aansluiting van 2 shunts
- frequentsarah1
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
- Locatie: antwerpen
- frequentsarah1
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
- Locatie: antwerpen
Re: aansluiting van 2 shunts
goede morgen allen
hier weer maar eens een ode aan joske voor de dingen die hij in het verleden en in de toekomst deed/doet aan mijn campertje ,Dit was allemaal niet mogelijk geweest zonder onze jos en daar ben ik hem heel dankbaar voor
Na overleg vond jos dat we heel het systeem konden verbeteren kwasie wegsteekruimte en daardoor kon ik de bagageruimte weer volledig benutten waarvoor deze dient
De batterijen HOREN onder de zetels te staan ,niet ertussen of in het bagage ruim
DUS derde keer goede keer...
de zetels werden eruit gehaald en de kast werd passend gemaakt voor de batterij
ook de victron (vrijdagmorgen besteld en zaterdag morgen reeds geleverd door de wit )
Intussentijds bleef ik niet naar en op zijn "mooie" vingers kijken ,maar deed ik het schakelpaneel met een prachtig resultaat als gevolg waar ik fier op ben
in standby modus
als je haar aanlegt ziet het er dan zo uit ( prachtig niet ?)
en als je dan één voor één de schakelaars aanzet krijg je dit resultaat
en hier als alles aanstaat
en de volgende stap is alle overtollige bedradingen eruit gooien
en zo stoten we nu weer op nieuwe problemen
ALS ik alles aansluit ...alles doet het zoals gewenst ALLEEN het lichtje van de verwarming (in mijn geval BLOWER)
gaat branden in gesloten toestand
EN als ik de stekker 12V uitplug............. dan blijven alle lichtjes branden en gaan ze heel traag maar zeker uit
raar ......normaal is het toch stekker uit alles uit
heeft dit met de shunts te maken mss ??
Oja de batterij -sleutel heb ik ook maar vernieuwd en het probleem blijft bestaan ...
hier weer maar eens een ode aan joske voor de dingen die hij in het verleden en in de toekomst deed/doet aan mijn campertje ,Dit was allemaal niet mogelijk geweest zonder onze jos en daar ben ik hem heel dankbaar voor
Na overleg vond jos dat we heel het systeem konden verbeteren kwasie wegsteekruimte en daardoor kon ik de bagageruimte weer volledig benutten waarvoor deze dient
De batterijen HOREN onder de zetels te staan ,niet ertussen of in het bagage ruim
DUS derde keer goede keer...
de zetels werden eruit gehaald en de kast werd passend gemaakt voor de batterij
ook de victron (vrijdagmorgen besteld en zaterdag morgen reeds geleverd door de wit )
Intussentijds bleef ik niet naar en op zijn "mooie" vingers kijken ,maar deed ik het schakelpaneel met een prachtig resultaat als gevolg waar ik fier op ben
in standby modus
als je haar aanlegt ziet het er dan zo uit ( prachtig niet ?)
en als je dan één voor één de schakelaars aanzet krijg je dit resultaat
en hier als alles aanstaat
en de volgende stap is alle overtollige bedradingen eruit gooien
en zo stoten we nu weer op nieuwe problemen
ALS ik alles aansluit ...alles doet het zoals gewenst ALLEEN het lichtje van de verwarming (in mijn geval BLOWER)
gaat branden in gesloten toestand
EN als ik de stekker 12V uitplug............. dan blijven alle lichtjes branden en gaan ze heel traag maar zeker uit
raar ......normaal is het toch stekker uit alles uit
heeft dit met de shunts te maken mss ??
Oja de batterij -sleutel heb ik ook maar vernieuwd en het probleem blijft bestaan ...
- frequentsarah1
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
- Locatie: antwerpen
Re: aansluiting van 2 shunts
OF ligt het aan de aansluitingen
verder aan de boiler zit er ook een electronische bewaker voor als het mocht vriezen of de batterij te zwak wordt dat ie het water loosd (deze zit toch rechtstreeks aan de batterij ,niet logisch toch of vergis ik mij hierin
is dat mss de boosdoener daar deze ook in contact staat met de zekering op de boiler die op zijn beurt geconnecteerd is met de schakelaar BLOWER
of moet ik deze veranderen en toch rechtstreeks met de batterij verbinden opdat deze toch non stop met de accu in verbinding moet staan ,niet ??
