Semi-tractie 140Ah
Semi-tractie 140Ah
Iemand ervaring als hh accu met de Varta semi-tractie 140Ah?
[externelink]http://www.accudeal.nl/epages/78325049. ... cts/LFD140[/externelink]
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
[externelink]http://www.accudeal.nl/epages/78325049. ... cts/LFD140[/externelink]
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Re: Semi tracttie 140 Ah
Niet specifiek met deze maar ik heb deze: 230Ah accu Varta Professional MF LFD230, 930230115, 12V, gekocht bij dezelfde zaak. Is na een kleine twee jaar martelen nog steeds goed voor zover ik het kan bepalen. Het is alweer een half jaar geleden dat hij is doorgemeten bij een accuwinkel. Mocht je plaats en gewicht over hebben zou ik de grootste nemen die je kan plaatsen. Kost wat meer maar daar heb je altijd profijt van.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Semi tracttie 140 Ah
Ik heb al een aantal jaren datzelfde type maar dan de 230 Ah als HH en startaccu x 6 in gebruik en dat werkt prima. Sinds vorige week heb ik de 90 Ah versie geplaatst bij mijn aggregaat omdat die accu niet alleen voor het starten van het aggregaat wordt gebruikt maar ook voor het 12 volt circuit.
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Semi-tractie 140Ah
Deze vorig jaar in Portugal geplaatst(iets duurder) ivm met een akuut overleden HH ,accu
Nu na een half jaar ,gewoon tevreden
Doet wat die moet doen
Levensduur we gaan het merken
Nu na een half jaar ,gewoon tevreden
Doet wat die moet doen
Levensduur we gaan het merken
Re: Semi-tractie 140Ah
ik heb de lfd 230(1x), en ben tot nu toe (2 jaar) tevreden.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Semi-tractie 140Ah
Er staat bij , dat deze tot 80% ontladen kan.
Als ik nu een gewone volt meter er op zet, bij hoeveel volt moet ik dan mijn verbruik stoppen en ze terug bijladen met accu lader?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als ik nu een gewone volt meter er op zet, bij hoeveel volt moet ik dan mijn verbruik stoppen en ze terug bijladen met accu lader?
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Re: Semi-tractie 140Ah
de restcapaciteit van een accu meten met het voltage, is alleen ongeveer juist als het meten gebeurt met de accu in rust, dwz al minstens een uur niet geladen of ontladen.
de spanning waarbij het verstandig is te stoppen met ontladen hangt grotendeels af van de belasting op het moment van meten, dus zonder de belasting te weten is een uitschakel voltage niet te bepalen, b.v bij een lage belasting van zeg 3 ampere een laagste voltage van 11,5 volt, en bij een belasting van zeg 50 ampere een voltage van 11 volt, b.v. een startaccu kan tijdens het starten met een amperage van 200ampere, een voltage hebben van 10 volt en na het starten weer een voltage van 12,6 volt
de enig juiste nauwkeurige manier is met een accu monitor welke met een shunt de in en uitgaande stromen meet , alle andere methoden zijn schattingen, en daar heb je geen apparaaat voor nodig.
bij ELKE accu gaat de levensduur met steeds grotere sprongen achteruit bij ontladen meer dan 50%.
beste is laden wanneer mogelijk, accu leeft het langst als ie vol is
jos
de spanning waarbij het verstandig is te stoppen met ontladen hangt grotendeels af van de belasting op het moment van meten, dus zonder de belasting te weten is een uitschakel voltage niet te bepalen, b.v bij een lage belasting van zeg 3 ampere een laagste voltage van 11,5 volt, en bij een belasting van zeg 50 ampere een voltage van 11 volt, b.v. een startaccu kan tijdens het starten met een amperage van 200ampere, een voltage hebben van 10 volt en na het starten weer een voltage van 12,6 volt
de enig juiste nauwkeurige manier is met een accu monitor welke met een shunt de in en uitgaande stromen meet , alle andere methoden zijn schattingen, en daar heb je geen apparaaat voor nodig.
bij ELKE accu gaat de levensduur met steeds grotere sprongen achteruit bij ontladen meer dan 50%.
beste is laden wanneer mogelijk, accu leeft het langst als ie vol is
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Semi-tractie 140Ah
Ok, alvast bedankt voor de info.
Dus als je aan de paal staat, het best de accu constant laden met accu lader, en de levensduur van de accu blijft optimaal?
Alles gaat rechtstreeks 12v zijn in mij geval dat aangesloten gaat zijn aan de hh accu.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dus als je aan de paal staat, het best de accu constant laden met accu lader, en de levensduur van de accu blijft optimaal?
Alles gaat rechtstreeks 12v zijn in mij geval dat aangesloten gaat zijn aan de hh accu.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Re: Semi-tractie 140Ah
dubbel.
jos
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op di 24 apr 2018, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Semi-tractie 140Ah
als je aan de paal (230 volt)staat en je gebruikt 12 volt apparatuur dan gaat dat via de acculader, wat je meer gebruikt dan de lader kan leveren dat gaat dan uiteraard uit de accu, gebruik je minder dan de lader kan leveren dan word de accu geladen met de rest tot dat de accu vol is , en dan levert de lader enkel nog wat er op dat moment verbruikt word, en dan wordt er dus niets uit de accu gebruikt.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Semi-tractie 140Ah
Wat dus exact hetzelfde is bij zonnepanelen. Voor overlading hoef je niet bang te zijn, een accu is als een emmer, vol= vol.
Re: Semi-tractie 140Ah
Ok, top! Bedankt voor de goede info!
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Re: Semi-tractie 140Ah
met een goede kraan die op tijd dicht gaat (en blijft) zal dat niet gebeuren ,net als dat een goede lader zorgt dat een accu niet overladen word.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything