaten.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door WimZ »

Een nieuwere heb ik nu ook gekregen, maar daar past mijn simmetje niet in
Als hij te groot is kun je hem kleiner laten knippen en is hij te klein dan kun je hem vergroten met een adapter.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door reinolt »

Navigator schreef:Buiten de 'camperhobby' film en fotografeer ik graag. Van de meeste reizen maken we een film. Als het echt iets bijzonders is huren we een bioscoop af en vertonen daar de film aan vrienden en familie (2014 - Route 66 op de Harley in de USA).

Over twee weken vertrekken we met de camper naar IJsland en de Faröereilanden. Als enthousiast fotograaf en filmer wil ik een film maken over de reis en dit keer in 4K. Ik ben een beetje alle apparatuur aan het verzamelen, inclusief de foto- en filmapparatuur. Dit blijkt toch aardig uit de hand te lopen:
- Canon XC10 (4K cam)
- Rode externe microfoon
- Panasonic Lumix DMC-TZ100 point-and-shoot cam
- GoPro 5
- Feiyutech gimbal
- DJI Mavic Pro (drone)
- Garmin Zumo 660 (campernavigatie)
- Garmin GPSmap 64 (wandelnavigatie)
- Macbook Pro
- Mounts, accu's, poles, tripods en opladers
Het grof monteren van de film doen we meestal in de avonduren. Het is tijdens de wandelingen en excursies een beetje de kunst je tas zo in te pakken dat je alleen het nodige meeneemt. De relatief zware XC10 gebruiken we alleen op korte tochten en de Lumix en Gopro zijn lichte camera's. Via een set zuignappen kunnen we de GoPro ook overal op de camper monteren. Dat geeft mooie beelden.

Benieuwd of er meer camperaars zo op reis gaan of filmen we alleen met de GSM?
IMG_0468.jpg
Mooi hoor! Ik neem tegenwoordig de camera en lenzen niet meer mee. Het ding staat te verstoffen. We nemen tegenwoordig fotos en video’s met de iPhone. Kleiner, handiger en voor ons voldoende kwaliteit.

Heb je dat spul een beetje knap verzekerd?
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door TestCase »


Navigator schreef:
Benieuwd of er meer camperaars zo op reis gaan of filmen we alleen met de GSM?
IMG_0468.jpg
Ik neem wel een spiegelreflex mee met 3 lenzen en een filmcamera van 10 jaar oud. In de winter ben ik weken zoet met die foto's. Filmpje is meestal van iets bijzonders en kort.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door Reny »

Ik neem mee:
mijn Sony alpha 450 spiegelreflex met wat lenzen
mijn gsm voor de point and shoot foto's :wink:
een garmin 660
een garmin oregon voor de geocaches en stadswandelingen
een simpel dashcammetje

alleen de autoradio voor muziek (luisteren we alleen tijdens het rijden eigenlijk) daarbuiten heb ik een stapel boeken.

Ik ben jaloers op de drone en gopro 5, verder ben ik wel op zoek naar een (makkelijk) programma om foto's en filmpjes simpel aan elkaar te knopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door nicolasfirst »

Reny schreef:
di 12 jun 2018, 15:52
...
verder ben ik wel op zoek naar een (makkelijk) programma om foto's en filmpjes simpel aan elkaar te knopen.
Wat ik zelf gebruik om snel video's te editten en foto's er tussen te plakken is OpenShot video editor. Is gratis en te verkrijgen voor Windows, Mac en Linux. https://www.openshot.org/nl/download/

Groet,

Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door willemzon »

Spotify voor de muziek
En een goede camera

Wij maken van elke lange reis een mooi fotoalbum met bijbehorend dagboek.
Kunnen wij, als wij later 85+ zijn al mijmerend terugkijken op een mooi camperleven.

Groeten willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1728
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door Sandor Gora »

Ik ben geen filmer, dus alleen de Fujifilm XT2 gaat mee.
En een smartphone voor email, fb, NOS en googlemaps voor als we wandelen en de weg niet meer weten.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door rijschoollucassen »

Bij ons gaat er een Olympus OM-D en een Olympus Pen mee, met een 7,5 mm groothoek, een 12-40 lens en twee telelenzen, 40-150 en 70-300. De Pen zit meestal tijdens de rit met een RAM-mount op het dashboard en wordt dan gebruikt om af en toe een filmpje te schieten.

Ik heb ook nog een GoPro, maar die gebruiken we eigenlijk steeds minder, maar heeft wel leuke time-lapse mogelijkheden.

Als we op stap gaan buiten de camper gebruikt mijn vrouw de Pen, en zeul ik met de tas met lenzen en de OM-D.

Afgelopen trip van 4 weken naar Noorwegen al met al zo'n 1500 foto's geschoten en een deel daarvan samen met wat filmpjes in Movie-maker gemonteerd naar een 45min durende film.

Movie-maker bevalt ons echter niet, we zijn dus op zoek naar een beter alternatief. Misschien inderdaad eens naar Openshot kijken.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Wat neem je aan audio/video mee op reis?



Bericht door FJM »

Hi Navigator: je hardware duidt inderdaad op film in plaats van still-video. Ik fotografeer eigenlijk alleen maar en zo nu en dan een video schieten met mijn Canon 6D en 7D. Ik zeul net als rijschoollucassen een hoop lenzen met me mee....
Alhoewel ik zit te denken om een drone te kopen. Bevalt de DJI Mavic Pro?

En wat voor programma gebruik je op de Macbook Pro? Final Cut?
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Plaats reactie