Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Camper_01

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door Camper_01 »

paul snip schreef:
zo 04 mar 2018, 10:09
Leermoment voor iedere toekomstige nieuwe camper koper. Bestel maar gewoon een radio met stuurwielbediening mee! Dan is alles aanwezig achter deze radio en kun je hem zo omzetten.

Fiat gaat er waarschijnlijk van uit dat mensen een simpel radiootje in willen bouwen als ze de originele niet mee bestellen.
Ik vind dan ook dat dit een aandachtpunt is voor de "camperboeren". Heb zelf ook onwetend dezelfde fout gemaakt bij het kopen van mijn nieuwe camper. In principe zijn de nieuwe camper kopers dus dom. De verkoper kan meer omzet genereren door de klant een "eerlijk" verkoop verhaal te vertellen bij mogelijke opties of is dit teveel gevraagd voor deze snelle jongens?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door Kroppie »

och, toen ik de camper en ook de personen kocht zat er een radio in, heb hem 1x aangeraakt, om hem uit te zetten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door Kroppie »

och, toen ik de camper en ook de personen kocht zat er een radio in, heb hem 1x aangeraakt, om hem uit te zetten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door Premiumliner »

2x aangeraakt dus!? :D
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door Kroppie »

yes 1x per auto.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Toedeledoki

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door Toedeledoki »

Ik weet het niet of dit een fout is van de verkoper. Radio voorbereiding is wat mij betreft luidsprekers, een antenne en voeding voor de radio. Meer zijn de meeste radio's niet nodig.
Dat iemand er dan later een multifunctioneel stuurwiel in wil zetten daar kan geen verkoper rekening mee houden natuurlijk.
Camper_01

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door Camper_01 »

paul snip schreef:
zo 04 mar 2018, 15:21
Ik weet het niet of dit een fout is van de verkoper. Radio voorbereiding is wat mij betreft luidsprekers, een antenne en voeding voor de radio. Meer zijn de meeste radio's niet nodig.
Dat iemand er dan later een multifunctioneel stuurwiel in wil zetten daar kan geen verkoper rekening mee houden natuurlijk.
Beste Paul,
Vind dit een beetje zwak antwoord. Probeer eens een nieuwe personen auto te kopen vandaag zonder ingebouwde radio dat is bijna onmogelijk en alle personenautos hebben standaard stuurwielbediening.
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door ben19 »

Paul ik zie dat je in de stuurwiel elektronica kan komen met WOW snooper heb je daar mee ook geprobeerd om meer info te krijgen??
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Toedeledoki

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door Toedeledoki »

Nee, nog niet geprobeerd. Ik heb stuurwielbediening. En het werkt. Dat wil zeggen, de signalen komen bij de radio aan. Alleen krijg ik mijn radio nog niet in de inleermodus. Maar dat heeft niks met de auto zelf te maken.
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door ben19 »

oky dat klopt had ik even niet goed gelezen
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
HLA
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 13:45

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door HLA »

Hallo
Nog even als toevoeging.
Stuurwielbediening heeft ook een veiligheidsaspect omdat het veel minder afleidt dan het naar rechts kijken en bedienen van knoppen op de radio. Ook om die reden vind ik het raar dat in deze campers deze voorziening niet zit cq zelfs onmogelijk is in te bouwen.
Bij een moderne auto verwacht ik toch minimaal standaard een canbus aansluiting bij de radio. En als je voor radio voorbereiding betaalt bij de aanschaf van de camper is het toch ook niet raar dat je er vanuit gaat dat er ook een moderne radio/navigatie (die veelal een canbus aansluiting hebben), geplaatst kan worden.

Voor mij nu te laat en ik red me wel, maar voor mensen die nog een nieuwe camper kopen en radiovoorbereiding bestellen zeker een goed advies om expliciet te vragen of het basisvoertuig deze canbus achter de radio heeft. Dat stuurwielbediening zelf een extra optie is is begrijpelijk maar dat zo'n stekker er niet is voor mij niet als je radiovoorbereiding betaalt :cry:

Henk
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Ducato heeft geen canbus aansluiting bij radio?



Bericht door ben19 »

Na gevraagd of de clockspring ("sleepcontacten" onder het stuur) moet geprogrammeerd worden bij Fiat.
Het antwoord was nee alleen gecontroleerd op goede werking was het antwoord.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Plaats reactie