Joyne ontvangen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Joyne ontvangen



Bericht door Petert »

Hallo allemaal (wat fijn dat je etc),
Weet iemand of er al een soort DUO LNB voor EEN satelliet bestaat (Joyne op 9E)?
De vraag ontstaat omdat ik met EEN schotel op 2 ontvangers (doorgelust) zowel Hor. als Ver. wil kijken op beide transponders. Dus het totale pakket van Joyne bekijken op elke ontvanger afzonderlijk. Zal wel niet mogelijk zijn en daarom vraag ik het dus.
MVG
Peter T
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Rob66 »

Een DUO LNB is voor ontvangst van twee satellieten op één schotel. Bijvoorbeeld Astra 1 en 2. Er is sinds kort ook een Triple LNB voor de Astra 1, 2 en 3. Ze zijn er met één, twee en 4 uitgangen.

Als je twee satellietontvangers wil laten "genieten" van alle frequentiebanden dan heb je een z.g. Twin lnb nodig. Tenzij het twin tuners zijn dat heb je een Quad LNB nodig.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Peer5m
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 17:12
Locatie: Breda

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Peer5m »

Werkt die drie dubbele kop ook in Spanje(Altea=plm. Benidorm) op een 70cm schotel??
En welke zenders komen er dan bij?? Waar vind ik dat??
Bedankt voor de service van reageren.
Piet
Beter een vlieg in de pan als geen vet.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Rob66 »

De Triple lnb is speciaal ontworpen voor de Triax TDS 64cm schotel en wat daar op lijkt. Wat je er dan bij krijgt is de Astra2 met enorm veel engelse zenders, denk aan BBC en ITV.
Helaas gaat dat in zuid spanje niet lukken. Het bereik van de Astra2 is niet zo groot.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Peer5m
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 17:12
Locatie: Breda

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Peer5m »

Bedankt voor de info.
Piet
Beter een vlieg in de pan als geen vet.
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Petert »

Rob66 schreef:
do 15 feb 2018, 19:52
Een DUO LNB is voor ontvangst van twee satellieten op één schotel. Bijvoorbeeld Astra 1 en 2. Er is sinds kort ook een Triple LNB voor de Astra 1, 2 en 3. Ze zijn er met één, twee en 4 uitgangen.

Als je twee satellietontvangers wil laten "genieten" van alle frequentiebanden dan heb je een z.g. Twin lnb nodig. Tenzij het twin tuners zijn dat heb je een Quad LNB nodig.
Dag Rob, ik denk dat ik het een (heel klein) beetje begin te begrijpen. Alleen dit is mij onduidelijk, op een schotel moet om 2 ontvangers onafhankelijk te laten kijken naar bv. het Joyne pakket een Quad-LNB gebruikt worden. Beiden kunnen dan los van elkaar zowel de Horizontale en of de Verticaal gepolariseerde zenders bekijken. Maar er gaat toch maar 1 coax naar de LNB? Hoe zit het dan met het 13 of 18 voltage en het schakelen middels de 22 KHz? En doorlussen is dan helemaal geen optie.
Of zitten er soms 2 LNB in- en 2 LNB uitgangen op?
Ik zag op je site geen van dit soort LNB's. Advies?
MVG Peter T
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Joyne ontvangen



Bericht door JoopBrekken »

Peter, de twin of quad LNB heeft 2 of 4 coax aansluitingen en kan 2 of 4 ontvangers geheel onafhankelijk van elkaar naar alle transponders op 1 sateliet laten kijken.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Rob66 »

Hallo Peter T,

Om het ons makkelijker te maken: hoeveel ontvangers, merk en type wil je nu aansluiten en welke satellieten wil je ontvangen, en welke schotel heb je nu? Als we dat weten kunnen we je adviseren.

De lnb's staan inderdaad niet meer op de site omdat in de camper en caravan wereld worden die dingen eigenlijk nooit gebruikt. Ik heb ze nog wel liggen hoor :D
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Joyne ontvangen



Bericht door JoopBrekken »

Rob, de relevante vragen heeft TS in zijn openingspost al beantwoord.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Rob66 »

Joyne gebruikt dus twee transponders, jammer is dat de ene op horizontaal zit en de andere vertikaal.
Als je met twee ontvangers, doorgelust gaat kijken heb je ontvangst van de horizontale of de vertikale band. De ontvanger meest dichtbij de lnb bepaald, de tweede in lijn volgt.
Of je legt een tweede kabel aan en plaatst een Twin lnb dan kan je afzonderlijk kijken naar alle programma's.
Wat nog wel een meevaller is dat de meest bekeken kanalen op de eerste transponder zitten.

Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is PeterT.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Petert »

Dag Rob, bedankt voor je reacties. Mijn situatie is de volgende. Op mijn camper zit 1 schotel mat een enkele kop. Daar kan doorlussen en slechts H of V kijken. Daarnaast, ik ben een TV freak, wil ik een reserve (ook voor thuis) schotel en het liefst met klapbare arm. Moet mee in de camper voor het geval van weersomstandigheden of iets dergelijks. We hebben 2 ontvangers dus vandaar mijn eerste vraag naar DUO LNB. Fout natuurlijk ik moest hebben een Twin LNB. Dat bracht mij bij de vraag hoe zit de omschakeling van 13 naar 18 volt omdat ik ervan uitga dat slechts 1 coax naar de LNB gaat.
Kun hierover nog het en en ander schrijven.
MVG
Peter T
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Joyne ontvangen



Bericht door JoopBrekken »

Mijn verhaaltje niet gelezen zeker?
Daar schreef ik oa: een twin LNB heeft 2 coax aansluitingen.......
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Rob66 »

Vertikaal en horizontaal wordt geschakeld doir de lnb spanning te verhogen van 13 naar 18 volt. Lage en hoge band door een 22khz mee te sturen.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Re: Joyne ontvangen



Bericht door Petert »

JoopBrekken schreef:
za 17 feb 2018, 17:39
Mijn verhaaltje niet gelezen zeker?
Daar schreef ik oa: een twin LNB heeft 2 coax aansluitingen.......
Heel goed gelezen zelfs! :-B Die Twin begrijp ik maar zijn dat uitgangen of ingangen, MAW zit in die ene LNB 2 zelfstandige printjes ? die H en V uitsturen? Mijn begrip stopt met het feit dat een ontvanger 13 volt naar de kop stuurt en de andere ontvanger 18 volt.
Peter T
Plaats reactie