Tablet als monitor?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Als ik naar deze discussie op Tweakers kijk, zinkt me de moed in de schoenen: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1769373
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Ik ben bang dat dit topic gesloten kan worden. Ik zie niet direct meer mogelijkheden om het tablet op stroom te krijgen. Dat wil niet zeggen dat ik de de configuratie anders uitvoer dan zoals op blz 2 visueel is weergegeven. Ik voer alles uit zoals bedacht uitgezonderd dan dat ik moet accepteren dat het tablet geen voeding krijgt.
Ik heb thuis een proefopstelling gemaakt exact conform het schema. Omdat vanwege de Y kabel de adapter (video grabber) voeding krijgt via de 12V installatie kan ik het behoorlijk goed redden met een volle tabletaccu. Zonder de Y kabel krijgt de adapter stroom van het tablet en dan is die accu veel sneller leeg.
Kortom: als ik alles conform het schema aansluit en de navigatie aan zet met een bestemming met op de achtergrond het camerabeeld, dan kan ik het 8,5 uur redden. Maar dat is dan wel onder "laboratoriumomstandigheden", dus niet rijdend met een hardwerkende navigatie. Binnen één seconde schakel je over naar het camerabeeld, terwijl TomTom blijft praten. En binnen één seconde schakel je weer terug naar het navigatiebeeld.
Het is best cool om alles zo te zien werken.
De oplettende lezer heeft in het schema op blz 2 kunnen zien dat ik twee camera's kan aansluiten. De Elro -die de meesten wel herkennen- is de achteruitrijcamera, die wij permanent aangesloten hebben. De tweede kleine camera heeft een zeer tijdelijke maar wel zeer belangrijke functie. Wij hebben de camper thuis naast het huis staan. Om aan te komen of weg te rijden moet ik vóór langs het huis. Dat kan allemaal net en met behulp van de spiegels kan ik vrijwel alles prima zien. Maar wat ik niet kan zien is een paal van de overkapping. Daar komt de kleine camera in beeld. Die heb ik bovenin de paal gemonteerd. Rijd ik nu weg, dan zie ik in de paal in beeld en een camper die daar langs rijdt. Zo kan ik perfect langs die paal navigeren! Vanuit de camper kan ik via de kanalenkiezer van de signaalontvanger kiezen tussen de Elro en de kleine camera.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Toch nog een laatste reactie. Ik schreef laatst dat ik zo'n 8,5 uur doe met een volle tabletaccu, maar dat was onjuist. Ik had er geen rekening mee gehouden dat ik een internetverbinding nodig had voor de verkeersinfo van Go Mobile. Dat betekende dat ik slechts 6,5 uur met een volle accu kon doen! En dat is te weinig. Terug naar AF dus. Een moderator van Tweakers zette mij op het spoor van een adapter die het stroomvoorzieningsprobleem aan kan: de LAVA TL-002. Alle ingrediënten heb ik in een kistje van 22x14x5 kunnen plaatsen.
Schematisch ziet er alles nu zo uit:
Afbeelding

Ondanks die LAVA adapter loopt de accu toch leeg als alles is aangesloten, maar relatief gezien langzaam (ca. 17 uur op volle accu). En erg onlogisch is dat niet want de volgende stroom-eters spelen een rol:
- de Video Grabber
- het tablet met gebruik van wifi en de diverse programma's die ofwel actief zijn of op de achtergrond werken: TomTom Go Mobile, video programma FPViewer, Campercontact, CampingCardAcsi en Weer&Radar.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Tablet als monitor?



Bericht door macfocus »

Volgens mij moet je gewoon doen wat Dieseltje gaat doen ik zelf al bijna helemaal werkend heb.

viewtopic.php?p=1716965#p1716965

Blijft over de kanaalsplitter, maar als dat werkt met een android tablet, dan werkt het hiermee ook lijkt me
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Tablet als monitor?



Bericht door travelscout »

Heb je al eens gemeten hoeveel stroom je in totaal nodig hebt?
Ook die lavalink is niet erg duidelijk over de maximale hoeveelheid stroom die die kan leveren.
Tenminste, ik heb het nog niet kunnen vinden. Zelf kom ik niet verder dan een lader met maximaal 2.1A.

Ennnn....het lijkt me toch dat met al die dunne draadjes er ook ergens een grens moet zijn voordat er iets gaat smelten....
Paul.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Tablet als monitor?



Bericht door blizard »

Ik heb dit draadje niet helemaal doorgeplozen, maar heb je deze optie overwogen? https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1687065
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Macfocus: Als je nog niks hebt, dus geen tablet en zo, dan is die Joying HD7 best te overwegen. Maar mijn oplossing voldoet en is low-cost.

Blizard: Ik heb inderdaad al eerder overwogen om draadloos te laden. Probleem is dat mijn tablet daar niet voor geschikt is. Is met een ingreep weer wel draadloos laadbaar te maken, maar ook dan is succes niet verzekerd omdat ik her en der lees dat op het moment dat je aan het laden bent, het tablet nergens voor gebruikt kan worden. Maar ik geef toe dat ik dat niet helemaal uitgeplozen heb.

Maar nogmaals: ik heb geen probleem meer, alles is opgelost. Zelfs het probleem om de app Campercontact in landscape te laten zien met behulp van de app Ultimate Rotation Control.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Campermania
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 jul 2018, 11:11

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Campermania »

Hallo, dit kan veel beter met een zender wifi, of een RVS systeem werkt op wifi, deze aansluiting is zeer gedateerd.
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Tablet als monitor?



Bericht door Euro-Trotter »

Ook hallo. De ervaring die ik met wifi heb is de vertraging van het beeld. Bij het achteruit rijden is dat een minder goede eigenschap.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Plaats reactie