Loaduitgang Victron MPPT 75/15 usb opladen

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Loaduitgang Victron MPPT 75/15 usb opladen



Bericht door tomdejong »

Hoi,

Ik heb nu 2 identieke zonnepanelen op mijn dak, in serie geschakeld en een Victron mppt 75/15.
Dit werkt allemaal prima.

Nu maak ik gebruik van een omvormer en een usb lader om de telefoons en ipads van ons gezin op te laden.. Dus eerst van 12 volt naar 230 en dan weer naar 12 volt. Dit kan volgens mij beter, maar hoe?

De solar charger heeft ook een load uitgang. Als ik daar nu 2 van deze https://goo.gl/8EH5mA dingen aan hang dan moet het toch lukken? of denk ik nu verkeerd? Misschien nog een schakelaartje erbij om ze uit te kunnen schakelen.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Load uitgang victron MPPT 75/15 usb opladen



Bericht door Toon »

wij hebben 2 van die dingen op een verdeelblok waar onder andere ook de waterpomp en de kranen op zitten aangesloten
er staat dus altijd spanning op als de hoofd schakelaar aan staat
dus niets op de zonnepaneel regelaar die doet volgens mij niets als het (te) donker is
voor alle zekerheid wel een zwevende zekering er tussen alhoewel het verdeel blok ook al gezekerd is
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Loaduitgang Victron MPPT 75/15 usb opladen



Bericht door Cee Pee »

Ik heb een paar van deze in de camper ingebouwd, dan hoef je niet meer eerst naar 230 om te laden met een hoop verlies.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Loaduitgang Victron MPPT 75/15 usb opladen



Bericht door blizard »

Waarom wil je die rechtstreeks op de MPPT zetten, of heb je er geen accu in?
De A lijkt me niet stabiel door meer of minder zon, een accu werkt als condensator

edit: A = MPPT
Laatst gewijzigd door blizard op vr 12 jan 2018, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Loaduitgang Victron MPPT 75/15 usb opladen



Bericht door tomdejong »

Ik heb er wel een accu in zitten, maar dacht dat de load uitgang ook bedoeld is voor dit soort dingen.

Maar ik denk dat ik het beter op de accu kan regelen, want dan heb ik ook stroom als het donker is.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Loaduitgang Victron MPPT 75/15 usb opladen



Bericht door Kroppie »

de load uitgang kun je gewoon daarvoor gebruiken er staat altijd stroom op ook als het donker is, alleen als de accuspanning beneden een bepaalde waarde komt word de load uitgang afgeschakeld.

de handleiding staat alles over de load uitgang in, ff goed doorlezen en je weet het, handleiding is te vinden op http://www.stroomwinkel.nl zoek op: mppt 75/15 en dan manual.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie