Semi-tractie 140Ah

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Semi-tractie 140Ah



Bericht door snicker »

Iemand ervaring als hh accu met de Varta semi-tractie 140Ah?
[externelink]http://www.accudeal.nl/epages/78325049. ... cts/LFD140[/externelink]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Semi tracttie 140 Ah



Bericht door jielus »

Niet specifiek met deze maar ik heb deze: 230Ah accu Varta Professional MF LFD230, 930230115, 12V, gekocht bij dezelfde zaak. Is na een kleine twee jaar martelen nog steeds goed voor zover ik het kan bepalen. Het is alweer een half jaar geleden dat hij is doorgemeten bij een accuwinkel. Mocht je plaats en gewicht over hebben zou ik de grootste nemen die je kan plaatsen. Kost wat meer maar daar heb je altijd profijt van.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Semi tracttie 140 Ah



Bericht door de Jonckheer »

Ik heb al een aantal jaren datzelfde type maar dan de 230 Ah als HH en startaccu x 6 in gebruik en dat werkt prima. Sinds vorige week heb ik de 90 Ah versie geplaatst bij mijn aggregaat omdat die accu niet alleen voor het starten van het aggregaat wordt gebruikt maar ook voor het 12 volt circuit.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door Bob Diesel »

Deze vorig jaar in Portugal geplaatst(iets duurder) ivm met een akuut overleden HH ,accu
Nu na een half jaar ,gewoon tevreden
Doet wat die moet doen
Levensduur :roll: we gaan het merken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door Kroppie »

ik heb de lfd 230(1x), en ben tot nu toe (2 jaar) tevreden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door snicker »

Er staat bij , dat deze tot 80% ontladen kan.

Als ik nu een gewone volt meter er op zet, bij hoeveel volt moet ik dan mijn verbruik stoppen en ze terug bijladen met accu lader?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door Kroppie »

de restcapaciteit van een accu meten met het voltage, is alleen ongeveer juist als het meten gebeurt met de accu in rust, dwz al minstens een uur niet geladen of ontladen.

de spanning waarbij het verstandig is te stoppen met ontladen hangt grotendeels af van de belasting op het moment van meten, dus zonder de belasting te weten is een uitschakel voltage niet te bepalen, b.v bij een lage belasting van zeg 3 ampere een laagste voltage van 11,5 volt, en bij een belasting van zeg 50 ampere een voltage van 11 volt, b.v. een startaccu kan tijdens het starten met een amperage van 200ampere, een voltage hebben van 10 volt en na het starten weer een voltage van 12,6 volt

de enig juiste nauwkeurige manier is met een accu monitor welke met een shunt de in en uitgaande stromen meet , alle andere methoden zijn schattingen, en daar heb je geen apparaaat voor nodig.

bij ELKE accu gaat de levensduur met steeds grotere sprongen achteruit bij ontladen meer dan 50%.

beste is laden wanneer mogelijk, accu leeft het langst als ie vol is

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door snicker »

Ok, alvast bedankt voor de info.
Dus als je aan de paal staat, het best de accu constant laden met accu lader, en de levensduur van de accu blijft optimaal?

Alles gaat rechtstreeks 12v zijn in mij geval dat aangesloten gaat zijn aan de hh accu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door Kroppie »

dubbel.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op di 24 apr 2018, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door Kroppie »

als je aan de paal (230 volt)staat en je gebruikt 12 volt apparatuur dan gaat dat via de acculader, wat je meer gebruikt dan de lader kan leveren dat gaat dan uiteraard uit de accu, gebruik je minder dan de lader kan leveren dan word de accu geladen met de rest tot dat de accu vol is , en dan levert de lader enkel nog wat er op dat moment verbruikt word, en dan wordt er dus niets uit de accu gebruikt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door de Jonckheer »

Wat dus exact hetzelfde is bij zonnepanelen. Voor overlading hoef je niet bang te zijn, een accu is als een emmer, vol= vol.
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door snicker »

Ok, top! Bedankt voor de goede info!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door myway »

Nou heb ik wel eens een emmer zien overlopen🤪
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Semi-tractie 140Ah



Bericht door Kroppie »

met een goede kraan die op tijd dicht gaat (en blijft) zal dat niet gebeuren ,net als dat een goede lader zorgt dat een accu niet overladen word.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie