Android Single DIN radio voor Fiat Ducato 290 (1992)

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Android Single DIN radio voor Fiat Ducato 290 (1992)



Bericht door macfocus »

Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren op een andere autoradio voor in de Camper.
Als er dan toch iets anders in moet, dan misschien meteen maar een ding wat van alles kan.
Ik heb al eens een beetje zitten zoeken en onderstaande lijkt me wel wat.
Joying HD7

Uiteraard moet ik nog eens gaan kijken of het überhaupt past, maar dat komt als de camper weer voor de deur staat.

Wat ik ook wil, is dat de achteruitrijcamera (die er al in zit), op dit scherm getoond word.
Vraag dus, weet iemand of dat mogelijk is met dit apparaat? En dus zo dat ie dat volautomatisch doet als ik in de achteruit schakel.

Tips welkom.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
george euromobil
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 21:51
Locatie: Zuid-holland

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 '92



Bericht door george euromobil »

Hoi ik heb er een aangeschaft bij auto wolf met camera en navi dvd telefoon ik kan nu geen foto maken want hij staat nog in de stalling.
Is gewoon 1din met klapscherm.

Mvg george
Toedeledoki

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 '92



Bericht door Toedeledoki »

https://www.kastenwagenforum.de/forum/t ... ons.32578/

Hier staan veel ervaringen.

Android radio kan ik je van harte aanbevelen. Verdiep je erin en er gaat een wereld voor je open.

Naar de achteruitcamera schakelen kunnen al deze toestellen. Wel moet er dan een draad vanuit de achteruitrijschakelaar aanwezig zijn of getrokken worden. Bij nieuwere Ducato's zit die draad sowieso in de radio stekker. Bij de oudjes waarschijnlijk niet. Maar als je al een achteruitrijcamera hebt dan ligt die draad ook daar.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door macfocus »

Zojuist deze Android radio unit besteld.

Reden van de keuze voor deze:
- Het moet een single DIN zijn.
- Een klapscherm zou wellicht niet passen met openklappen
- 2 GB Ram 32 GB ROM
- De schermpositie kan worden versteld (tikkie links/recht, boven/onder)

Ook meteen even het juiste verloopkabeltje besteld van Male mini DIN naar Tulp (er is één NL webshop die dat levert....)
Laatst gewijzigd door macfocus op zo 18 mar 2018, 9:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door macfocus »

Dank Blizzard.
Heb de link nu goed opgebouwd.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Toedeledoki

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb het topic op het Duitse Kastenwagenforum bijgehouden en daar zijn ze er tevreden over. Lijkt een goede aankoop dus.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door macfocus »

Hoewel ik de radio besteld had bij Joying Duitsland om hem snel te hebben zonder mogelijk gelazer met de douane, kreeg ik een lief mailtje van Candy van Joying dat de radio helaas niet meer op voorraad was in Duitsland en hij dus uit China moest komen.
Maar gelukkig was hij al onderweg en zodra hij in het Duitse magazijn was zou ik hem snel hebben....

Ja, even goed lezen het duurt wellicht nog wel even. :mrgreen:

Wat wel binnen is zijn de benodigde kabeltjes en een afstandsframe voor de radio inbouw.
Het plan is om de 12v op enige manier zo te pakken dat hij schakelt op de achteruit.
Dan gaat hopelijk de camera aan (ben ik vrij zeker van) en schakelt de radio om naar dat video signaal. (zeer waarschijnlijk dat dit gaat werken, om die naar verwachting zelf schakelt als er een signaal op de camera poort binnenkomt.)
FullSizeRender_4.jpg
De aanvoer vanuit de camera die al op de camper zit.
Dat zou 12+, 12v -, audio, video moeten zijn
FullSizeRender_4.jpg (134.08 KiB) 1532 keer bekeken
IMG_3760.JPG
Het verloopkabeltje, slechts kunnen vinden in 1 webshop
IMG_3760.JPG (180.87 KiB) 1532 keer bekeken
IMG_3761.JPG
IMG_3761.JPG (237.2 KiB) 1532 keer bekeken
And now we wait....
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door dieseltje+ »

Je had het erover dat een groter scherm dan 8" niet gaat passen in je ducato.
Om welke reden niet?
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door macfocus »

Vandaag dan eindelijk een doosje uit China/Duitsland mogen ontvangen.
Tussen de soep en de aardappelen door natuurijk even de camper ingedoken.

Schermgrootte (8") is precies goed. 10" wordt wel heeeel groot.
Je kunt een beetje spelen met de positionering van het scherm. Wel iets minder als ik had gehoopt in het platte vlak, je kunt nl. alleen in de hogte iets verstellen. Links/rechts kan standaard niet.
De diepte kan je wel aanpassen d.m.v. extra beugeltjes.

Tot mijn stomme verbazing heeft de oude Ducato een standaard aansluiting, dus ik kon even snel proberen.
Het apparaat komt direct tot leven, reageert rap en instellingen maken is een fluitje van een cent.

Ik ga het scherm wel op een andere plek monteren. Hij zit nl te veel achter het stuur. Dat is niet geheel onverwacht en kan gelukkig want het scherm zit gewoon met een bandkabeltje aangesloten en die is lang zat.

Binnenkort maar eens iemand zoeken die met de 3D printer een afdekkapje kan maken en een steun zoeken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door dieseltje+ »

Denk dat je sws op de standaard radio plek problemen had gekregen met schakelen, 1ste 3de en 5de versnelling.
Als het goed is krijg ik maandag de 10.1", is nog wat onduidelijkheid over, 8" was uitverkocht, ter compensatie kon ik de 10.1" krijgen voor het zelfde geld, als ik mijn verzending check hebben ze het wel over de 8" :wtf:

Denk dat ik de mijne op het dashboard plaats, boven de asbak.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door macfocus »

Dar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat ik hem voor de asbak plaats net boven de ventilatie roosters.

Ik vermoed dat 10" op het dash wel eens een hoop zicht weg kan nemen. Maar we gaan het meemaken. Wellicht heb ik zaterdag morgen tijd om er mee aan de slag te gaan.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door dieseltje+ »

En...draait/werkt ie?!
Erg benieuwd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Android Single DIN radio voor Ducato 290 (1992)



Bericht door macfocus »

Ik ben druk bezig.

Het goede nieuws:

De Ducato had standaard stekkers klaarliggen, dus dat was plug en play en dan doet ie het ook.

Ik wil dan ook de actheruitrijcamera aansluiting en doe dat met een apart schakelaartje.
Daarnaast schakel ik de hele radio ook met een separate schakelaar af om 2 redenen.
- Ik vertrouw de chinese kwaliteit niet helemaal, dus stroom er volledig af als ik dat wil.
- Ik had geen zin om een geschakelde 12v+ op te gaan zoeken.

Dus wat schakelaars gescoord die naast de alarmlicht schakelaar komen.

Helaas heb ik nu een uitdaging met de 12v van de achteruitrij camera. Gelukkig had ik die gezekerd, want die klapt er hard uit.
Radio schakelt wel keurig om naar het signaal als ik stroom op de ornaje "Back" draad zet. Nu nog beeld zien te regelen.

En dan het scherm verplaatsen en een afdekkapje voor de hoofdunit regelen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Plaats reactie