Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Co Kroet
Berichten: 35
Lid geworden op: do 30 jun 2005, 19:26
Locatie: Zoetermeer

Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door Co Kroet »

Enkele dagen geleden stond ik met de camper bij Cartagena Zuid Spanje. Mijn automatische antenne kon astra 3 niet vinden. De antenne is een Teleco 85 smart hd met skew van net een jaar oud. Volgens de footprint van teleco zou die het moeten doen. De dealer zegt dat zuid spanje en astra 3 een lastige combinatie is. Er was een bleuwe hemel toen ik het probeerde. Het was de eerste keer dat ik er was dus het kan zijn dat ik iets niet goed gedaan heb of gewoon pech heb gehad. Mijn vraag is of er iemand is die met dezelfde antenne ook in Zuid Spanje is geweest en wat zijn je ervaringen ( bijv. waar in zuid spanje werkte die nog wel en waar niet meer). In Las Alcazeres werkt het nog wel ( scheelt zo’n 65 km ).
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Carpe Diem
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in cartagena zuid spanje



Bericht door javanes »

Die skew die je noemt is dat een auto skew of kun je de lnb handmatig verdraaien?
Skew is -21voor Cartagena.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3247
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door Going »

Even meer landinwaarts 70 km, hier iemand zelfde probleem, maar geen auto scew. Toevallig had iemand anders een zwarte lbl reserve bij hem. Die er op gezet en het verschil tussen eigen lbl en zwarte lbl was van 60 naar 70 punten. Nu heeft ie goede ontvangst
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door komtwelgoed »

Om 11:20 uur is het in Zuid-Spanje sun outage, d.w.z. dat de zon dan precies achter de satelliet staat. Dit betekent dat de meeste mensen vanaf een kwartier voor deze tijd tot een kwartier na deze tijd geen ontvangst hebben.

Was het toevallig ook rond die tijd dat de schotel de Astra 23,5 niet kon vinden?

De skew van de lnb moet in Cartagena op -20 graden staan.
Laatst gewijzigd door komtwelgoed op di 06 mar 2018, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door thole »

Ook in Marokko komen we regelmatig camperaars tegen met een Teleco antenne die geen sat. ontvangst hebben.
Een Oyster geeft daar geen probleem, de onze in ieder geval niet.
Ik vermoed toch dat het aan Teleco ligt.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Co Kroet
Berichten: 35
Lid geworden op: do 30 jun 2005, 19:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in cartagena zuid spanje



Bericht door Co Kroet »

javanes schreef:
di 06 mar 2018, 17:20
Die skew die je noemt is dat een auto skew of kun je de lnb handmatig verdraaien?
Skew is -21voor Cartagena.
Het is auto skew
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Co Kroet
Berichten: 35
Lid geworden op: do 30 jun 2005, 19:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door Co Kroet »

thole schreef:
di 06 mar 2018, 19:49
Ook in Marokko komen we regelmatig camperaars tegen met een Teleco antenne die geen sat. ontvangst hebben.
Een Oyster geeft daar geen probleem, de onze in ieder geval niet.
Ik vermoed toch dat het aan Teleco ligt.
Marokko ligt ver buiten de footprint van voor astra 3 voor deze 85 cm schotel.
Groet Co
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Co Kroet
Berichten: 35
Lid geworden op: do 30 jun 2005, 19:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door Co Kroet »

komtwelgoed schreef:
di 06 mar 2018, 19:43
Om 11:20 uur is het in Zuid-Spanje sun outage, d.w.z. dat de zon dan precies achter de satelliet staat. Dit betekent dat de meeste mensen vanaf een kwartier voor deze tijd tot een kwartier na deze tijd geen ontvangst hebben.

Was het toevallig ook rond die tijd dat de schotel de Astra 23,5 niet kon vinden?

De skew van de lnb moet in Cartagena op -20 graden staan.
Beste komtwelgoed, zou inderdaad die tijd geweest kunnen zijn. Voor het eerst dat ik er van hoor. Geeft weer wat hoop, helaas kan ik het pas volgend jaar weer uitproberen, ben nu op de terugweg naar huis. Groet Co
Carpe Diem
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door komtwelgoed »

Wil je meer weten over de sun outage, lees dan het uitgebreide artikel wat ik 4 jaar geleden geschreven heb: http://www.detransponder.nl/wp-content/ ... outage.pdf
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door thole »

Marokko ligt ver buiten de footprint van voor astra 3 voor deze 85 cm schotel.
Groet Co
Dat klopt, heb even gekeken, maar ook buiten die van de Oyster.
Maar we profiteren van de satelliet die op de Canarische eilanden gericht staat.

