MTTP regelaar met AGM accu

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: MTTP regelaar met AGM accu



Bericht door pethil72 »

deze ook nog
Bijlagen
20180310_150627.jpg
20180310_150627.jpg (91.63 KiB) 185 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: MTTP regelaar met AGM accu



Bericht door Kroppie »

wil je jezelf en mij een plezier doen en in ieder geval de pluspool op de accu afdekken met iets isolerends , want als er nu iets metaligs op de accu valt heb je vuurwerk.
verder mis ik vlakbij de plus van de accu een zekering in de afgaande draad
die 2e aansluiting op de omvormer is zo te zien een 12 volt aansluiting, dus niets mee doen, is waarschijnlijk voor een 2e kabel mocht de ene te dun zijn, want het is wel een omvormer van 2000watt, die vraagt bij max vermogen een 192 ampere!!, daar is ook voor een kort stukje een kabel van minstens 50mm2 voor nodig, die is moeilijk verwerkbaar en dan zijn 2 dunnere makkelijker, ik denk niet dat jij dat vermogen gebruikt, dus geen probleem, maar mooi is het niet .
effe in gedachten houden!

goedbedoelde tip:zoek iemand bij jou in de buurt met kennis van zaken en laat die de boel eens doorlopen, en ook dit draadje doorlezen, en hij/zij kan dan waarschijnlijk ook wel de nodige technische gegevens van de div apparaten lezen begrijpen en toepassen, want eerlijk gezegd heb ik het idee dat je een hoop niet snapt/weet, niet om lullig te doen maar om resultaat voor je zelf te krijgen .
voorbeeld, je hebt een vraag over de 2e aansluiting op de omvormer, je stuurt foto,s maar de foto van de 2e aansluiting is de onduidelijkste foto van allemaal.
en wat is dat witte kastje op de accu.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: MTTP regelaar met AGM accu



Bericht door pethil72 »

Jos je hebt gelijk zal er mee aan de slag gaan , in ieder geval heel erg bedankt dat je weer antwoord hebt gegeven! en goede raad, dat witte kastje is verbonden met de omvormer daar zit een aan en uit knopje aan wanneer ik geen stroom gebruik dan doe ik de omvormer uit die ligt dan voor het deurtje in de camper, gr peter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: MTTP regelaar met AGM accu



Bericht door Kroppie »

:thumbup: goed besluit.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie