Achteruitrijcamera: "no signal"

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouti
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 20:19

Achteruitrijcamera: "no signal"



Bericht door wouti »

Ik wilde mijn zwart/wit ARcamera vervangen door een kleurenmachine. Om geen nieuwe kabel te hoeven trekken, de oude doorgeknipt en de andere stekkers aan gesoldeerd ( ook weer van geknipte draden ).
Monitor geeft no signal weer. Uiteraard nog drie keer gemeten en doorgepiept maar alles ok.
Achter de monitor zit een verdeelblok ( cam 1, cam2) . Wanneer ik de camera daarop aansluit direct beeld.
Vervolgens de twee stekkers male,female weer losgemaakt en de twee korte eindjes aan elkaar gesoldeerd, doorgepiept etc. als ik dit lijntje van 50cm tussen het verdeelblok en de camera zet: no signal
spanning is ter plaatse 11.5V . Ook met draaiende motor geen signaal. Toch denk ik aan te weinig spanning wellicht door weerstand in de stekkers? Kan ik op de plusdraad van de camera nog een extra draad vanuit de accu zetten? Wellicht ander ideeën? Stekkers zijn 4p mini din ( afgeknipt van verloopsnoeren die wel 4 polig zijn aangesloten)
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera " no signal"



Bericht door macfocus »

Heb je de “ground” van je videosignaal wel aangesloten?
Eeen verloop kabel had mogelijk handiger geweest. (Been there, done that)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
wouti
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 20:19

Re: Achteruitrijcamera " no signal"



Bericht door wouti »

Ik heb jouw verhaal ook gevolgd...
Ik heb uiteindelijk maar vier draden. Plus,min en dan audio en video. Ik ben er vanuit gegaan dat de massa (min), ook de massa van de video is.. Omdat ik ook al twijfelde heb ik ook nog een keer de gevlochten ommanteling van de ene afgeknipte draad verbonden met de alu.omwikkeling van de andere draad ( zonder resultaat )
tijdverdrijver
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 14 mar 2018, 12:48
Locatie: 4884ME

Re: Achteruitrijcamera " no signal"



Bericht door tijdverdrijver »

Zit er geen draadje langs de "aluminium" omwikkeling?
dat kun je beter (makkelijker) gebruiken. de aluminium omwikkeling is eigenlijk plastic met aan één kant een aluminium coating.

Henk
Gebruikersavatar
wouti
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 20:19

Re: Achteruitrijcamera " no signal"



Bericht door wouti »

Nee , er is geen extra draadje
Ik heb ook gemeten of de ommanteling ergens met de massa is kortgesloten.
Dat is niet het geval
Gebruikersavatar
wouti
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 20:19

Re: Achteruitrijcamera " no signal"



Bericht door wouti »

Nieuwe kabel gekocht. Probleem opgelost
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera: "no signal"



Bericht door macfocus »

Ook weer opgelost :P
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie