Oyster: tuner error

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Oyster: tuner error



Bericht door wimleeuw »

Het volgende probleem doet zich al sinds de (nieuw) aankoop voor.
Tijdens het switchen van een satelliet naar een andere , in mijn geval van Hotbird naar Eutelsat 9 of omgekeerd, komt het voor (in ongeveer 10% van de gevallen) dat de sateliet in "tilt" gaat, het oyster display geeft " tuner error" aan en de schotel blijft zoeken (draaien).
De camperdealer heeft na vele klachten nog geen zinnige oplossing kunnen bieden. Als oplossing haal ik nu alle spanning van tuner en schotel , wacht een aantal minuten en probeer het opnieuw. Dat lukt, maar ook niet altijd.
Na ruim twee jaar prutsen wil ik nu wel eens een definitieve oplossing. Ik ben ook al geholpen met de Error codes van de Oyster Vision III, want die kan ik nl. ook nergens vinden.
Groet,
Wim
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Oyster Tuner Error.



Bericht door seth_space »

Zoiets?
http://www.smartsat.com.au/support/error-codes/
http://www.smartsat.com.au/wp-content/u ... tal_CI.pdf

Lijstje uit dit topic:
viewtopic.php?t=8419684
Hier is een lijstje van de error-codes:

E0
Storing en/of Afgesloten. Uw decoder is om een bepaalde redenen uitgeschakeld.
E1
Defect. Uw decoder heeft zijn geheime veiligheidscode verloren.
E2
Geblokkeerd. Uw decoder sluit het gecodeerde programma af nadat u een controleniveau van het kinderslot heeft ingesteld.
E3
buiten-dienst. Storing van kabelmaatschappij.
E4
lichte storing. De gegevens die in het gecodeerde signaal zitten kunnen geen onderscheid maken tussen geldige gegevens en ruis in het signaal.Kijk alles na of stekkers goed aangesloten zijn.
E5
Defect en/of geen code. Knippert even en dan schakelt de decoder uit.De decoder heeft zijn veiligheidscode verloren of de decoder is defect
E6
Defect. Zie "E5".
E7
Defect. Zie "E5".
E8
Afgesloten "locked". Buiten werking.
E9
Afgesloten "locked". Buiten werking, omdat de voor ingestelde gebruiksklare periode afgelopen is.
81-
89
Normaal beeld, maar het display van de decoder knippert om de 60 sec 5 keer. Het verschijnen van deze code geeft het aantal resterende dagen aan voordat het afsluiten plaatsvindt. V.B. code 85 = nog 5 dagen en code 81 = nog 1 dag .
91-
93
Normaal beeld, maar het display van de decoder knippert om de 10 min, 9 keer. Deze code duidt het aantal dagen aan voor de vooraf ingestelde gebruiksklare periode afgesloten wordt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Fjr frans
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 aug 2017, 17:11

Re: Oyster Tuner Error.



Bericht door Fjr frans »

Besteheb ik ook voorgehad BM sat in Rijsen hebben de zwarte doos vervangen.Was gratis ontdanks hij meer dan 2 jaar oud was.
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Oyster Tuner Error.



Bericht door wimleeuw »

Beste Seth, bedankt voor je reactie, maar deze codes bedoel ik niet , misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd. Het gaat niet om een code maar om de boodschap; ik heb op mijn Oyster display de boodschap "Tuner Error" ,maar wat dat verder inhoudt is mij en dus ook mijn dealer niet duidelijk.
Beste Frans, wat bedoel je precies met "zwarte doos" , als dat de oplossing is ga ik dat aan mijn dealer vragen.
Vriendelijke groet,

Wim
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Oyster: tuner error



Bericht door Remmi »

Die Fehlermeldung bedeutet laut Serviceunterlagen:

Der interne Tuner kann nicht erkannt werden. Bitte warten Sie
einige Sekunden. Wenn die Meldung nicht verschwindet liegt ein
elektrischer Defekt vor.
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Oyster: tuner error



Bericht door wimleeuw »

Bedankt Remmi,

Vraag; bevindt dit defect zich in de tuner of in de Oyster hardware, of misschien in de verbinding tussen deze twee ??
Groet,
Wim
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Oyster: tuner error



Bericht door Remmi »

@ Wim,
das steht nicht in den Unterlagen, aber ich werde das Heute bei Ten Haaft anfragen und dann berichten.
Vermutlich liegt das Problem im Steuergerät und dessen Tuner.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Oyster: tuner error



Bericht door de Jonckheer »

De camperdealer heeft na vele klachten nog geen zinnige oplossing kunnen bieden.
Zo, die maakt zich er lekker makkelijk van af! Ik kan je verzekeren dat ik me niet zomaar meerdere keren had laten wegsturen zonder oplossing want desnoods hadden ze er een nieuwe op geplaatst. Een duur apparaat laten plaatsen wat vervolgens niet goed werkt en zoek het maar uit verder? Zijn ze nou helemaal? Ik zou het alsnog niet pikken want zolang het probleem niet is opgelost heb je garantie want je hebt het neem ik aan binnen de garantietermijn toch gemeld? Werken ze niet mee zeg dan aangetekend de overeenkomst op en eis je geld terug.
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Oyster: tuner error



Bericht door wimleeuw »

Beste Jonckheer,

Ben het helemaal het je eens. Het laatste woord is ook nog niet gesproken in deze.
Waarschijnlijk heb ik via Remmi een oplossing.
Van de dealer is het overigens niet zozeer onwil, maar eerder onkunde. (wat voor mij natuurlijk niets aan de ellende verandert).
Vriendelijke groet,
Wim
Fjr frans
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 aug 2017, 17:11

Re: Oyster Tuner Error.



Bericht door Fjr frans »

wimleeuw schreef:
ma 16 apr 2018, 21:27
Beste Seth, bedankt voor je reactie, maar deze codes bedoel ik niet , misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd. Het gaat niet om een code maar om de boodschap; ik heb op mijn Oyster display de boodschap "Tuner Error" ,maar wat dat verder inhoudt is mij en dus ook mijn dealer niet duidelijk.
Beste Frans, wat bedoel je precies met "zwarte doos" , als dat de oplossing is ga ik dat aan mijn dealer vragen.
Vriendelijke groet,

Wim
Het is de zwarte doos waar de antennekabel toekomt (is de sturing)
Als je zegt tegen BM sateliets in Reisen zegd dat er tuner error op komt vervangen ze dit onderdeel onmiddelijk.
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Oyster: tuner error



Bericht door wimleeuw »

Iedereen bedankt tot zover. Besturingskastje is via de dealer onderweg naar BM Sat. (Nu ineens wel).
Ik houd jullie op de hoogte van de afloop.
Groet,
Wim
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Oyster: tuner error



Bericht door Peter LMC »

ja ik lees dat je de besturing al naar BM Sat is gestuurd.

Ik was dit weekend bij mijn Oyster Visium 3 met autoskew ook Eutelsat 9 er bij aan het programmeren.
Ik wil van Astra 1 naar Eutelsat 9 en dan automatisch er naartoe draaien.
Dus je kijkt naar Astra1 (BVN) en zapt naar een zender op Eutelsat en dan begint de schotel er naar toe te draaien.
Dus codes in de Tv/ontvanger (Denso 19Ledcaci) aangepast en zie, mijn schotel draait naar Eutelsat (komt in het Oyster display te staan) en
blijft dan een 2 tal minuten op de vermoedelijke Eutelsat plaats zoeken.
Beetje naar links, dan weer naar rechts, omhoog naar beneden etc.
Klapt dan in en einde oefening.
Bij het weer opnieuw proberen herhaald zich dit weer. Er kwam geen foutcode op het display.
Nu heb ik gisteren even een update in de Oyster schotel gezet.
En zie; Bij de eerste poging van Astra1 naar Eutelsat vind deze hem wel en ook beeld op Joyne.
Het lijkt er op dat bij TS misschien het zelfde probleem speelt.
Update hier van af gehaald.
https://ten-haaft.com/updates-oyster/
Kleinigheidje maar je moet het maar net weten.
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Oyster: tuner error



Bericht door wimleeuw »

Peter,
bedankt voor het meedenken. De nieuwste versie voor de Oyster zit er bij mij al in , dat is dus niet het probleem. Bovendien een duidelijke foutmelding, dus niet dezelfde situatie als bij jou.
We wachten af.
Groet,
Wim
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Oyster: tuner error



Bericht door wimleeuw »

Ik heb inmiddels een nieuw stuurkastje ontvangen. (Van BMsat via mijn dealer).
Zodra onze camper uit de stalling is ga ik hem proberen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groet Wim
Plaats reactie