Astra1 ontvangst in Spanje en Portugal

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Astra1 ontvangst in Spanje en Portugal



Bericht door Euro-Trotter »

Wij zitten nu in Salamanca in Spanje. Zicht op satelliet is prima. Astra 1 (bvn) is prima te ontvangen maar Astra 3 niet. Ik heb een zelfzoekende Telesat 85cm schotel zonder automatische skew. De ontvanger is een M7.
Toen we in Lagos of Lissabon zaten kon ik nog wel begrijpen geen ontvangst te hebben, maar in Salamanca moet het toch lukken dacht ik. Tijdens het zoeken lijkt de installatie de satelliet gevonden te hebben: de schotel stopt en stelt zich bij, blijft dan even staan maar gaat uiteindelijk toch weer verder. Iemand enig idee?
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
myway
Berichten: 15534
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Astra1 ontvangst in Spanje Portugal



Bericht door myway »

Skew moet daar op -22 graden staan en dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.
myway
Berichten: 15534
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Astra1 ontvangst in Spanje Portugal



Bericht door myway »

Ook in Lagos zou, met de juiste skew, het mogelijk moeten zijn om met deze schotel Astra3 te ontvangen.
Maar.......... heeft hij weldegelijk die maat, meet eens over het verdiepte gedeelte.
Als je de skew op -22 graden wil zetten is dat met de klok meedraaien als je in de schotel kijkt.
Skew Lagos moet zijn -28 graden.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Astra1 ontvangst in Spanje en Portugal



Bericht door Euro-Trotter »

Bedankt voor jouw reactie myway. In het boekje vd schotel staat aangegeven hoe je de kop moet draaien. In Lagos heb ik dat ook gedaan. Circa 30 graden: ik heb geen gradenboog. Zou enkele graden verschil zoveel uitmaken? Als dat zo is dan ga ik een gradenboog construeren en het alsnog eens proberen. Niet omdat ik persé Astra 3 moet ontvangen. Maar ik heb de spullen en de tijd en het is ook een beetje de sport. Makkelijk is het niet want het moet van binnenuit gedaan worden. Een extra tafelpoot maken van materiaal dat je vindt en dan via het grote dakluik aan de gang.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Astra1 ontvangst in Spanje en Portugal



Bericht door JoopBrekken »

Graden kan je heel goed meten met een clinometer app.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Astra1 ontvangst in Spanje en Portugal



Bericht door Euro-Trotter »

Het is gelukt myway! Mijn vrouw kan je wel kussen. Bedankt voor het goede en duidelijke advies.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
myway
Berichten: 15534
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Astra1 ontvangst in Spanje en Portugal



Bericht door myway »


Ik zit nu op Korfoe en heb bij mijn zus de zaak weer ingesteld, perfecte ontvangst op een frutschotel van canaldigitaal
Zelf had ze canaldigitaal een keer of zes gebeld, nee hoor mevrouw dat licht echt aan uw schotel.
Niet dus.
Aan een ander Nederlands echtpaar hier hadden ze het advies gegeven, neem een schotel van 1 meter
Joske
Berichten: 2509
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Astra1 ontvangst in Spanje en Portugal



Bericht door Joske »

Euro-Trotter schreef:
do 07 jun 2018, 11:06
......In Lagos heb ik dat ook gedaan. Circa 30 graden: ik heb geen gradenboog.
In Lagos bij de "chinees" voor een habbekrats te koop!
.....Zou enkele graden verschil zoveel uitmaken?
Ja, zeker aan de rand van de voetprint! En de bewolking die we de laatste tijd hier hebben. :-?
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Astra1 ontvangst in Spanje en Portugal



Bericht door Euro-Trotter »

Bedankt Joske. Ik heb een gradenboog op internet gezocht op mijn tablet en de graden uitgezet met een uittrekbaar ruggekrabbetje vastgemaakt op een doos. In de vakantie moet je wel eens improviseren :-B
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Plaats reactie