Accumonitor

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Accumonitor



Bericht door snicker »

Is er geen goed alternatief dat goedkoper is dan de accumonitor van Victron?
Ik had gelezen dat zo een goedkoop voltmetertje niet echt accuraat is.
Het is voornamelijk om te weten als we eens vrij staan, dat ik moet oppassen dat ik mijn hh accu niet leegtrek of te diep laad.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Accu monitor



Bericht door blizard »

Als je alleen dat wil, schaf dan een accubewaker aan: https://www.bluepowershop.nl/accu/accu-bewaker.html
Maar.... Het is redelijk verslavend om de status te bewaken, en de BMV's zijn gewoon de beste, door de koppeling met app's. Je leert op die manier je systeem te begrijpen, en zodoende een (dure) accu niet om zeep te helpen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accu monitor



Bericht door Kroppie »

mijn mening staat als antwoord in uw andere topic.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Jan058
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 11:24
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Accu monitor



Bericht door Jan058 »

Vraag: is dit een goedkoper alternatief?

https://wholesaler.alibaba.com/product- ... 4057Ci3NT1

Groet!
Jan058
Groet! Jan058

Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accu monitor



Bericht door Kroppie »

het lijkt in ieder geval meer dan een gewone voltmeter, geeft het actuele verbruik in A, capaciteit Ah en voltage weer.

van te voren opvragen of de shunt erbij zit, of dat die apart moet worden aangeschaft, ook vragen of met meten laadstroom en en ontlaadstroom gemeten kan worden zodat de werkelijke laad of ontlaadstroom gemeten word, en kijk goed naar de verzendkosten die zijn in dit geval 21 dollar ,tov een produkt prijs van 14 dollar, dan ook informeren of de bijhorende aansluitkabel met gewenste lengte er bij zit of dat die er ook nog apart bij komt, of dat het enkel het monitor gedeelte is

ik denk dat alles bij elkaar de prijs van een victron met een duidelijke bewezen werking en 5 jaar garantie en service niet veel meer zal zijn.

ik ken dit produkt niet, maar zou het zelf niet gaan gebruiken, alhoewel het op het 1e gezicht veel goedkoper lijkt

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Accu monitor



Bericht door Huub56 »

En als je bij alie koopt heb je kans dat het niet aankomt.
Bijlagen
5C54E206-134A-4A61-A40F-CC0A597E0098.jpeg
5C54E206-134A-4A61-A40F-CC0A597E0098.jpeg (91.22 KiB) 961 keer bekeken
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Accu monitor



Bericht door seth_space »

Zoek eens even op ali naar zoiets ( is ook goedkoper te vinden)
https://nl.aliexpress.com/item/DC-120v- ... 37900.html
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accu monitor



Bericht door Kroppie »

die laatste lijkt er ook kwa prijs meer op, maar heb ook hier geen ervaring mee, dus kan en zal geen oordeel vellen .

en ik heb reeds +- 1000 dingen via ebay of alie besteld en heb 1x gehad dat een ding van 3 euro niet aangekomen is, heb niet eens gemeld, en 1x gehad dat ik het verkeerde kreeg, kreeg de goede alsnog en hoefde de verkeerde niet terug te sturen, nou dat vind ik niet verkeerd, en ben ook niet bang om dingen in het verre oosten te bestellen, ja het duurt wat langer, nou ja regeren is vooruit zien zegt men .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Accu monitor



Bericht door seth_space »

Ik heb de goedkopere uitvoering (22 euro) in gebruik. Die kan ik echter zo snel niet terug vinden op ali.

Heeft een 200A shunt en de leesmodule kun je draadloos ( 5V nodig) of bedraad gebruiken tot op ca 10 meter.
Werkt prima.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accu monitor



Bericht door Kroppie »

kijk een gebruikers ervaring daar hebben de vraagstellers wat aan .

en in welk opzicht werkt het prima, wat zijn uw criteria/eisen.?, dan kan men zich een beeld vormen van de (on)mogelijkheden

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Accu monitor



Bericht door seth_space »

Geeft momenteel verbruik, zie schermpje. Volt, Amperes, Wattage.

Afbouw door de tijd van de accu in procenten.
Enige echte nadeel is dat wanneer de stroom eraf gehaald wordt je de parameters van accu (aantal AH) etc. weer opnieuw moet instellen. Verder is e.e.a vooral afhankelijk van het ingeven van de juiste data op basis waarvan het appaaraatje aan de slag gaat. Geschat eigen verbruik van het ding ligt ergens rond de 0,3Watt. Dus wel iets dat je bij vakantie opslag moet uitschakelen. Dat kan door de plus draad te schakelen.
Het feit dat het ding overal waar je een usb lader (5V) hebt kunt bekijken is leuke toevoeging.
Verbruik per 24 uur, tot 99 dagen te bekijken. (al heb ik dat nog nooit gedaan, aldus daatablad)
bi-color DC voltage meter can measure DC voltage, current, power, charge and discharge capacity, watt, time, and other physical quantities, parameters can be set overcurrent protection, overvoltage protection, undervoltage protection, limit protection and more species protection, the instrument is very suitable for use in electrical work process parameters voltage, current, watts, etc. to monitor, can also be used for battery charging and discharging process of monitoring capacity.
Afbeelding
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accu monitor



Bericht door Kroppie »

ik denk dat ie voor een hoop mensen goed bruikbaar is. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ares
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 23:48

Re: Accu monitor



Bericht door Ares »

Huub56 schreef:
vr 27 apr 2018, 13:04
En als je bij alie koopt heb je kans dat het niet aankomt.
Het komt zelden voor dat iets niet aankomt wanneer ik iets van Ebay of Ali bestel (obv mijn ervaring circa 1 op de 1000 bestellingen). Indien je met je creditcard of met Paypal betaald is dat geen probleem en krijg je ten alle tijden je geld terug.
Renault Master L2H2 (Zelfbouw, in progress)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Accu monitor



Bericht door seth_space »

Ook als je met ideal betaalde krijg je gewoon je geld terug bij Aliexpress.
Je bent daar altid beschermd door hun betaalsysteem. Pas als jij aangeeft dat het product naar tevredenheid is ontvangen zullen ze betalen aan de leveranciers. Tot die tijd ben je beschermd.
Refund Guarantee
Extra WarrantyIf you didn't receive your product or it is significantly different to the description, we guarantee to refund your payment.
On Time Delivery GuaranteeWe want to ensure that your purchase will arrive on time, therefore we provide a guarantee that products will be delivered by a set date
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie