Update en upgrade SR Mecatronic SAT schotel

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Update en upgrade SR Mecatronic SAT schotel



Bericht door Toemke »

Iemand ervaring met het volgende?
Februari was ik bij de dealer met de vraag voor een update van ons systeem. Geen probleem, er moest wel even software opgevraagd worden en een speciale kabel.
Ik heb toen ook een offerte gevraagd voor een systeem/merk met grotere diameter (nu 680, liefst 850). hij stelde voor een kit te plaatsen van Mecatronic waarbij enkel de schotel, de LNB-arm, LNB, kabel en bevestiging vd schotel zelf worden vervangen. De basis en electronica blijft zitten. Kostprijs 1/4 van een compleet nieuw systeem.

Perfect zou je denken, maar nu bijna 3 maanden en verschillende mails later nog steeds niet geleverd. Het begint erop te lijken dat Mecatronic niet kán leveren..
Behalve het leveren, iemand al eens zo een Mecatronic of ander merk upgrade laten doen, blij mee?
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Update en Upgrade SR Mecatronic SAT schotel



Bericht door JoopBrekken »

De Mecatronic volautomaat van 85 cm heeft zijn grote beloftes bij ons niet waargemaakt.
Ik ben blij dat we nu wat anders hebben.
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Update en Upgrade SR Mecatronic SAT schotel



Bericht door dethleffsi6810 »

hoi heb zelf ook een mecatronic schotel 850, tot op heden voldoet hij prima, met antenne tool van mecatrinic kan ik hem met een printerkabel zelf update. betreft ontvangst in kritische landen kan ik nog niet oordelen.
gr
theo
Theo
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Update en upgrade SR Mecatronic SAT schotel



Bericht door de toren »

https://www.dynad.com/webwinkel/satelli ... -800-plus/

Hier kun je hem naar opsturen dan krijg je hem geupdated weer terug kosten dacht ik bij mij 25 euro . Dat is omdat ik een ouder type heb . Bij de nieuwere types kun je hem idd zelf updaten met een printerkabel.

http://www.srmecatronic.com/nl/download ... c6be3-73fd
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Update en upgrade SR Mecatronic SAT schotel



Bericht door Toemke »

Hallo iedereen, bedankt voor de reacties, ik was misschien niet duidelijk genoeg.
Het probleem is niet de update op zich of de kwaliteit van Mecatronic.
Ik vroeg me enkel af of hier iemand een "kit" (ongeacht het merk) om een grotere schoteldiameter te krijgen, heeft gemonteerd of laten monteren en tevreden is met het resultaat?
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Franzel
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 17:47
Locatie: Wijchen

Re: Update en Upgrade SR Mecatronic SAT schotel



Bericht door Franzel »

dethleffsi6810 schreef:
vr 11 mei 2018, 9:45
hoi heb zelf ook een mecatronic schotel 850, tot op heden voldoet hij prima, met antenne tool van mecatrinic kan ik hem met een printerkabel zelf update. betreft ontvangst in kritische landen kan ik nog niet oordelen.
gr
theo
Ik vraag mij af wat er precies ge-update wordt bij een ASR 650 plus / ASR 850. Het programma zelf om te kunnen updaten, dát is vrij te downloaden maar de eventuele data heb ik nog niet kunnen vinden. Nog los van het feit dat bij een systeem wat uitgaat van het uitlezen van de NIT er doorgaans geen firmware upgrade noodzakelijk zou moeten zijn.
Als ik alles wist dan hoefde ik niets te vragen.
Plaats reactie