TV-surf antenne?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: TV-surf antenne?



Bericht door 't Busje »

Grappig dat de drie beste allemaal kamerantennes zijn.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1901
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: TV-surf antenne?



Bericht door Rob66 »

komtwelgoed schreef:DVB-T is in Nederland verticaal gepolariseerd. Dan heb je niets aan zo'n paddenstoeltje want de antenne die daar in zit is horizontaal gepolariseerd/
Het is een antenne van Maximum, omni-directioneel en actief. Ik heb ook zo'n paddestoeltje op mijn caravan en werkt erg goed. Vrijwel door heel Nederland ontvangst. Ook op de Veluwe tussen de natte bomen. Een aanrader.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: TV-surf antenne?



Bericht door Pilha »

Antenne nr.3 wordt ook verkocht als Terractec Antenna300. Ik heb 'm zojuist opgedoken in de miskoopkist want ik was het ding glad vergeten. Weer een testbericht waarin ik de resultaten niet herken. Wel herken ik in die tests de links naar de wederverkopers. Bestellingen via die links levert commissie op, ook bij Amazon.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: TV-surf antenne?



Bericht door Hermes »

Bij TV surf wordt gesuggereerd dat je de gecodeerde zenders met deze antenne legaal kunt ontvangen ? Dat lijkt mij toch op zijn minst een verkeerde voorstelling van zaken. Het is dus een nep verhaal.
Gebruikersavatar
awaza
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 19 jul 2015, 11:09
Locatie: Zaandam

Re: TV-surf antenne?



Bericht door awaza »

Het paddestoeltje, wat Aloys aangeeft, is een Alphatronics AN2.
Deze heb ik ook. Echter nog geen ervaring hiermee, nog niet gemonteerd.
Wij rijden met een Fiat Ducato 230 Hobby 750 FMSe 2,5 TDi Cat. bouwjaar 1997, 158.000 km gelopen.
Groeten, Allard.
Gebruikersavatar
Schoentje
Berichten: 506
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 12:53
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: TV-surf antenne?



Bericht door Schoentje »

Hoi Awaza,

Kun je inmiddels al ervaringen melden met de Alphatronics AN2. Overweeg zelf de analoge paddestoel (25 jaar oud werkt wel met DVB-T maar niet meer met DVB-T2 ??? Geen idee waarom.....) te vervangen door een Alphatronics AN2 of Alphatronics AN4 (en dan mogelijk de versie met GPS en WiFi antenne).

Groeten,

Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: TV-surf antenne?



Bericht door jielus »

komtwelgoed schreef:
vr 10 nov 2017, 15:47
DVB-T is in Nederland verticaal gepolariseerd. Dan heb je niets aan zo'n paddenstoeltje want de antenne die daar in zit is horizontaal gepolariseerd/
Toch vreemd dat de paddestoel bij ons perfect werkt!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: TV-surf antenne?



Bericht door Atoz »

Nou bekijk het zo: je hebt inderdaad ontvangst maar als je de wetten van de natuur wil volgen dan heb je in Nederland een betere ontvangst als je je antenne verticaal zet.

In Frankrijk is het inderdaad horizontaal maar dan begrijpen de meeste nog altijd geen Frans.

Ik heb het nu al in een aantal topics tot vervelens toe vermeld, Nederland zend verticaal, ontvangen doe je dus best verticaal. Want wie niet horen wil, kijkt straks geen tv . :thumbdown:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: TV-surf antenne?



Bericht door jielus »

Ik geloof je graag, maar heb je lijst van polarisatie van de Europese landen?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: TV-surf antenne?



Bericht door Kubo »

Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: TV-surf antenne?



Bericht door jielus »

Vreemd want ook in Spanje had ik soms zelfs 70 kanalen!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie