Schema

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Schema



Bericht door snicker »

Ik ga binnenkort een bestelwagen kopen en zelf ombouwen.
Ik heb totaal geen ervaring in elektrische aansluitingen en dergelijke en bij deze al wat opzoekingswerk gedaan, maar is me niet altijd duidelijk.
Bij deze post ik eens mijn schema dat miss redelijk basic is maar ik moet ergens beginnen:

Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: schema



Bericht door gsm »

Goed dat je begint met een schema te maken, dat is in mijn ogen het eerste wat je moet doen om duidelijkheid te krijgen in wat je wil. :thumbup:
Op zich ziet het er goed uit alleen wat is het nut van de schakelaar tussen de BS100 en HHaccu ? Ik zou die laten vervallen maar wel een schakelaar in de min van de HHaccu
I.p.v. de voltmeter zou ik een BMV700 nemen of een vergelijkbaar iets.
Verder zou ik alles op de zekeringblok aansluiten dus ook de laadregelaar en de accu lader
En in de kabel vanaf de startaccu 2 CF8 zekeringen opnemen, één zo dicht mogelijk bij de startaccu en één zo dicht mogelijk bij de HHaccu

Als ik het goed begrijp plaats je ook een zonnepaneel op het dak gezien je laadregelaar maar waarom dan een absorptie en geen compressor koelkast ? Wil je die ook op gas laten draaien ? Dan moet je ook weer een gasleiding maken.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
snicker
Berichten: 140
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 21:54

Re: schema



Bericht door snicker »

ik plaatste de laadregelaar, zodat bij rijden of opladen aan paal, de hhaccu optimaal word opgeladen, ik ga voorlopig nog geen zonnepanelen plaatsen.

De absorptie koelkast had ik genomen, daar ik bang ben dat hij teveel lawaai zou maken bij het slapen.
Ik ga geen gas installatie ervoor doen.