Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



Bericht door Charm »

je hoeft echt niet zo opgewonden te reageren Wimh. We denken allemaal mee. In mijn oude Puch zat ook een ontstoringscondensator bij de ontsteking. Het is hier niet veel anders. Een deel van de storing wordt veroorzaakt door de EMP en een deel door transport via de leidingen. Een combinatie van maatregelen is wellicht nodig.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    wimh
    Berichten: 2942
    Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
    Locatie: Alkmaar
    Contacteer:

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door wimh »

    Ik vind het allemaal prima.
    We hebben in diverse campers geprobeerd op verschillende manieren het te lossen helaas.
    En de oven van het merk SMEV is de ergste.
    Gebruikersavatar
    Huub56
    Berichten: 1216
    Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
    Locatie: Melick Limburg

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door Huub56 »

    vroeger in de personenauto moest je overal een onstorings condensator tussen zetten want alles stoorde op de autoradio
    Gebruikersavatar
    Kroppie
    Berichten: 51117
    Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
    Locatie: beemster

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door Kroppie »

    wat ik hier begrijp , je kan er tussen, aan, bij, naast, boven, voor, achter, op zetten wat je wil , helpen doet het niet.

    jos
    jos

    het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

    too old to worry about anything
    tijdverdrijver
    Berichten: 235
    Lid geworden op: wo 14 mar 2018, 12:48
    Locatie: 4884ME

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door tijdverdrijver »

    Dat ontstoor verhaal klopt maar... Er moet eerst gekeken worden of de storing NIET optreed als je de vonkunit een eigen batterij(tje) geeft van 12 volt.
    De storing kan ook door de display zelf en hier bedoel ik het schermpje opgevangen worden. Dit is namelijk een prima antenne.

    Als het alleen een oven is en geen gas kookplaat.... Moet het aarden op de Batterij min van de behuizing van de oven voldoende zijn om rechtstreekse instraling op het paneel te stoppen.
    Dan wordt het ontstoren cq vervangen van de voedingsbron een optie. heeft de oven een ventilator?? zo niet dan is de enigste benodigde voeding voor de ontsteking.

    Henk
    isoplus
    Berichten: 6341
    Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
    Locatie: Achterhoek

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door isoplus »

    Om het wat ingewikkelder te maken, bij onze Hymer geeft het ontsteken van de oven geen enkel probleem, echter zodra de verwarming start valt het display uit. Daar is al veel aan gesleuteld en naar gekeken, dat kost allemaal geld en lost het probleem niet op.
    Bij vriezend weer hoef je maar naar het display te wijzen en het ding valt uit simpel en alleen door de statische elektriciteit.
    Hymer laat daar alweer een flinke steek vallen want ook de na 2007 geleverde campers hebben daar onverminderd last van.
    Gesprekken met Schaudt leverden niets op, het excuus is dat het een speciaal ontwerp is voor Hymer, ergo een Hymerprobleem.
    (daar heb ik nog een zolder vol van :( ). Wij lossen het op door de verwarming zo te regelen dat hij niet telkens opnieuw op hoeft te starten, hetgeen in de nacht wezenlijk eenvoudiger is als overdag omdat de temperatuurvoeler op een ongelukkige plaats zit en direct reageert als de deur even open gaat.
    Het uitvallen van het display is lastig omdat je het moet resetten, de vitale functies gaan echter gewoon door dus je hoeft geen angst te hebben dat de verwarming of de koelkast stopt.
    Dus zoals met zoveel dingen, van deze camper, zijn we hier ook al weer aan gewend al blijft het lastig.
    De tijd en de datum halen we van ons horloge, de temperatuur van een externe temperatuurmeter dus het display resetten heeft geen prioriteit meer.
    Gebruikersavatar
    Kroppie
    Berichten: 51117
    Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
    Locatie: beemster

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door Kroppie »

    himer ,wie anders.

    jos
    jos

    het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

    too old to worry about anything
    Geluk
    Berichten: 279
    Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 18:38

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door Geluk »

    Klokje met datum en temperatuur
    Is dan de meest eenvoudige oplossing
    En het display uitlaten
    Hartelijk dank voor de antwoorden
    Gebruikersavatar
    Kroppie
    Berichten: 51117
    Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
    Locatie: beemster

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door Kroppie »

    alweer een probleem van himer waar ze toch weer mee weg komen. :thumbdown:

    jos
    jos

    het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

    too old to worry about anything
    Gebruikersavatar
    wimh
    Berichten: 2942
    Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
    Locatie: Alkmaar
    Contacteer:

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door wimh »

    Laatste opmerking van mij.

    Hymer wijst naar Schaudt .... Schaudt naar Hymer.
    Maar Schaudt is en blijft de fabrikant en kan zich niet verstoppen
    met de opmerking , hebben we speciaal voor Hymer gemaakt.
    Dus een fout ontwerp van Schaudt

    punt uit. :-B
    krekwakwou
    Berichten: 1834
    Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
    Locatie: Etten-Leur

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door krekwakwou »

    Wat ik dus niet begrijp is waarom dan het probleem niet ontstaat bij het ontsteken van het gewone gasstel. Dat werkt in feite toch op dezelfde manier, of niet?
    groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
    Geluk
    Berichten: 279
    Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 18:38

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door Geluk »

    Dan valt onze tv uit
    Maar na het aansteken van het gastoestel
    Gaat de tv weer aan
    Dus dat is niet zo hinderlijk
    Maar het hoort niet
    En de aansteker en gasaanvoer zit gescheiden
    Je heb ook de mogelijkheid om het gastoestel met een aansteker aan te steken
    Laatst gewijzigd door Geluk op vr 23 mar 2018, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
    Gebruikersavatar
    Kroppie
    Berichten: 51117
    Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
    Locatie: beemster

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door Kroppie »

    de uitvinder van de lucifer was zo gek nog niet. :idea:

    jos
    jos

    het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

    too old to worry about anything
    isoplus
    Berichten: 6341
    Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
    Locatie: Achterhoek

    Re: Display valt weg electroblock ELB 101 Schaudt



    Bericht door isoplus »

    De tv heb ik eruit gesloopt dus daar kan ik niets over vertellen, was ook weer een ergernis minder we kunnen nu op de mooie plekjes staan die mensen met een schotel mijden wegens slechte ontvangst.
    Bij ons valt de display alleen uit door statische elektriciteit(dus met je hand in de buurt van de display bewegen je voelt dan ook een tik) of het starten van de verwarming.
    Ik vind het geen Schaudt-probleem, ik kocht een Hymer en alleen die firma is verantwoordelijk voor de aan mij geleverde camper, ja met tussenkomst van een dealer. Dan heb je er al drie die verstoppertje spelen, ook een leuk spelletje :wink:
    Je raakt er veel tijd mee kwijt, het levert veel chagrijn op dus we gaan er niet meer mee aan de gang.
    En overal is wel iets dus niet slechts Hymer laat steken vallen :cheers:
    Plaats reactie