E-pressure en bandenspanning

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
bloot015
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 17 aug 2003, 12:55
Contacteer:

E-pressure en bandenspanning



Bericht door bloot015 »

Heeft iemand inmiddels ervaring opgedaan met deze methode van bandenspanning? https://e-trailer.nl/product/e-pressure ... s-uw-reis/
Nico Bloot

Bezoek ook mijn website ::Griekenland Camperland:: http://www.griekenlandcamperland.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door Kroppie »

geen ervaring mee, maar ik zie het als een tpms systeem met de uitlezing niet op een kastje op je dashboard maar op je telefoon, heb wel met zo,n gewoon tpms systeem(nog geen 100 euro geheel kompleet voor 4 wielen.) ervaring werkt perfekt.
deze is wel een stuk duurder 99,95 voor 2 dopjes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door hathi »

Ik dacht dat het voor trailer/aanhangers was,? Daar bij kan ik me nog iets voorstellen,maar bij een Camper ,die moet meestal toch startklaar gemaakt worden,dan is het toch een kleine moeite om even de bandenspanning te controleren ,en die blijft dan echt wel zo,zonder calamiteiten?
Hans
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door ducati 900 »

Ik vind het wel een fijn gevoel dat ik de druk en temperatuur tijdens het rijden in de gaten kan houden hoor.
Maar ja ik vind een koelwatertemperatuurmeter, oliedrukmeter en amperemeter ook beter dan lampjes.
Brand het lampje dan ben je te laat.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door zwaailicht »

Ook hier Tpms in de auto. Rond de 100 euro en ik vind het ook fijn om op mijn display de spanning af te kunnen lezen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door bartjebakker »

Een nadeel lijkt mij dat het ook stuk kan. Aangezien het de spanning moet meten, moet het dus ook luchtdicht afgesloten blijven onder druk. Er zal dan wel een rubberen ringetje of zo tussen zitten, maar als dat stuk gaat loopt je band dus leeg. Kan ik me zo indenken. Maar misschien heb ik het mis.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door Kroppie »

alles ken stuk ,maar als je je realiseerd hoeveel rubberringetjes er in een auto zitten en hoeveel rubber er in een autoband zit valt dat stuk gaan wel mee, het zit statisch opgesloten dus beweegt niet in tegenstelling tot de hele band, als daar een spijker in komt loopt ie ook leeg, en met zo,n ding word je gewaarschuwd dat ie leeg loopt, ook als dat door een lek rubberringetje komt. en ook in een gewoon ventiel zit een rubber afdichting dus geen onnodige zorgen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door bartjebakker »

Kroppie schreef:
wo 13 jun 2018, 20:33
alles ken stuk ,maar als je je realiseerd hoeveel rubberringetjes er in een auto zitten en hoeveel rubber er in een autoband zit valt dat stuk gaan wel mee, het zit statisch opgesloten dus beweegt niet in tegenstelling tot de hele band, als daar een spijker in komt loopt ie ook leeg, en met zo,n ding word je gewaarschuwd dat ie leeg loopt, ook als dat door een lek rubberringetje komt. en ook in een gewoon ventiel zit een rubber afdichting dus geen onnodige zorgen.

jos
Klinkt logisch :) Ik dacht aan een extra risico door dit extra 'ventiel'. Maar inderdaad gaat een ventiel misschien ook niet vaak stuk. Als de ervaringen goed zijn, dan is het best een mooie aanvulling, ook voor het milieu en portemonnee natuurlijk. Bij Ali staan er veel te koop zag ik al.
Gebruikersavatar
bartjebakker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 05 jul 2017, 14:10
Locatie: lunteren

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door bartjebakker »

bloot015 schreef:
wo 30 mei 2018, 15:59
Heeft iemand inmiddels ervaring opgedaan met deze methode van bandenspanning? https://e-trailer.nl/product/e-pressure ... s-uw-reis/
Misschien mag ik de vraag hier niet stellen, maar op je foto zie ik dat je wel een langwerpig raam hebt in de alkoof. Is dat er later ingebouwd? Maar miscshien moet dit met een pb tje ? Dan excuus.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: E-pressure en bandenspanning



Bericht door Kroppie »

vragen staat toch vrij.?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie