Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door kampo »

Je weet toch dat hij niet laadt als de accu vol is hè.
Met welke monitor lees je dat af ?

Als je alles juist doet en interpreteert zoals je hier schrijft dan is de Votronic stuk.
Weet niet of die dingen te repareren vallen want de prijs voor een nieuwe is laag.
Terug sturen naar je leverancier met duidelijke omschrijving want anders gaan ze hem goedkeuren.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door L4H3 »

One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door kampo »

En ben je zeker dat het niet de monitor is die in slaapmodus blijft plakken ?
Terwijl de solar regelaar netjes werkt.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door L4H3 »

@ kampo. De monitor werkt prima. Als ik een gebruiker inschakel zie je het verbruik op de monitor verder in de min gaan. Maar wat ik zeg als ik even de schakekaar van de zonnepaneel uit zet en vervolgens de schakelaar van de omvormer uit zet en dan de schakelaar van de omvormer weer aanzet en dan de schakelaar van het zonnepannel weer aan zet gaat hij direct weer laden en zie je op de monitor weer charge staan. Lijkt wel of de omvormer blijft hangen net als een windows pc. Effe harde reset en hij doet het weer. Lijkt wel een software bugje.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door kampo »

Je kan gelijk hebben maar begrijp dat ik ook al het omgekeerde heb meegemaakt.
De monitor werkt dan tijdelijk niet, maar de solar regelaar wel.
Meten is weten, ik begrijp dat je geen BMV op de HH accu hebt staan ?
Of staat er een Votronic LCD Accu computer (100S) naast ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door L4H3 »

Nee heb alleen de votronic computer s solar monitor. Ga de eerst volgende keer dat hij het niet doet wel eens met de multimeter meten. Hoop morgen. Sta nu trouwens in het prachtige zuid limburg.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door Geert Huizing »

L4H3 schreef:
do 10 mei 2018, 20:07
@ kampo. De monitor werkt prima. Als ik een gebruiker inschakel zie je het verbruik op de monitor verder in de min gaan. Maar wat ik zeg als ik even de schakekaar van de zonnepaneel uit zet en vervolgens de schakelaar van de omvormer uit zet en dan de schakelaar van de omvormer weer aanzet en dan de schakelaar van het zonnepannel weer aan zet gaat hij direct weer laden en zie je op de monitor weer charge staan. Lijkt wel of de omvormer blijft hangen net als een windows pc. Effe harde reset en hij doet het weer. Lijkt wel een software bugje.
Ik heb ook de votronic monitor aan mijn MPP 165 duo aangesloten, nagenoeg dezelfde combi als jij hebt.
Als de monitor "CHARGE" aangeeft wil dit zeggen dat de accu geladen moet worden, dit zegt niet dat de charger aan het laden is. Dit kun je zien door met de buttons met de pijltjes omhoog/omlaag te drukken dan kom je de op een gegeven moment de actuele laadstroom tegen.
"CHARGE" op de monitor zegt alleen dat de accu geladen moet worden, en NIET dat er geladen wordt.
Heb je de gebruiksaanwijzing van de lader en de monitor ??, hier staat het namelijk in.

Als je de manual niet hebt kan je deze downloaden van de site van Votronic, en anders wil ik ze wel naar je sturen.
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door L4H3 »

@ geert huizing.

Dank voor uitleg. Maar volgens mij klopt het niet wat je zegt. Als er charge staat betekend het dat hij aan het laden is. Maw hij stopt meer stroom in de accu dan dat er uit gaat. Staat de monitor op min wilniet zeggen dat hij niet aan het laden is. Immers als je koelkast net aanslaat en je hebt andere gebruikers er bij aan die samen zeg 10ah nemen en je zonnepaneellaad op dat moment maar 2ah danzie je dus op de monitor min 2ah staan omdat er op dat monent meer wordt afgenomen dan dat er wordt opgewekt. Manual heb ik dus die hoef je niet te sturen maar bedankt voor aanbod. Tenzij je de NL versie hebt... zo en nu lekker op het fietsie naar maastricht.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door Kroppie »

ik heb tussen panelen en regelaar een doodgewone analoge ampere meter, geeft feilloos aan wat de panelen doen, en de bmv geeft aan wat er de accu in of uit gaat.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door Geert Huizing »

@L4H3

Ik heb de duitse handleiding van de Votronic solar computer.
Op blz 2 staat een afbeelding van het scherm.
Kijk maar, rechtsboven op het scherm staat de tekst "CHARGE", in het teksvlakje staat heel duidelijk, " batterie dringend laden". Als mijn zonnepaneel aan het laden is komt er bij mij ook geen tekst " charge" op het scherm.
Tijdens het laden kan je op het scherm zien met hoeveel Amp. er geladen wordt.
Als de lader actief is komt er een zonnetje linksboven op het scherm.
Lees de handleiding maar eens goed door. :-B
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door L4H3 »

@ geert

Ook al zit de accu voor 99% vol en er is zon danzegt hij ook charge. Charge wil volgens mij alleen maar zggen dat hij aan het laden is. Is het bv donker staat er niks. Ga ik dan in het donker aan de paal staan zegt hij direct charge omdat de acculader dan aan het laden is. Hij. laad dan zelfs met 20-30ah.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door Kroppie »

hang eens een ampere tang om een draad van de regelaar naar de accu.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door L4H3 »

Ga ik doen jos. Maandag ben ik weer thuis. Nu lekker op camping bij Maastricht. Prachtige stad en omgeving. Een beetje buitenland in nederland. En ze praten hier ook buitenlands want versta er geen drol van. :lol3:
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Votronic 250 Duo Digital slaat niet aan



Bericht door Geert Huizing »

L4H3 schreef:
vr 11 mei 2018, 18:47
@ geert

Ook al zit de accu voor 99% vol en er is zon danzegt hij ook charge. Charge wil volgens mij alleen maar zggen dat hij aan het laden is. Is het bv donker staat er niks. Ga ik dan in het donker aan de paal staan zegt hij direct charge omdat de acculader dan aan het laden is. Hij. laad dan zelfs met 20-30ah.
Ik zou je willen aanraden om de manual maar te gaan lezen, en te ontdekken wat de info van je scherm je verteld.

Of je hebt een ander votronic systeem dan ik.
Groet,
Geert
Plaats reactie