Elro Park 5 scherm

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door Kroppie »

ik denk dat in dit geval een nieuwe techniek goedkoper is dan een technicus.
voor effe 25 euro een kompleet nieuw modern systeem

http://www.aliexpress.com/snapshot/0.ht ... 2837146006

ja, je moet misschien een paar draden opnieuw leggen, nou en?, nu heb je nog steeds niets, zonder inspanning geen resultaat!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ErikLuiken
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 23 apr 2017, 13:42
Locatie: HOORN NH
Contacteer:

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door ErikLuiken »

Dank, dank, dank :lol3:

Blij dat ik een zoon heb die bekend is met Ali en zijn expres. Besteld dus :D , kost nagenoeg niks. Ik hoop dat het wat is en daar kom ik wel achter. :crazy:

Fijne dagen al vast.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door de Jonckheer »

Aliexpress werkt toch doodsimpel? De website is zelfs in het Nederlands! Je zoekt, heb je gevonden wat je wilt klik je op "direct bestellen", je betaald met credit card of overschrijving en klaar is Erik. Wel je even registreren bij Ali zodat ze weten wie je bent en waar de spullen heen moeten. Kind doet de was!
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1933
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door Zadowolony »

Je kan ook een app van aliexpress downloaden en betalen via ideal als je geen creditcard hebt of je gegevens niet wilt geven.
Hou wel rekening mee dat boven de 22 euro douanekosten en afhandelingskosten kunnen komen. Zie op site van de belastingdienst .
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door de Jonckheer »

Die kans is buitengewoon klein omdat de dienst zwaar onderbemand is en er steeds meer pakjes komen. Ik heb al heel wat besteld maar nog nooit bij hoeven betalen. Als je een pakje besteld van boven €25 kun je aan de verkoper vragen om daar een leger bedrag op het pakket te vermelden. Ik heb dat gedaan toen wij een kristallen schemerlamp bestelden van €76, de verkoper stelde de waarde op het etiket op €10, dus op zeker geen navordering.
Bovendien hebben sommige Chinese bedrijven die via Alibaba zaken doen magazijnen in Duitsland (niet in NL omdat magazijnruimte hier veel duurder is dan in D) dus dan is het pakje er 1. veel eerder en 2. zonder douane geneuzel.
Erik750SF
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 16:34
Locatie: Zuid oost Brabant

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door Erik750SF »

En de kwaliteit (beeld en levensduur) van dit soort setjes?
Prijs is natuurlijk belangrijk maar als je dan elk jaar een nieuw setje moet inbouwen geef ik denk ik toch liever iets meer uit?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door Kroppie »

ik denk dat dat hard meevalt, en heb je pech, dan heb je een keer 25 euro voor een jaar betaald, koop je daarna een duurdere en ga je afwachten hoe lang die mee gaat, en beeld kwaliteit?, voor die paar seconden dat je met achteruitrijden er op kijkt is dat toch helemaal niet interessant, voor mij tenminste niet, als ik kan zien waar ik achteruit naar toe ga , voldoet dat ding aan mijn eis: functioneren als achteruitrijcamera, en voor 25 euro verwacht ik ook niet meer.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ErikLuiken
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 23 apr 2017, 13:42
Locatie: HOORN NH
Contacteer:

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door ErikLuiken »

Qua kosten is het zeker het proberen waard. Slijten zal ie ook niet met dat geringe aantal "kijkuren". :)

Wat even een dingetje is is het trekken van de bekabeling.

Maar die moest toch gedaan worden aangezien er geklooid was met verschillende kleuren. Nu gelijk zorgen dat een volgende het ook makkelijk heeft...als de camper ooit weg gaat. :)
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door blizard »

de Jonckheer schreef:
zo 09 dec 2018, 20:11
Die kans is buitengewoon klein omdat de dienst zwaar onderbemand is en er steeds meer pakjes komen. Ik heb al heel wat besteld maar nog nooit bij hoeven betalen. Als je een pakje besteld van boven €25 kun je aan de verkoper vragen om daar een leger bedrag op het pakket te vermelden. Ik heb dat gedaan toen wij een kristallen schemerlamp bestelden van €76, de verkoper stelde de waarde op het etiket op €10, dus op zeker geen navordering.
Bovendien hebben sommige Chinese bedrijven die via Alibaba zaken doen magazijnen in Duitsland (niet in NL omdat magazijnruimte hier veel duurder is dan in D) dus dan is het pakje er 1. veel eerder en 2. zonder douane geneuzel.
Nou Nico, ik kom er achter dat ze tegenwoordig op de renminbi nauwkeurig weten wat iets kost.
Laatst had ik iets wat 27 euro kostte, en daar kwam even 13 euro handlingskosten en btw invoer overheen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8669
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door seth_space »

Dan heeft de leverancier die prijs ( of misschien zelfs geen waarde, dan schat men) op het pakket gezet en dat is meer dan 22euro geweest.
Gevolg: heffing of handelingskosten ( die vaak meer zijn dan de btw/heffing)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
ErikLuiken
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 23 apr 2017, 13:42
Locatie: HOORN NH
Contacteer:

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door ErikLuiken »

Maar goed... Gekocht bij Ali E, snel binnen ook, alles in een doosje van ca 12*5*10. Ziet er simpel uit. Qua gewicht ben ik zeker 2 kilo lichter straks dan de Park 5.

Mooi klusje weer.
Bijlagen
15452518194451579062042.jpg
De beschrijving.
15452518194451579062042.jpg (73.47 KiB) 549 keer bekeken
Gebruikersavatar
ErikLuiken
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 23 apr 2017, 13:42
Locatie: HOORN NH
Contacteer:

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door ErikLuiken »

Allereerst de beste wensen voor 2019. Niet de kroeg in, geen puf en morgen weer vroeg op. Dus de camera en monitor uitgeprobeerd. Aangesloten op een 12v trafo. Na dik een uur.....een fikkerend beeld op de monitor en verder niets.

Dus Ali, wat gaan we er mee doen... :(
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51276
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door Kroppie »

je gerealiseerd dat van een trafo wisselstroom komt?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ErikLuiken
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 23 apr 2017, 13:42
Locatie: HOORN NH
Contacteer:

Re: Elro Park 5 scherm



Bericht door ErikLuiken »

Oei Jos, ja dank je. Wauw, nee. Niet bij stil gestaan. Dat is inderdaad anders. Ik heb verder geen echte ervaring met soorten van spanning. Voor mij is 12 v hetzelfde als 12v. Ik moet dus een batterij of accu hebben van 12v. Waar moet ik op letten bij een trafo of kan ik ook een acculader nemen?

Dank voor je reactie.
:hug:
Plaats reactie