Satenne M1 geen sinaal

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
kleijntje
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 15:50
Locatie: Twente

Satenne M1 geen sinaal



Bericht door kleijntje »

We hebben een Satenne M1 en een Denson 1010 road ontvanger. Heeft altijd goed gewerkt.
Als we nu inschakelen dan zoekt de schotel de sateliet en vindt deze ook. Op het beeld krijgen we de mededeling "geen signaal".
Als ik de ontvanger de kanalen opnieuw laat zoeken dan wordt de lijst netjes opgebouwd. Ook heeft de ontvanger dan de juiste tijd weer ontvangen.
We hebben geen CD abonnement en stemmen af op BVN, maar ook andere vrije kanalen geven geen beeld.
Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten?

Groet Wim
Wij rijden TIKRO M4A op VW Crafter 100 kW shiftmatic.
Nu al een collectors item.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24462
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Satenne M1 geen sinaal



Bericht door javanes »

Probleem zit waarschijnlijk in de kabel van de satontvanger naar de TV.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Satenne M1 geen sinaal



Bericht door Rob66 »

Aangezien de kanalen ingeladen worden zit ik zelf te denken aan een gedeeltelijk defecte lnb. Deze vervangen is simpel en weet je het snel genoeg.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Bodegraven
Berichten: 138
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 18:57

Re: Satenne M1 geen sinaal



Bericht door Bodegraven »

Wij hadden het zelfde. Geensignaal alles verder in orde op de ontvanger. Blijkt dat door het rijden op zeer slecht wegdek de schotel een paar een aantal keren tegen de lnb kop is getikt. Daardoor is deze verdraaid ( de enigsinds schuine hoek) . Door de lnb kop iets te draaien probleem opgelost.
Lord Ruud

Re: Satenne M1 geen sinaal



Bericht door Lord Ruud »

Vorig jaar is de stand van de sateliet veranderd , heb zelf wel CP maar moest wel weer een update laten uitvoeren om de sateliet weer te vinden .
Sat 2 en 3 zitten vlak naast elkaar .
kleijntje
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 15:50
Locatie: Twente

Re: Satenne M1 geen sinaal



Bericht door kleijntje »

Ik ben wat verder aan het experimenteren gegaan, de schotel van het dak gehaald en via een verlengkabel achter het huis gezet.
De schotel zoekt en vindt de satelliet, weer de melding "geen signaal" en dus geen beeld. Met wat proberen kwam ik toevallig op kanaal 300? terecht en toen was er beeld, de BBC. Wat later viel het me op dat BBC op astra 2 zit, terwijl ik voor BVN astra 1 moet hebben. Opnieuw zoeken resulteerde in een het halverwege stoppen van het zoeken en een foutmelding. Het bewegen van de schotel ging ook niet vloeiend. Niets te verliezen, dus de schotel open gemaakt. De boel was erg vervuild wieltjes draaiden moeizaam en tandwielen vol met vuil. Alles schoongemaakt en gangbaar gemaakt en weer gemonteerd. Resultaat alles werkt weer. Echt verklaren kan ik het niet.
Bedankt voor de antwoorden op mijn vraag en het meedenken.

Wim
Wij rijden TIKRO M4A op VW Crafter 100 kW shiftmatic.
Nu al een collectors item.
Plaats reactie