Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door DigiBoy »

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een 22” tv in het woongedeelte.
Aan een tv in het slaapgedeelte hebben we echt geen nood hoor, daar deze ruimte enkel bedoeld is om te slapen en andere bezigheden dan wat tv-te liggen kijken Al had ik het wel in overweging, toch maakt het de setup alvast wat eenvoudigers.

Aangezien wij echt geen behoefte hebben aan een schotel en dus enkel maar gebruik willen maken van een Tv 230/12V, waarop we een usb-stick met wat mkv-bestanden kunnen afspelen.

Alleen vraag ik me af of de 12V tv’s wel een beetje weg kunnen met mkv-bestanden of is een externe (android) mediaspeler eerder een must bij dit type van toestellen?

Naar aanleiding van het bovenstaande zit ik met de vraag of iemand me aub een eenvoudige 230/12V Tv kan aanbevelen met vooral de nadruk op een zeer goede kijkhoek en deftige beeldkwaliteit?
Ares
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 23:48

Re: Degelijk Tv nodig .... zonder gebruik van een schotel.



Bericht door Ares »

Toevallig net in een ander topic gepost; ik ben erg tevreden over de Philips 22PFS4232. Kan prima overweg met mkv bestanden :thumbup: .
Renault Master L2H2 (Zelfbouw, in progress)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Degelijk Tv nodig .... zonder gebruik van een schotel.



Bericht door seth_space »

Je bent dus op zoek naar een smart tv die MKV kan afspelen. maar je gebruikt de TV/zender opties niet.
Dan ben je beter af met een fraai 22inch scherm en een mediaboxje.

Zoiets dus:
mediaboxje: (willekeurig voorbeeld:) https://nl.aliexpress.com/item/A95X-R1- ... 10732.html
en een plat scherm:
https://www.monitorstore.nl/category/19 ... toren.html

Mogelijk wil je ook nog een boxsetje investeren ( of een monitor met geluid erin kiezen)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door DigiBoy »

@Ares
Speelt deze Philips alle mkv-bestanden probleemloos af, dus bestaande uit DTS, HD-audio, enz..
Ik stel deze vraag omdat ik geen zin heb om steeds mijn filmcollectie te gaan converteren enkel voor stereo-gebruik in de camper.

@seth-space
Een eenvoudige setup is iets wat ik inderdaad wens, alle andere toeters en bellen mogen overboord :P
Ik veronderstel dat de pc-monitoren geen gestabiliseerde voeding aan boord hebben en niet geschikt zijn voor de camper?
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door Toxiq »

Ik gebruik zelf een Minix, dat is een android pc, erg prettig spul, daarmee krijg je veel meer opties (ook bijv internet radio, kan ook prettig zijn)
Leuke slideshows van je vakantie pics en ga zo maar door
Met een hamer past alles
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door DigiBoy »

@Toxiq
Helaas ben ik geen pc-techneut, dus de zaken moeten gewoon recht uit de doos voor me werken.
Verder ziet het er best wel mooi en compact uit.
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door Toxiq »

een minix is behoorlijk gebruiksvriendelijk
Als je een telefoon met android hebt scheelt dat al iets (dan ben je redelijk vertrouwd met de bediening)
Met een hamer past alles
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door DigiBoy »

Jammer, allen hier zijn Apple gebruikers.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door jurgenc »

Geen ervaring met de mkv bestanden (wel met een goprohero, m.a.w. Mpeg bestanden).
Volgens mij is een smart tv overkill en is een gewone 12 v tv met ingebouwde mediaplayer voldoende. De onze, die in het pack zat, kan dat al (ik bedien gewoon de gopro met de afstandbediening van de tv, kan slow motion zien, allemaal dingen die ik niet op de gopro zelf kan).
Blijft dus nog de vraag of een dergelijke ingebouwde mediaplayer de mkv bestanden speelt.
https://www.philips.be/c-p/22PFS4232_12 ... cificaties
Zie link betreffende de al eerder vermelde philips tv, kijk bij multimedia, die bestanden speelt hij dus blijkbaar af.
H20
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door Gino608D »

Ik heb ook een Philips tv in de camper. Het is wel een ander model, maar deze speelt niet alles af. Vaak zit er dan weer geen geluid bij. Ik werd er een beetje moe van en heb in de camper een raspberry pi gekocht en daar OSMC op geinstalleerd. Nu kan ik alles afspelen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door jielus »

Met dat alles afspelen valt het tegenwoordig wel mee. Vandaag de dag zijn MKV en MP4 de standaard. Wanneer ik voor mezelf converteer :-B :-B Gebruik ik altijd MP4 omdat dat ook op haast alle tablets afspeelt.
Wij hebben afgelopen jaar weer een nieuwe gekocht omdat die ook DVB-T2 afspeelt. Wij kijken, en luisteren, vaak lokaal voor het wereldnieuws en het lokale weer. Voor de rest gaat de USB stick vol met 128 Gb en dan kun je echt wel een tijdje vooruit.
Het is dus niet zo ingewikkeld als je denkt. O ja, die van ons is gewoon 220V en gaat via een omvormer, dit omdat ook de antenne versterker op 220V in ingesteld.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door DigiBoy »

Aangezien mijn gehele filmcollectie uit mkv-bestanden bestaat met audio-sporen zoals HD-DTS, enz... is het mijn bedoeling om deze films rechtstreeks op een usb-schijf te kopiëren, zonder dat ik hiervoor en vanwege compatibiliteit zaken moet gaan converteren.

Vandaar de "must" dat de tv met ingebouwde mediaspeler de mkv-bestanden probleemloos kan afspelen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door jielus »

Met een schijf moet je oppassen. De schijf kan te groot zijn waardoor de TV de schijf niet meer kan lezen. Een, of misschien twee, 128 Gb USB sticks is een zekerdere oplossing. Testen kan natuurlijk ook wanneer je in de winkel toegang tot de TV krijgt.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Degelijk Tv nodig... zonder gebruik van een schotel



Bericht door seth_space »

digiboy, veel LED monitoren hebben een losse 12V adapter en zetten dus de 230V om in de 12V nodig om te werken. Een modern LED scherm in jouw gewenste gebruik ca 11Watt. De merken Dell, Viewsonic, Philips hebben allen 12V uitvoeringen. Daar heb ik zo geen modellen bij.
Een rondje door mediamarkt toonzaal oid en even kijken naar wat er op de adapter staat die erbij zit

Maar als die genoemde Philips hier bevat dan lijkt me dat een prima keuze. let er inderdaad wel op dat veel TV's geen schijf aankunnen maar alleen een USB stick. Heeft vaak ook met voeding te maken dus heeft de schijf een externe voeding dan kan het mogelijk wel lukken.

Leuke site voor veel 12V info is deze: http://www.12voltinhuis.nl/content.php?page=televisies
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie