Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Dafluc »

Zolang het dan maar van meerdere merken is, dan kunnen de gebruikers daar fijn hun voordeel mee doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

insiteman, waar slaat dat nu weer op?

Mensen vragen zich af of de draai-unit wel betrouwbaar is. Ik laat nu zien welke unit er voor gebruikt wordt wat ik op internet gevonden heb en nu is het ineens reclame maken. Wat een belachelijk gedoe. Op de tweede link op blz.4 staat een mooie afbeelding hoe het binnenwerk er uit ziet.
Zal ik het voor jou zwart maken?
insiteman
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 12:39

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door insiteman »

Kort lontje komtwelgoed? Het valt me gewoon op dat je wel heel erg enthousiast een bepaalde schotel aan het aanprijzen bent. Hoef je niet gelijk op je teentjes te zijn getrapt als ik daar wat van vind :D :D
insiteman
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 12:39

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door insiteman »

Maar staat buiten kijf dat de B&R een prima schotel is met een goed rendement. Voor wat betreft het mechanische deel, als dit inderdaad van Mave is dan ben ik hiervan minder onder de indruk. Dit is de budget lijn van het Italiaanse merk SR Mecatronic. Verder vind ik dat de opbouw en manier waarop de schotel is gemonteerd er een beetje "houtje touwtje" uitziet.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door KTManiac »

insiteman schreef:Verder vind ik dat de opbouw en manier waarop de schotel is gemonteerd er een beetje "houtje touwtje" uitziet.
Dan ben ik gelukkig niet de enige.... M'n CAP900 (Kathrein) ziet er toch 'ietsiepietsie' degelijker uit.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Hoofdnoorman »

Nu wil ik even in de bres springen en vertellen hoe ik hier tegenaan kijk. Het is mijn persoonlijke mening.

Of de draaiunit nu budgetline is of niet, het geheel werkt goed. Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen of er een dode hoek in zit, maar ik heb ooit met zo'n dakunit zitten experimenteren en hij is sterk.
Voor wat betreft de schotelarm en de LNB arm, is te zien dat men nog steeds gebruik maakt van kant en klare onderdelen. Het verbuigen van de LNB stang op het eind om de LNB in de juiste hoek te krijgen zou niet nodig zijn. Het eventueel gieten van een nieuwe LNB houder in de juiste hoek zou misschien beter zijn.
Mogelijk zou die verbuiging helemaal weg kunnen vallen als de arm nog dichter tegen de onderrand van de schotel scharniert.
De montage van de schotelhouder op de armen ziet er inderdaad knullig uit. Veel beter is om het RVS plaat na het uitlaseren van de reclame/merknaam uit één deel te zetten. Scheelt gewicht, ziet er beter uit en de schroeven kunnen niet loslopen.
De bevestiging van de schotel op de schotelhouder. De lipjes zijn naar buiten gebogen. Er is voldoende ruimte om ze naar binnen te buigen. Hierdoor wordt alles een stuk meer ergonomisch.

Echter, om al deze dingen te verwezenlijken, kost het tijd en geld. Ook zouden, mogelijk, universele LNB houders niet meer toe te passen zijn. Misschien is het concept doordachter dan we denken. Rekening houdend met verschillende diameters van schotels. Dit bijvoorbeeld om te verhinderen dat een upgrade van 60 naar 80 cm € 500,- gaat kosten (zoals bij een ander "top" merk).
Men heeft de prijs erg aantrekkelijk gehouden en ik vind, ondanks dat ik zelf misschien ook alles iets meer gelikter uitgevoerd had willen zien, dat deze firma een pluim verdiend als het goed werkt.
En als je iets "moois" op je dak wil hebben, betaal dan gewoon € 800,- meer. Dan kan je gewoon de neus ophalen als er iemand naast je staat met een "goedkoop" gedrocht op het dak. Maar pas op! Hoe ruiterlijk is de mens als je buurman dan wel lekker in Zuid Portugal naar de Olympische spelen zit te kijken en jij net naar een antenneboer moet om een extra schotel hiervoor te kopen die op een driepoot voor je camper staat.

Chapeau voor deze bouwer die het lef heeft om, voor een paar Nederlandse camperaars, een product te ontwikkelen zodat wij overal in Europa TV kunnen kijken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door KTManiac »

Mee eens hoor, ik reageerde alleen op de 'look' en dat zou best wat strakker mogen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Mooi geschreven Rudy
Uiteindelijk kun je elk product hier op dit forum wel afbreken.
Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Hoofdnoorman schrijft:

De bevestiging van de schotel op de schotelhouder. De lipjes zijn naar buiten gebogen. Er is voldoende ruimte om ze naar binnen te buigen. Hierdoor wordt alles een stuk meer ergonomisch.

Ik zie beste Hoofdnoorman dat je van schoteltechniek niet veel weet.
Wist je dat een lnb van het midden van de schotel maar liefst 10dB meer signaal krijgt dan van de rand van de schotel. Dan moet je het centrum van de schotel onberispelijk laten om maximaal signaal te verkrijgen. Boutkoppen zijn uit den boze en vervorming van de schotel door juist vlak bij het midden krachten op de schotel uit te oefenen waardoor de zuivere parabolische vorm gaat afwijken, is juist in het midden van de schotel is funest. Kijk dit zijn nu de finesses van iemand die kennis van schotels heeft en daarom een schotel kan maken met een bijzonder hoog rendement.
Niet voor niets dat professionele schotels in het midden helemaal geen bevestiging hebben.

Zal ik je wat voor beelden noemen?
De grote parabolische schotels die op de satellieten gebruikt worden en meer dan €100.000,- kosten, worden heel voorzichtig alleen aan de buitenrand van de schotel vastgehouden om elke mogelijkheid op vervorming te voorkomen.
Kijken we eens naar de professionele Kathrein schotel van 180cm breed, dan zie je dat die alleen maar bevestigd is helemaal aan de buitenkant van de schotel om het midden wat 10 maal meer signaal levert onberispelijk gaaf te houden (zie bijlage).
Mensen hebben geen idee welke kennis er in de B&R-schotel zit verwerkt om deze schotel een zeer hoog rendement te geven.
Ik ben geen medewerker van de producent, heb ook nooit in de handel van satellietbenodigdheden gewerkt en ben al 10 jaar met pensioen maar heb toevallig wel veel kennis van satellietschotels.
Ik bewonder de aanpak van de producent die met alle technische kennis die er wereldwijd is, een geheel nieuwe manier ontwikkeld heeft om de perfecte schotel te maken.
Bijlagen
Kathrein CAS 180klein.jpg
Kathrein CAS 180klein.jpg (114.62 KiB) 438 keer bekeken
lnb ontvangstkarakteristiek.PNG
lnb ontvangstkarakteristiek.PNG (35.09 KiB) 438 keer bekeken
Gebruikersavatar
Remmi
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 01 jun 2008, 0:57
Locatie: Venlo

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Remmi »

Ich muss hier leider wieder auf deutsch schreiben, sonst kann ich das nicht auslegen (erklären).

@komtwelgoed, was für ein Unsinn schreibst Du hier, Du hast viel Wissen aber kein Fachwissen.

Begründung: Die Befestigungspunkte der Kathrein Schüssel (120 cm) haben allein mit der Windkraft zu tun, würden deren Befestigungspunkt mehr im Zentrum der Schüssel liegen würde sich diese bei starken Wind verformen und dadurch den Empfang schlechter machen.
Mann nennt das in Fachkreisen Lastverteilung!!!
Schau dir mal ALLE automatische Satanlagen an, dort sind die Befestigungspunkte fast immer im Zentrum der Schüssel.

Sind die Hersteller alle dumm (blöd)?

Du hast vielleicht etwas Verstand von fest montierten Schüssel, aber von automatischen Anlagen leider überhaupt nicht.
Und wenn ich das untere Bild sehe ist das dann eine orginal 120 cm Schüssel mit einen Emfangsbereich von 80 cm... weil der Aussenbereich keinen Emfang 0dB hat.
Somit hat dann eine Bente 65 nur noch ca. 40 cm Emfangsbereich.
Blödsinn (Unsinn)
Sorry.
commentaar
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 14:38

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door commentaar »

[quote="Remmi"]Ich muss hier leider wieder auf deutsch schreiben, sonst kann ich das nicht auslegen (erklären).

@komtwelgoed, was für ein Unsinn schreibst Du hier, Du hast viel Wissen aber kein Fachwissen.


