Nut van zonnepanelen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Huub56 »

Hoeveelheid is 4800 kw per jaar van de platen je moet natuurlijk ook dagen kunnen overbruggen die geen zon hebben, zal eens kijken of ik hier nog wat van terugvinden heb er een offerte van gehad. Alternatief is 4800 op het dak leveren aan het net wat je niet verbruikt overdag voor 15 cent gegarandeerd voor 20 jaar en s avonds stroom kopen voor 23 cent
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Huub56 »

Wij hadden eigen verbruik van 3000kw per jaar dus zal bij 1600 wat gunstiger zijn ook natuurlijk niet zo’n grote opslag batterij nodig.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door hathi »

Als je ongeveer hetzelfde opwekt ,dan je verbruikt,is het gewoon het goedkoopst,,lijkt mij,hoef je ook geen accus te kopen,of voor andere opslag te zorgen
en te veel,opwekken is ook niet rendabel,het levert,bijna niets op,daar de prijs van stroom,zonder overheid kosten vrij laag is,ik meen 7 Cent of zo,verder kunnen ze je in de toekomst ook nooit belasten,voor stroom Produzent ? :oops:
Laatst gewijzigd door hathi op vr 16 mar 2018, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door 't Busje »

bertt schreef:
vr 16 mar 2018, 8:51
Evert,
Als je 8 tot 9 mnd per jaar in je camper rondtrek, is in de winter 3 mnd in de zon zitten toch ook wel lekker :wink:
Bert
Bedoel je dat je 5 tot 6 maanden rondtrekt en 3 maanden stilstaat of ben je echt het hele jaar niet thuis? :-B
Wij gaan in de winter zonder camper op stap, want ook zonder camper zijn er genoeg leuke dingen te doen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Peter LMC »

hathi schreef:
vr 16 mar 2018, 17:32
Als je ongeveer hetzelfde opwekt ,dan je verbruikt,is het gewoon het goedkoopst,,lijkt mij,hoef je ook geen accus te kopen,of voor andere opslag te zorgen
en te veel,opwekken is ook niet rendabel,het levert,bijna niets op,daar de prijs van stroom,zonder overheid kosten vrij laag is,ik meen 7 Cent of zo
Inderdaad Hans.
Zo doe ik het wel tenminste.
Eigen verbruik ong 4000 Kwh per jaar en mijn opbrengst net iets meer dan deze 4000 Kwh per jaar.
Je opbrengst varieert een beetje maar je verbruik ook.
Onder aan de streep dus bijna Nul.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Huub56 »

hathi schreef:
vr 16 mar 2018, 17:32
Als je ongeveer hetzelfde opwekt ,dan je verbruikt,is het gewoon het goedkoopst,,lijkt mij,hoef je ook geen accus te kopen,of voor andere opslag te zorgen
en te veel,opwekken is ook niet rendabel,het levert,bijna niets op,daar de prijs van stroom,zonder overheid kosten vrij laag is,ik meen 7 Cent of zo,verder kunnen ze je in de toekomst ook nooit belasten,voor stroom Produzent ? :oops:
Je zult moeten opslaan of kopen want wat je savond verbruik kun je niet opwekken want dan schijnt de zon niet en wat je overdag opwekt als je niet thuis bent zul je moeten opslaan of verkopen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51262
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Kroppie »

hathi schreef:
vr 16 mar 2018, 17:32
Als je ongeveer hetzelfde opwekt ,dan je verbruikt,is het gewoon het goedkoopst,,lijkt mij,hoef je ook geen accus te kopen,of voor andere opslag te zorgen
en te veel,opwekken is ook niet rendabel,het levert,bijna niets op,daar de prijs van stroom,zonder overheid kosten vrij laag is,ik meen 7 Cent of zo,verder kunnen ze je in de toekomst ook nooit belasten,voor stroom Produzent ? :oops:
ik heb nog een terugdraaiende ferraris meter , de gebruikte stroom kost 23 cent, de terug geleverde stroom levert 23 cent op, een z.g. slimme meter is nog steeds niet verplicht en salderen is nog steeds toegestaan.

dus houden dat ouwe ding want die slimme meters zijn niet zo slim, alleen voor de netbeheerder, en besparen doe je ook niets want mensen die niet op hun oude meter keken naar het verbruik doen dat ook niet met de slimme meter.

ik weet precies wat erin en eruit gaat, elke dag noteer ik de opbrengst van de panelen(eigen meter), en elke zondag morgen noteer ik de meterstanden

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op vr 16 mar 2018, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Huub56 »

Daar heb je gelijk in Jos koester dat ding :-B
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Huub56 »

Daar heb je gelijk in Jos koester dat ding :-B helaas hier in Duitsland niet meer
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door VAN-tastique »

Ook mijn meter draait vrolijk terug, ben er heel zuinig op, lang leve het salderen.
Ik gebruik mijn overtollige stroom om bij te verwarmen, scheelt weer gas.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Hymerferry »

En het wordt nog leuker als je achter de draaistroommeter een dag en nachttarief hebt, je levert dan vooral in het dure tarief terug. En hoewel de overheid hier weinig goed kan doen, lees ik hier in verschillende reacties, hebben ze voor de kleine gebruiker toch een leuk maasje in de wetgeving gelaten. Wanneer je zoals wij het aardgas afgesloten heb kun je door de vaste heffingskorting die nu alleen over de stroom gaat zelfs een paar tientjes terugkrijgen als je toch een kw of 30-40 per jaar afneemt. Ik zorg zelf voor iets gebruik zodat ik geen leverancier ben, maar kan met de meeropbrengsten uit de panelen bv ook de buffervaten van de verwarming opstoken ipv met de pelletkachel.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51262
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Kroppie »

Hymerferry schreef:
vr 16 mar 2018, 18:58
En het wordt nog leuker als je achter de draaistroommeter een dag en nachttarief hebt, je levert dan vooral in het dure tarief terug. En hoewel de overheid hier weinig goed kan doen, lees ik hier in verschillende reacties, hebben ze voor de kleine gebruiker toch een leuk maasje in de wetgeving gelaten. Wanneer je zoals wij het aardgas afgesloten heb kun je door de vaste heffingskorting die nu alleen over de stroom gaat zelfs een paar tientjes terugkrijgen als je toch een kw of 30-40 per jaar afneemt. Ik zorg zelf voor iets gebruik zodat ik geen leverancier ben, maar kan met de meeropbrengsten uit de panelen bv ook de buffervaten van de verwarming opstoken ipv met de pelletkachel.
hier ook , ik speel in november met elektrisch verwarmen totdat ik een jaarverbruik van +-10Kwh heb wat ik dan in begin december aan greenchoice doorgeef .
perfekt

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Metor »

Waarom door de zonnepanelen opgewekte energie opslaan in accu's en je eigen energie gebruiken als de zon niet schijnt?
Gewoon omdat het kan, je bent niet van de wispelturige overheid afhankelijk die continue de regels verandert.
Die Ferraris meter worden overigens steeds zeldzamer. Er is zeker een plan om de komende jaren deze allemaal te vervangen, goedschiks of kwaadschiks.
De salderings-regeling verdwijnt en stroom word duurder vanwege de grote toenemende energie vraag van elektrische voertuigen. Moeten per slot van rekening toch de gemiste inkomsten compenseren als deze op diesel en benzine verdampen.
Maar zover is het nog niet en de kosten van zelfredzaamheid zijn te hoog. Maar t.z.t......
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51262
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nut van zonnepanelen



Bericht door Kroppie »

de accu pakketten van total loss gereden elektrische auto,s zijn niet eens zo duur.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie