Cruise Control Fiat Ducato 250 (2010)

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Cruise Control Ducato 250 bj. 2010



Bericht door Appiecamp »

leftlanebandit schreef:
zo 18 mar 2018, 17:39
De kans is groot dat deze bedrading al is voorzien in de bestaande kabelboom

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Denk het niet.
De connector had dan bij het stuur kolom moeten zitten en die zit er niet.
Sommige wel sommige niet.
Ik helaas niet..
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9172
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door gjvonk »

Ik had een Ducato x250 uit 2007 met af fabriek cruise control en heb nu een Jumper x250 uit 2012 met af fabriek cruise control. Ik heb in beide wagens nog nooit ergens een ingestelde snelheid zien verschijnen bij het inschakelen of bij ingeschakelde cruise control. Ook in de handleidingen kan ik er niets over vinden. Ik krijg in het centrale display alleen de tekst 'cruise control...ingeschakeld of uitgeschakeld' te lezen en die verdwijnt direct. Alleen het groene controle lichtje licht op bij ingeschakeld worden.

Let wel op: de fabrieks cc 'ontkoppelt' als het ware bij het gebruiken van de rem of de koppeling, maar het cc lampje blijft wel branden. Door de reset knop op de handel 1x in te drukken accelereert de auto weer naar de ingestelde snelheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door Toemke »

gjvonk schreef:
zo 18 mar 2018, 18:39
Ik had een Ducato x250 uit 2007 met af fabriek cruise control en heb nu een Jumper x250 uit 2012 met af fabriek cruise control. Ik heb in beide wagens nog nooit ergens een ingestelde snelheid zien verschijnen bij het inschakelen of bij ingeschakelde cruise control. Ook in de handleidingen kan ik er niets over vinden. Ik krijg in het centrale display alleen de tekst 'cruise control...ingeschakeld of uitgeschakeld' te lezen en die verdwijnt direct. Alleen het groene controle lichtje licht op bij ingeschakeld worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Lijkt logisch aangezien de Jumper quasi hetzelfde voertuig is als de Ducato. De Jumpy zal het dan weer wel hebben denk ik want dat is dan weer quasi dezelfde dan de Scudo.
Nu ja, ik vind het niet uit he, ik heb niet gefotoshopt
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door 't Busje »

Het zal het verschil zijn tussen Sevel Nord (PSA) en Sevel Sud (Fiat).
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door WoutvanAken »

Appie, lukt het met de montage van de CC?
Ik heb ook zo'n setje liggen met duitse inbouwhandleiding. Het vreemde is dat daar 5 draden aanzitten.
Op de sloperij stond een Ducato met CC waar ik een stuk kalbelbundel uitgehaald heb en daar zitten maar
3 draden aan de CC handel die allen naar een grote stekker gaan achter de zekeringkast.
1 x geel/grijs en 2 x zwart. Verder heb ik er nog niet naar gekeken maar ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Wout.
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door Appiecamp »

Sorry ik zie late reactie... :oops:

Vandaag laatste hand gelegd aan de CC.
Na lang pielen het dan toch voor elkaar gekregen.
Nieuwe draden gelegd van schakelaar door bestaande kabelboom doorvoer ( tip met de haaknaald :thumbup: ) naar de 72 pins motormanagement connector on der de kap.
Je bent 5 draden nodig.
Originele hendel geplaatst van fiat.
Alles werkt naar behoren. :-B

Enige lastige was dat ik niet de juiste pinnetjes had die in de connector passen.
Je steekt ze erin maar vergrendelen niet.
Een bestaande connector van Ducato van de sloop gehaald.
Hier 4 pinnetjes uitgehaald met 20 cm draad.
Deze gesoldeerd aan mijn draadjes en netjes dubbel krimpkous erom heen.
Ben er erg blij mee.
Al met al kosten ronde de € 80 euro.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door Kroppie »

keurig, en zie de aanhouder wint.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Toedeledoki

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door Toedeledoki »

Geweldig!

Ook ik had van de dealer begrepen dat het niet mogelijk was. Of in ieder geval dat zij er niet aan wilden beginnen. Ik heb de John Gold speciaal voor de Ducato gemonteerd. Ook een prima oplossing en in een half uurtje zit het erin. Maar wel een kostenplaatje van 400 Euro.
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door Appiecamp »

Als de bedrading en stekker reeds bij het stuurkolom aanwezig is dan is het slechts een hendel plaatsen en het werkt.
We hebben het hier wel over de 2006/2011 uitvoering gezien 2012 anders werkt en op de canbus zit.
Is er geen bedrading dan kan je die dus zelf leggen en de connector voorzien van de nodige pins.
Dat de dealer geen connectoren ophaalt snap ik maar als de stekker er reeds zit is het simpel.
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1087
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door ben19 »

je had de stekker of losse delen hier kunnen kopen :https://www.rdae.nl/multistekkers/bosch ... -stekkers/
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door Appiecamp »

Ik heb meerdere zaken benaderd en 2 keer contacten besteld maar deze passen niet.
Wil zeggen ze schuiven erin maar blokkeren niet.
In het dashboard waar ook een steekcontact komt moet weer een andere dan de 4 onder de motorkap.
Daarom een connector van identieke bus (2.3 2006/2011) gehaald om te zorgen dat ik dezelfde heb.
Geloof me je wilt niet te veel met die connector lopen pielen en meerdere keren openhalen met misschien gevolg dat je meer problemen krijgt.
Op het duitse forum zijn er meerdere mensen die de steekcontacten in de connector vast hebben gelijmd omdat ze niet vast zaten.
Die weg wil ik liever niet bewandelen.
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door WoutvanAken »

Appiecamp,
Afgelopen week ook de cruise control ingebouwd. Ik had de schakelaar al lang geleden gekocht met een soort handleiding erbij.
Ik twijfelde aan de aansluitpunten die hierin vermeld stonden. Voor de zekerheid op internet nog eens gezocht en het juiste schema gevonden.
Ook ik had in eerste instantie niet de juiste stekkertjes die niet vergrendelden maar ook niet diep genoeg de grote stekker ingingen.
Na flink zoeken op de sloop toch de juiste stekker nog gevonden; deze is bij de 3.0 anders dan bij de andere motoren; betreft in dit geval een stekker van het merk "Tyco" met de ronde bovenkant.
Toen ik de juiste stekkertjes had en het goede schema was het eigenlijk snel gepiept.
Werkt nu prima, lampje brandt in de toerenteller. Ben er ook blij mee!
Wout.
steenes
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 12:30

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door steenes »

Heb je een link naar dat schema?
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Cruise Control Ducato 250 (2010)



Bericht door WoutvanAken »

Steenes, niet het schema maar de gegevens op deze site kloppen, zijn de juiste stekker posities.
https://www.camperonline.it/fai-da-te/m ... o-x250/937
Wout.
Plaats reactie