1- Beste Remmi, Komt wel goed heeft wel degelijk gelijk, en het maakt voor de vorm en reflectie totaal niet uit of het een vaste of draaibare schotel is.
Die keuze om de volledige bevestiging en beugeltjes te gebruiken welke geschroefd zijn is voorgekomen uit het feit dat we de schotelvorm op geen enkele manier willen verbuigen tijdens het vastschroeven, want met deze golflengte is 1 mm al funest voor de goede werking.
Het is veel goedkoper om alles in een keer te laseren en te persen in metaal of aluminium. Maar onze keuze is de RVS en schroeven.
Lassen is ook geen optie , want onze ervaring in de RVS leert dat het meteen krom trekt met alle nadelige gevolgen van dien.
Ons doel was een technisch perfect werkende en prijsgunstige automaat te maken voor de kleine Nederlandse markt.
We zij niet uit op een schoonheidsprijs, maar ik vindt hem er toch netjes uitzien, en op het dak kijkt er niemand meer naar.
2- De foto's van Arob zijn niet actueel want dat is het eerste prototype wat geleverd is met de normale bouten met kleine kop.
Deze waren tijdens de testen los gaan trillen vandaar dat we nu RVS bouten met een kop van 22mm gebruiken, een groter drukvlak en dat wordt dan nogmaal met een inbus boutje geborgd. Daarnaast hebben we in de huidige uitvoering ook extra borgmoeren gebruikt voor de rest van de constructie
en verzinken we de gaten voor de schotelbevestiging zodanig dat de schotelplaat op geen enkele manier verbogen kan worden met het aandraaien van de slotbouten.
3-De arm constructie is omdat we spuitgietmallen hebben voor de lnb houder, wat een standaard product is, en d.m.v. metingen perfect is gepositioneerd op de belichting van de schotel. Dat zijn dus standaard producten welke we inderdaad ook kunnen gaan gebruiken voor andere maten hoewel daar op dit moment geen behoefte voor is, maar we zijn nog bezig de 43cm schotel te perfectioneren.
Uiteindelijk wil men een betaalbaar systeem en dan is standaardisatie een pre.
4-De motorconstructie komt inderdaad van Mave maar is door ons aangepast aan ons gebruik, hetzelfde als de electronica en het bedieningspaneel.
5-De grondplaat wordt ook in eigen bedrijf geproduceerd , waarbij we de gaten goed afbramen om kabel schade te voorkomen, dus voor 70% een Nederlands product.
6-Ook hebben we veel goede ervaring met Mecatronic auto skew, en Alden , en al sinds jaar en dag Teleco support center.
Sinds kort doen we ook Oyster, waarbij ik wil vermelden dat we in het begin met internet via satelliet nauw hebben samen gewerkt met ten Haaft.
Er zijn dus een heleboel goede leveranciers van automaten, alleen zit er veel verschil in de type's dus voor iedere klant een eigen voorkeur.
Bijlagen
IMG_9539_mail.JPG
IMG_9539_mail.JPG (111.28 KiB) 367 keer bekeken
IMG_9538_mail.JPG
IMG_9538_mail.JPG (101.44 KiB) 367 keer bekeken
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1725
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door komtwelgoed »

Ik ben blij Remmi dat jij het allemaal zo goed weet.
Dat ik weinig verstand van automatische schotels heb, heb ik al eerder geschreven. Als ik het over schoteltechniek heb, dan bedoel ik de schotel an sich met de lnb.
Blijkbaar zegt jou de illumination taper afbeelding niet veel want daaraan kun je zien dat dat het middelste deel van de schotel het belangrijkste deel van de schotel is om een sterk signaal te krijgen

Ook is het geen Kathrein schotel van 120cm maar een van 180cm. Ik zal ook de achterzijde van de schotel laten zien. Hieraan kun je zien dat al het mogelijke is gedaan om vervorming van de schotel te voorkomen. Elke andere fabrikant van grote schotels die twee hulpschoren laat lopen naar de arm waar de lnb op zit, bevestigen deze gewoon aan de schotel met het risico dat door de trekkracht aan de stangen, de schotel verbuigt en minder signaal gaat geven.
Kathrein doet dat niet. Ze hebben achter de schotel een stevige aluminium arm gemaakt waar de twee schoren aan zijn bevestigd buiten de schotel.
Kijk, in de professionele sfeer zijn er wel bedrijven die weten hoe het moet maar zodra ze in de consumentenmarkt terecht komen, wordt er flink wat aangeprutst.
En wat betreft de automatische schotels, het rendement van de schotels die de verschillende fabrikanten gebruiken, ontlopen elkaar niet zo veel dus zal de consument kiezen uit gebruiksgemak, degelijkheid, prijsstelling e.d. maar nu er een nieuwe fabrikant op de markt is gekomen die dezelfde ontvangstresultaten laat zien met een schotel die een stuk kleiner is, nu breekt paniek uit.
Bijlagen
Kathrein CAS 180 achterzijde kl.jpg
Kathrein CAS 180 achterzijde kl.jpg (335.06 KiB) 359 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Kubo »

Denk dat de spoed er onderhand wel af is. :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik wil goede TV-ontvangst in Zuid-Spanje/Portugal: spoed



Bericht door Atoz »

Al snap ik deze ganse discussie dan nog wel, ik snap niet waarom ze plaats vind.
@commentaar, ik denk dat velen hier dankbaar mogen zijn om voor een redelijke prijs een werkende installatie te hebben.

@alle anderen.....
Jongens probeer je te beheersen

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie