Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

travelscout schreef:
za 09 jun 2018, 23:27

Stop de stekkert van je originele fietsacculader in de 230V en kijk hoe lang het duurt voordat die omvormer uitvalt.
Beoel je in de mobilhoome inpluggen als hij niet op de stroom staat ?
in het 220v contact inpluggen en kijken of het werkt ?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door travelscout »

"Beoel je in de mobilhoome inpluggen als hij niet op de stroom staat ?
in het 220v contact inpluggen en kijken of het werkt ?"



Ja, waarom niet? Beetje de weg van de minste weerstand, niet mijn voorkeur.
Maar zo weet je wel gelijk of alle beveiligingen goed werken.
Indien niet: terug naar de leverancier voor de garantie, etc.





"dus geef me even tijd ik ga de info die ik vind hier dan door geven".


Voor deze keer dan, als je maar opschiet.
Paul.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

ik had begrepen dat vraagsteller geen omvormer 12 naar 230 in de camper heeft , dus dan word dat proberen best wel lastig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

Kroppie schreef:
zo 10 jun 2018, 9:59
ik had begrepen dat vraagsteller geen omvormer 12 naar 230 in de camper heeft , dus dan word dat proberen best wel lastig.

jos
Dat is het net,, ik weet het niet ,
ik ben er nu niet van op de hoogte, maar gaande weg door mijn vragen hier te stellen en de antwoorden te lezen vermoed ik dat ik dat wel heb, indien van wel hoop ik dat het werkt via het stopcontact in de camper, ik heb het nog niet geprobeerd,omdat ik dacht dat het stopcontact niet werkt als ik niet aan de laadpaal sta.

maar omdat het een nieuwe camper is , met zonnen paneel er woonbatrij , zou het mischien kunnen zijn dat dit er wel inzit, ik weet dat niet heb de camper wel nu al enige weken, dat wel maar hoe het zit met het gebruik van de stopcontacten als ik niet op de laadpaal sta weet ik niet , de usb werken wel dat heb ik uitgeprobeerd .

dus ik vermoed dat het mischien toch kan zijn dat er gebruik kan gemaakt worden van de 220v stopcontacten om de fietsen op te laden, maar kan dit nu niet uitproberen ben op mijn werk , de camper staat thuis op de oprit .

zit dat standaard nu wel of niet in een nieuwe camper ?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

meestal niet standaard daar iedereen andere vermogens via een omvormer wenst te gebruiken.
eerst de boekjes maar eens doorlezen of de dealer het een en ander nog eens goed uit laten leggen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door TestCase »

Wanneer je denkt dat er standaard een omvormer, 12V naar 220V, inzit dan doen wat eerder gevraagd is. Niet aan de paal en kijken of er 220V op de wandcontactdozen staat met bijv. een lamp. Mocht dat zo zijn dan moet er gecontroleerd worden wat het vermogen van die omvormer is, check de boekjes. (Of direkt de boekjes checken)

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

of de dealer nog eens goed uit laten leggen waar alles voor is, het is toch een nieuwe?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

TestCase schreef:
zo 10 jun 2018, 10:11
Wanneer je denkt dat er standaard een omvormer, 12V naar 220V, inzit dan doen wat eerder gevraagd is. Niet aan de paal en kijken of er 220V op de wandcontactdozen staat met bijv. een lamp. Mocht dat zo zijn dan moet er gecontroleerd worden wat het vermogen van die omvormer is, check de boekjes. (Of direkt de boekjes checkenAfbeelding)

//Kees.

Ga ik doen als ik thuis ben vanavond,

Dan vraag ik me af hoe de usb poorten dan werken , zonder de omvormer dan ?
nemen die stroom dan rechtstreeks de huishoudbaterij met een zekering er tussen ?
idem voor de tv b.v.?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

de usb lopen via de accu op 12 volt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door des »

Er is me inmiddels al veel duidelijk geworden,
bedankt allen tot hier toe. :thumbup:

Ondertussen gebeld naar de dealer,
verdict : er zit standaard geen omvormer in, deze moet je nemen als optie. :( konden ze mij bij de verkoop ook wel gezegd hebben, afin ...

vraag is nu ,
Beter een omvormer kopen denk ik en deze er in plaatsen , dan dat ik een apparte fietslader koop, :?:

reden : dan kan ik meeerdere toestellen gebruiken ,dan lijkt me dit het beste ,
ECHTER , kan ik deze toestellen die ik hier zie in de links , aansluiten , zodat alle stopcontacten in de camper er op werken ?
want op de fotos zie je dat de omvormers, een eigen stopcontact hebben , echter is dat niet zo mooi als je het toestel ergens op vast moet schroeven om die stopcontacten te kunnen gebruiken ,
onder de bank naast de baterij zou ik dat dan plaatsen , als dat kan tenminste rekening houdend met het feit of ik al dan niet kan koppelen aan de bestaande stopcontacten , want dat zou ik dan het liefste doen, indien dit technis mogelijk is .
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

daar zijn omschakel automaten voor, schakelen automatisch tussen omvormer en paalstroom, zodat alles via de bestaande stopcontacten werkt..

en gezien uw vragen, LAAT HET INSTALLEREN en uitleggen, vooral ook de ONmogelijkheden met een omvormer op een accu.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 10 jun 2018, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door mama »

De reis haardroger is 800w zei mijn vrouw.
Ben ik toch wél benieuwd welke dat is hoor , een 230 volt en 800 watt .
Vroeger waren die er inderdaad , tegenwoordig vind je ze niet meer .
(tenzij die echte kleine reishaar drogertjes waarvan de werking op niets trekt )
Waar de vroegere haardrogers van 600 watt 220 volt toch echt wél hun ding deden .
Ik denk dat er véél camperbezitters blij zouden zijn met toestellen van zo weinig wattage .
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door Kroppie »

google maar eens op: haardroger 800 watt,je ziet er tientallen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Elektrische fietsen laden zonder stroompaal?



Bericht door mama »

Degelijke die een goede werking hebben heb ik er nog niet tussen gevonden hoor , alléén die waarvan de werking niet voldoet , en de meeste dan nog 1200 watt .
Degene van 600-800watt doen hun werk hoegenaamd niet naar behoren .
Plaats reactie