Maar daar heb jij natuurlijk niets aan :lol:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Noname
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:57

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door Noname »

Ko, voorop gesteld dat de skew van de LNB juist is ingesteld (-28graden) wordt de maat van een schotel horizontaal gemeten over het effectieve schotelgedeelte, dat is het gedeelte zonder de rand van de schotel. Meet voor de aardigheid je schotelantenne eens op. Dikke kans dat de horizontale maat geen 85cm is maar slechts 72cm. En dáár zit dan het probleem! Met 'n 72cm schotel is CD in Cartagena niet of nauwelijks te ontvangen. Zou je een Joyne abo hebben gehad dan zou je dit probleem niet hebben (vooropgesteld dat je Teleco-systeem over de juiste software beschikt om automatisch op de Joyne satelliet (Eutelsat 9B) te kunnen uitrichten.
Succes!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door Bob Diesel »

:eh: :crazy: :eh:
Onze verkoper is er weer :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door Hoofdnoorman »

Noname schreef:
wo 07 mar 2018, 21:07
Ko, voorop gesteld dat de skew van de LNB juist is ingesteld (-28graden) wordt de maat van een schotel horizontaal gemeten over het effectieve schotelgedeelte, dat is het gedeelte zonder de rand van de schotel. Meet voor de aardigheid je schotelantenne eens op. Dikke kans dat de horizontale maat geen 85cm is maar slechts 72cm. En dáár zit dan het probleem! Met 'n 72cm schotel is CD in Cartagena niet of nauwelijks te ontvangen. Zou je een Joyne abo hebben gehad dan zou je dit probleem niet hebben (vooropgesteld dat je Teleco-systeem over de juiste software beschikt om automatisch op de Joyne satelliet (Eutelsat 9B) te kunnen uitrichten.
Succes!
Met een 65 cm schotel Oyster automaat, en daarin een monoblock 19° en 23,5°, heb ik in Cartagena nog voldoende beeld op beide Astra's. Sterker, geheel tot aan Almerimar en dan is 23,5° bijna weg.
Flauwekul dus de bovenstaande bewering.

En ja, het is bewezen! Een geacht forumlid met kennis van zaken, geloofde het ook eerst niet. Maar hij was zo sportief om zelf even op locatie te komen kijken en was overtuigt. LNB, houder, en arm afgesteld met een zaklantaarn in de LNB houder. Een zaklantaarn met zoomfunctie.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Noname
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:57

Re: Teleco sat antenne ontvangt niet in Cartagena (zuid-Spanje)



Bericht door Noname »

Hoofdnoorman schreef:
wo 07 mar 2018, 22:11
Noname schreef:
wo 07 mar 2018, 21:07
Ko, voorop gesteld dat de skew van de LNB juist is ingesteld (-28graden) wordt de maat van een schotel horizontaal gemeten over het effectieve schotelgedeelte, dat is het gedeelte zonder de rand van de schotel. Meet voor de aardigheid je schotelantenne eens op. Dikke kans dat de horizontale maat geen 85cm is maar slechts 72cm. En dáár zit dan het probleem! Met 'n 72cm schotel is CD in Cartagena niet of nauwelijks te ontvangen. Zou je een Joyne abo hebben gehad dan zou je dit probleem niet hebben (vooropgesteld dat je Teleco-systeem over de juiste software beschikt om automatisch op de Joyne satelliet (Eutelsat 9B) te kunnen uitrichten.
Succes!
Met een 65 cm schotel Oyster automaat, en daarin een monoblock 19° en 23,5°, heb ik in Cartagena nog voldoende beeld op beide Astra's. Sterker, geheel tot aan Almerimar en dan is 23,5° bijna weg.
Flauwekul dus de bovenstaande bewering.

En ja, het is bewezen! Een geacht forumlid met kennis van zaken, geloofde het ook eerst niet. Maar hij was zo sportief om zelf even op locatie te komen kijken en was overtuigt. LNB, houder, en arm afgesteld met een zaklantaarn in de LNB houder. Een zaklantaarn met zoomfunctie.
Klopt Hoofdnoorman. Ik had er even niet naar gekeken waar Cartagena precies ligt. En dat blijkt net op de rand van de 65cm footprint voor Astra 3 te zijn. En dáár zou de Teleco 85 wel eens moeite mee kunnen hebben, met name als de skew niet correct is ingesteld.
Plaats reactie