Warning light
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: wo 14 mar 2018, 12:48
- Locatie: 4884ME
Re: Worning light
"blown fuse" betekent defecte zekering, deze zal niet uit zichzelf heel worden.
Henk
Henk
Re: Worning light
Nu alle zekeringen vernieuwd .en ze waren allemaal nog goed maar...voor de zekerheid en nog steeds blijft het rode lichtje aan en uit gaan rara hoe kan dat nog iemand raad???
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Worning light
Ja, ik wil ook wel een reactie plaatsen maar snap nog steeds niet goed waar het over gaat?
Wat voor camper. Merk type bouwjaar?
Brand het op het bedieningspaneel? etc.
Het is nog een beetje wazig allemaal.
Fotootje.
Wat voor camper. Merk type bouwjaar?
Brand het op het bedieningspaneel? etc.
Het is nog een beetje wazig allemaal.
Fotootje.
Re: Worning light
Peter zal het uitleggen : camper is een Rollerteam Trigano 2007 op het bedieningspaneel waar alle gevensopstaan die je aan of uit kan doen b.v licht .pomp, accu alle test knoppen maar dat ene lichtje wat steeds aan en uit gaat daar staat in de handleiding dat het een blown fuse warning light is dus een opgeblazen zekering waarschuwing licht een bedrijf gaf de raad om de zekering op de HH accu te vernieuwen maar..daar kom je niet bij zit de draaischijf van de stoel boven dus weer een probleem en ik had het plaatje gescand maar kan niet uploaden staat ongeldig bestand ,wat kan ik nog doen? MVG
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Worning light
Dank je. Nu snap ik het een beetje.
Als je zo niet bij deze zekeringen kunt komen om te controleren
dan zal toch deze draaischijf (met stoel) er af moeten.
Maar deze is er toch ook in gekomen, dan kan deze er toch ook weer uit.
Zal wel een beetje werk geven maar wat moet je anders.
Toch maar aan beginnen lijkt me.
Als je zo niet bij deze zekeringen kunt komen om te controleren
dan zal toch deze draaischijf (met stoel) er af moeten.
Maar deze is er toch ook in gekomen, dan kan deze er toch ook weer uit.
Zal wel een beetje werk geven maar wat moet je anders.
Toch maar aan beginnen lijkt me.
Re: Worning light
ja oké als het die zekering is denk je het ook? het moet wel hè want alle andere zekeringen zijn goed maar wat zou het dan betekenen? want alles werkt gewoon , nu is het waarschijnlijk gelukt het plaatje heb er een jpg van gemaakt
- Bijlagen
-
- img216.jpg (110.67 KiB) 541 keer bekeken
Re: Worning light
ja daar is het wel heel de bladzij [was ook weer niet nodig geweest] maarja het gaat om het tweede plaatje en dan het tweede van bovenaf een klein hokje, dat geeft die waarschuwing, de bovenste is van de 230 ,nu dat was het fijn weekend!
Re: Worning light
en in die omschrijving staat heel duidelijk wArning light, nu nog naar de kapotte zekering zoeken, door alle dingen ff aan te zetten en dan kijken welke het niet doet, kan ook aan een los contact aan b.v. de zekeringhouder liggen natuurlijk.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Worning light
Jos, ja dat er wArning staat in plaats van worning daar was ik al eerder achter maar dat onderwerp wist ik niet te veranderen sorry en natuurlijk alles al geprobeerd aan en uit te zetten ,dat laatste wat je schrijft zou misschien wel de oorzaak kunnen zijn alleen staat deze heel vast op de grond en lijkt wel nieuw dus...ja het blijft een raadsel en ook vervelend dat oplichten steeds dat begrijp je zeker dank voor het meedenken!
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Worning light
Bij draaiplateau's zie je de meeste inbus/platte kop boutjes pas als je de stoel draait.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Warning light
Lijkt me dat er dan geen smeltzekeringen opgeblazen kunnen zijn.
Immers, smeltzekeringen hebben zelf (vrijwel) geen weerstand.
En die heb je toch echt nodig met moderne elektronica om iets in een circuitje te kunnen meten en te melden.
Hoe zou de elektronica in 2007 dan moeten controleren, dat er een zekering kapot is??
Bij zekeringautomaten, zou uitschakeling ervan kunnen worden gemeld, middels hulpcontacten.
Welk elektroblok is het precies?
Zijn de spanning van accu 1 en 2 gelijk als de motor draait?
Immers, smeltzekeringen hebben zelf (vrijwel) geen weerstand.
En die heb je toch echt nodig met moderne elektronica om iets in een circuitje te kunnen meten en te melden.
Hoe zou de elektronica in 2007 dan moeten controleren, dat er een zekering kapot is??
Bij zekeringautomaten, zou uitschakeling ervan kunnen worden gemeld, middels hulpcontacten.
Welk elektroblok is het precies?
Zijn de spanning van accu 1 en 2 gelijk als de motor draait?
Paul.
Re: Warning light
op deze manier bijvoorbeeld?travelscout schreef: ↑ma 23 apr 2018, 0:44Hoe zou de elektronica in 2007 dan moeten controleren, dat er een zekering kapot is??
Bij zekeringautomaten, zou uitschakeling ervan kunnen worden gemeld, middels hulpcontacten.
Vriendelijke groet, Berry
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: wo 14 mar 2018, 12:48
- Locatie: 4884ME
Re: Warning light
Het lijkt er op dat het een fout van de display is, dat hij een foute fuse meldt terwijl alles heel is.
Henk
Henk