Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door 309T16 »

Mijn vrouw heeft een enorme bos haar en krijgt dat ook goed droog met de reisföhn. Ideaal apparaat om het 12V systeem te belasten :-B
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door mama »

Het enigste dat momenteel redelijk goed werkt en niet extreem belastend is , is een haarkap , en die zijn 600W .
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

het minst belastend is heeeel kort haar, handdoek erover en klaar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

nu ja in de mobilhome moet je proberen je plan te trekken ,
met wat je kunt krijgen, tis tenslotte maar tijdelijke issue,
ze vind het vervelend als we in de mobilhome zijn, en ze kan haar haren niet kan drogen ,
omdat we niet aan de paal ergens staan, (wat ik begrijp)
en dat vind ik dan weer vervelend, ten slotte ik heb geen zin om steeds een cp te zoeken waar er stroom zit, ik wil zelfstandig kunnen zijn,
en op camping ga ik niet meer staan , (als echt niet moet )ik heb nu tenslotte een mobilhome .
als ik zover ben om een omvormer te plaatsen, kan ik mischien iets zwaarde gaan, dat ze een deftiger haardroger kan gebruiken,
maar anderzijds , een goeie soldaat trekt zijn plan he, dus voorlopig doen we het zo, dit komt goed , mits een beetje geduld. :P

eerst uitzoeken hoe en wat ,en stilaan zulke zaken verbeteren naar de toekomst toe.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

informeer van te voren goed wat de eventuele consequenties zijn van een zware omvormer , accucapaciteit, mogelijkheid om die accu ook weer te laden zonder camping(zonnepanelen?), plaats,kosten en niet te vergeten het gewicht van dat alles.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

Kroppie schreef:
zo 10 jun 2018, 10:49
daar zijn omschakel automaten voor, schakelen automatisch tussen omvormer en paalstroom, zodat alles via de bestaande stopcontacten werkt..

en gezien uw vragen, LAAT HET INSTALLEREN en uitleggen, vooral ook de ONmogelijkheden met een omvormer op een accu.

jos
Ja dat zou mischien het beste zijn, ik zal zien, eerst kijken wat dat weer moet kosten,
alles waar mobilhome voor of achter staat, en geplaatst moet worden,is precies van goudwaarde,
nu ja ik bedoel als ik het zelf kan doen spaar ik mischien een serieuze kost uit,
in die zin, ik koop het dan niet in een camper winkel,dus stukken goedkoper ,en ik plaats het zelf ook stukken goed koper,
er is natuurlijk ook zo iets als ,, de gierigheid bedriegt de wijsheid , en dat wil ik nu even uitzoeken ,
zodat ik geen problemen krijg met mijn electra , ik kan dan alsnog beslissen of ik het laat doen of zelf doen.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

Kroppie schreef:
zo 10 jun 2018, 12:11
informeer van te voren goed wat de eventuele consequenties zijn van een zware omvormer , accucapaciteit, mogelijkheid om die accu ook weer te laden zonder camping(zonnepanelen?), plaats,kosten en niet te vergeten het gewicht van dat alles.

jos
ik moet nog even uitzoeken hoe dat zit met die zonepanelen,(zon paneel zit er al op hoor ) ik weet het echt niet,
maar ga dat hier dan neerzetten . het is dan enkel de omvormer dat moet meevallen toch, qua gewicht. ?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

de stroom uit een omvormer komt toch echt uit de accu , en die is het zwaarste in het geheel, neem het hele plaatje in ogenschouw, je denkt ik heb al panelen en een accu, is dat voldoende voor wat je wilt.?

dus eerst komt wat wil je , en dan de rest.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

je bedoelt dat mijn doelstelling zou kunnen maken dat ik ergens verplicht word extra batrij of paneel te plaatsen,
omdan voldoende energie te hebben, klopt mijn redenering ongeveer ?
dat zou dan indderdaad veel extra gewicht zijn daar ben ik het mee eens, en had er nog niet bij stil gestaan.

je zou wel eens kunnen gelijk krijgen natuurlijk, dus hoop ik eigenlijk als ik me beperk tot laden van fietsen , en gebruik van een lichte haardroger,
ik eventueel met de huidige setting zal toekomen .
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

belangrijkste is eerst kijken wat je wilt, dan kijken of het op alle fronten haalbaar is en dan pas kopen .

ja alles hangt samen, als de accu leeg is voor dat de fiets geladen is of de haren droog daar zit je ook niet op te wachten .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

in1e instantie de fietsen opladen, 2 fietsen 36v 10kw , en als de dochter mee gaat 3 deze is 24v echter 8kw
in 2e instantie de haardroger, denk niet voor de rest iets vandoen te hebben.

ik heb een tv,en dan de verlichting is allemaal led ,
plus de diverse pompjes, om te spoelen van cassete,de waterpom en mischien eens tablet en gsm opladen .

meer heb ik echt niet vandoen .
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

dus 2x 360Wh en 1x 192Wh.
accu,zijn niet in kw maar in Ah en volt maal ampere is watt dus 1 accu van 36 volt en 10 Ah heeft een capaciteit(inhoud)van 360 watt/uur

ik ga nu van 3 fietsen met lege accu,s uit, bij elkaar is dat dus 912 watt /uur gedeeld door 12 volt accuspanning is 76 Ah uit je accu, komt nog bij dat de accu,s en de laders nooit geen 100% rendement hebben, zeg modern spul 85 % komt er nog 15% bij maakt 88 Ah uit de accu.

dan zijn de haren nog niet droog en brand het licht nog niet, en is de telefoon en het tablet nog niet geladen, en blijft het water voor koffie in de tank, en blijft de tv nog donker.

MAAR, om een accu een redelijk normale levensduur te geven word aan geraden om hem niet meer dan 50 % te ontladen en hem zo snel mogelijk weer op te laden, ik had begrepen dat je een accu hebt van 105Ah de helft daarvan is 52,5Ah, dus kom je tekort aan het huidige met wat je nu wil .

met gegeven voorbeeld kun je zelf wat meer uitzoeken hoe het zit, succes.

(,t is wat he , zo,n negatieve hollander.)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door de toren »

Sommige mensen fietsen 10 km en sommige 80 km per dag hou daar ook rekening mee :).
Rekenen is leuk maar gebruik is ook een dingetje . Wij fietsen zomaar 60 tot 80 km op een dag dat is net even anders bijladen dan bv als je 10 km fietst .
Reken er maar vast op dat wat je ook heb je aan 1 accu niet genoeg heb om 2 en soms zelfs 3 accu s op te laden .
Zou dus beginnen met een xtra accu er bij een omvormer van genoeg wattage voor de fohn bv 1000 watt van een goed merk bv victron en dan lekker op vakantie en als het tegenzit soms een dag niet fietsen :) en als het goed gaat genieten van je campert .
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

Afbeelding
Afbeelding

Link naar foto's elektra,
Lukt me niet via tablet blijkbaar om deze hier te krijgen
[urlhttps://photos.app.goo.gl/4fT5AgGZMHmaHiDe7][/url]
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Plaats reactie