Op den duur begint ne mens aan zichzelf en haar kunnen te twijfelen hoor !!!
verder aan de boiler zit er ook een electronische bewaker voor als het mocht vriezen of de batterij te zwak wordt dat ie het water loosd (deze zit toch rechtstreeks aan de batterij ,niet logisch toch of vergis ik mij hierin
is dat mss de boosdoener daar deze ook in contact staat met de zekering op de boiler die op zijn beurt geconnecteerd is met de schakelaar BLOWER
of moet ik deze veranderen en toch rechtstreeks met de batterij verbinden opdat deze toch non stop met de accu in verbinding moet staan ,niet ??
Op den duur begint ne mens aan zichzelf en haar kunnen te twijfelen hoor !!!
- frequentsarah1
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
- Locatie: antwerpen
Re: aansluiting van 2 shunts
nieuw probleempje in de turbo-duck
als ik de LPG kraan onderaan open zet,heb ik plots (na 8j niet meer geopenend te hebben) een sissend geluid, dus ikke rap alles terug dichtgedraaid..........
Alles werkt zoals ik het wou ,enkel de chauffage dus niet ........
das voor een gas specialist
en ik ben heeeeel tevreden met het resultaat :smt054
en ik hoor ze het nog zeggen op dat belgisch forum dat dit project gedoemd is en dat het niet haalbaar was,maar ik heb toch doorgezet en ja het heeft mij heeel vééél centjes gekost,maar ik heb er ook veel door geleerd,van totaal géén kennis tot restaureerster van campers en caravans
en daar ben ik fier op ALS vrouw...doe het mij maar na (na !! een beetje stoefen mag nu ook,niet ) lol :smt023 :smt045
nu nog beetje schilderwerk van binnen en dan moet ik nog iemand vinden voor de zetel_ & zitbankhoesen te maken en komt de buitenkant eraan ......ik denk aan azurenblauw of kobaltblauw metalic met chroom spiegels ,grill, deur opstapjes en velgen
en dan een lekker etentje samen met joske als afsluiter van deze succesvolle dag
bedankt jos voor je hulp en zalig gezelschap
als ik de LPG kraan onderaan open zet,heb ik plots (na 8j niet meer geopenend te hebben) een sissend geluid, dus ikke rap alles terug dichtgedraaid..........
Alles werkt zoals ik het wou ,enkel de chauffage dus niet ........
das voor een gas specialist
en ik ben heeeeel tevreden met het resultaat :smt054
en ik hoor ze het nog zeggen op dat belgisch forum dat dit project gedoemd is en dat het niet haalbaar was,maar ik heb toch doorgezet en ja het heeft mij heeel vééél centjes gekost,maar ik heb er ook veel door geleerd,van totaal géén kennis tot restaureerster van campers en caravans
en daar ben ik fier op ALS vrouw...doe het mij maar na (na !! een beetje stoefen mag nu ook,niet ) lol :smt023 :smt045
nu nog beetje schilderwerk van binnen en dan moet ik nog iemand vinden voor de zetel_ & zitbankhoesen te maken en komt de buitenkant eraan ......ik denk aan azurenblauw of kobaltblauw metalic met chroom spiegels ,grill, deur opstapjes en velgen
en dan een lekker etentje samen met joske als afsluiter van deze succesvolle dag
bedankt jos voor je hulp en zalig gezelschap
Re: aansluiting van 2 shunts
graag gedaan en was ook leuk om te doen,
en veel mooie reizen er mee.
jos
en veel mooie reizen er mee.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 6869
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: aansluiting van 2 shunts
Ronduit bewondering. Voor jullie moed en doorzettingsvermogen.
Een project om op terug te kijken.
En het mooie; de zomer komt er aan.
Een project om op terug te kijken.
En het mooie; de zomer komt er aan.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
- frequentsarah1
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
- Locatie: antwerpen
Re: aansluiting van 2 shunts
Dank je wel
hier krijg je tenminste waardering ,
wat ik niet kan zeggen van het B-forum
hier krijg je tenminste waardering ,
wat ik niet kan zeggen van het B-forum
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: aansluiting van 2 shunts
Proficiat Sarah maar vooral dikke bewondering voor Jos zijn geduld om dit ganse project tot een goed einde te begeleiden.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi